InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Tradiční vítězové i nové objevy - to jsou Důvěryhodné značky 2018

09.11.2018
PRAHA - Které značky jsou pro české spotřebitele v roce 2018 ty nejdůvěryhodnější? To se i letos dozvěděli hosté slavnostního galavečera už 4. ročníku marketingového programu Důvěryhodné značky, který opět hostily krásné prostory Pražské křižovatky - kostela sv. Anny. Role moderátora a průvodce večerem se přitom nově ujal Ladislav Špaček, lektor společenské etikety a bývalý mluvčí prezidenta Václava Havla.
Ilustrační snímek | Foto: duveryhodneznacky.cz
4000 spotřebitelů, téměř 600 značek, 60 kategorií!
Do jedné z nejrozsáhlejších nezávislých anket zaměřených na spotřebitelskou důvěru u nás, vedené agenturou Nielsen, se ve druhé polovině září zapojilo neuvěřitelných 4000 respondentů. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili téměř 600 značek v 60 skupinách.

Přestože počet kategorií zůstal stejný jako v minulých letech, došlo k obměně některých z nich - nově se tak objevilo i několik dalších odvětví, ve kterých hraje důvěra stěžejní roli. Vedle tradičních kategorií (např. banky, prodejci elektra, dodavatelé energie, dermokosmetika, pivo, stavebniny...) spotřebitelé měli poprvé možnost hodnotit značky i v kategoriích, jako jsou poskytovatelé autofinancování, prodejci knih, prodejci letenek, oční kliniky, volně prodejné léky na chřipku a nachlazení či zdravotní pojišťovny. Hlavním parametrem pro zařazení jednotlivých značek do hodnocení byly jejich prodeje.

Když důvěřuje Čech
Už minulé ročníky programu ukázaly, že čeští spotřebitelé jsou v otázce důvěry poměrně stálí a věrní. Nebylo tedy moc velkým překvapením, že u téměř dvou třetin kategorií nedošlo k výraznější obměně vítězů, prvenství jich letos z celkového počtu obhájilo 39. I letos se přitom potvrdilo, že Češi dávají přednost tradičním českým značkám, a to ve více než polovině případů. Mezi tuzemské značky, které každoročně porážejí mezinárodní giganty, se tak opět zařadily například Božkov, Kofola či Savo.

Přesto se pár zajímavých novinek objevilo. Nejdůvěryhodnější značku z minulých let nově nahradila v kategorii balených vod Magnesia. Překvapením pak byla i změna v kategorii privátních značek, kde několikanásobného předchozího vítěze vystřídala značka Globus. Podobně na tom byla kategorie krmiv pro psy, kde se na první příčku prvně vyšplhala značka Brit. Opětovná změna nastala i v kategorii velkých spotřebičů, kde se na první místo vrátila značka Whirlpool. Jak se zdá, proměnlivým trendům naopak velmi podléhá kategorie tabákových výrobků, kterou letos ovládla značka Marlboro.

V rámci nových kategorií se mezi vítěze zařadily např. značky ČSOB Leasing za kategorii poskytovatelé autofinancování, Paralen Grip za kategorii volně prodejné léky na chřipku a nachlazení nebo Focus Optik za kategorii oční optiky.

Jen tři značky letos získaly v rámci průzkumu více než 2000 hlasů ze 4000 možných. Své role favoritů zde opět potvrdily značky Dr. Max a absolutní vítěz celé ankety - Jar. Tento rok se k nim však nad hranicí 2000 hlasů přidal i nováček v podobě značky Student Agency, která zabodovala v kategorii prodejců letenek a obsadila v celkovém hodnocení třetí příčku.

Využití ocenění a podpora vítězů
Vyhlášením výsledků však program nekončí. To hlavní na vítěze programu totiž teprve čeká. Opět je pro ně přichystána rozsáhlá mediální kampaň, která bude i tentokrát podpořena inzercí v titulech vydavatelství Bauer Media. Vybrané vítězné značky se tak opět objeví v titulech, jako jsou Claudia, Chvilka pro tebe, Napsáno životem, Rytmus života, Tina a další, uvedené tituly mají zásah 1,5 mil. čtenářů a souhrnný tištěný náklad skoro 850 000 výtisků. Navíc bude pokračovat i podpora z předchozích let, která proběhne jak na internetu a sociálních sítích, tak na reklamních obrazovkách v MHD či v čekárnách lékařských ordinací.

Sami vítězové mohou ocenění nasadit ve své marketingové komunikaci. Logo Nejdůvěryhodnější značka se tak už dříve objevilo nejen na obalech produktů (GS Condro), ale bylo k vidění i na televizních obrazovkách (reklamy Head & Shoulders, GS Condro) nebo přímo v prodejnách oceněných obchodníků (ETA). Výjimkou nebylo ani použití v letácích či akčních nabídkách (Mountfield, dm drogerie) nebo v rámci on-line marketingu (Tesco, Lidl). Novinkou pro tento rok je možnost využít kombinované složené logo programu, na kterém je možné ukázat počet vítězných ročníků, a které je tedy určeno hlavně pro již tradiční výherce.

Partneři programu Důvěryhodné značky 2018:
- výzkumná agentura a odborný partner:
Nielsen Czech Republic
- partner e-mailové komunikace:
Email kampaně
- B2C mediální partneři:
Evropa 2, Frekvence 1, BBC, Mediapharma, Inpublic Group
- B2B mediální partneři:
Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru
- partneři ceremonie:
Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, Wau Studio
- speciální partner ceremonie:
ppm factum

Další články z rubriky Regiony

Horská služba Beskydy narazila soudek piva z vlastního ležáckého tanku

Nošovice - Ležácký tank Horské služby Beskydy vydal svůj chmelový poklad. Výroční ocenění Radegastův Strážce Hořkosti za rok 2023 již Horská služba Beskydy obdržela. Nyní si slavnostně převzala ve speciálním dřevěném soudku symbolickou várku piva ...

Festival Maker Faire Prague letos ohromí malé i velké vynálezce a inovátory obrovskými instalacemi

PRAHA - Festival kreativity Maker Faire chystá v Praze program pro fanoušky vynálezů a novodobého kutilství. Hlavním cílem je ukázat všem, že můžou tv ...

Počerady dostaly další výjimku na toxickou rtuť. Nevládní organizace a místní spolky se odvolají

Úředníci Ústeckého kraje rozhodli o prodloužení rozsáhlé výjimky z limitu na ochranu zdraví lidí před vypouštěním rtuti z uhelné elektrárny Počerady z ...

Magistrát města Brna a Česká pošta otevřeli první třípřepážkovou poštu Partner

V pondělí 6. května byla v Brně v Orlí ulici slavnostně otevřena první třípřepážková pošta Partner v České republice. Provozovat ji bude Magistrát měs ...

Letiště Praha podepsalo smlouvu na projekční práce pro rozšíření terminálových kapacit

Letiště Praha podepsalo smlouvu, která přibližuje realizační plány dalšího rozvoje. Dokument se týká zejména projekčních příprav se záměrem rozšíření ...

Doporučujeme



Úterý 7.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »