InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

V listopadu Praha dokončí stavbu kolektoru u Hlávkova mostu

10.08.2018
PRAHA - Už na podzim by měla skončit stavba nového kolektoru u Hlávkova mostu, která usnadní jeho budoucí rekonstrukci. Dříve totiž elektrické vedení, plynovody a vodovody vedly přímo mostem, což bylo potřeba změnit. Nový kolektor se bude nacházet asi 30 metrů pod Vltavou a spojí oba břehy Vltavy s dalšími sítěmi. Celkem stavba vyjde na více jak půl miliardy korun.
Ilustrační snímek | Foto: Hlavní město Praha
Kolektor bude jedním z nejhlubších v celé Praze s délkou 414 metrů. "Nový ražený kolektor je již z velké části vybudován pod Vltavou v hloubce 28 až 38 metrů. Vede paralelně s osou Hlávkova mostu a v budoucnu spojí dva již provozované kolektory na protilehlých březích Vltavy," uvedl Václav Dohnálek, vedoucí projektu společnosti Subterra a. s.

"Samotný Hlávkův most je dlouhodobě ve špatném stavu a přesunutí inženýrských sítí vedených mostem do kolektoru umožní jeho následnou rekonstrukci," řekla radní hl. m. Prahy Jana Plamínková.

Stavba nového kolektoru je přitom velice komplikovaná, jelikož vyžaduje neustálý geotechnický monitoring. Pod Vltavou se totiž nacházejí tři geologická souvrství - letenské, vinické a záhořanské. "Ražba probíhala pomocí takzvané Nové rakouské tunelovací metody s využitím dvou rozdílných technologií rozpojování horniny," doplnil Radek Kozubík, vedoucí projektového týmu HOCHTIEF CZ a. s.

Kolektor je v současnosti vybavován ocelovými konstrukcemi pro uložení inženýrských sítí a technologickými prvky. Bude se v něm nacházet i kolejová trať a provozní výtah, aby mohl kolektor ihned po dokončení prací sloužit svému účelu.

Stavba kolektoru byla zahájena v září 2016 a s jejím dokončením se počítá v listopadu tohoto roku. Cena stavby byla vyčíslena na 519,91 milionu Kč bez DPH. Přístup do kolektoru umožní čtyři nové šachty o celkové hloubce 131 m. Dvě šachty jsou umístěny na Štvanici, ostatní dvě jsou na nábřeží Ludvíka Svobody a na Holešovickém předmostí. Celá Praha je protkána sítí kolektorů, které v součtu dosahují délky přes 90 kilometrů. V podzemních chodbách jsou uloženy všechny inženýrské sítě, které je zde možné snadno kontrolovat, udržovat a vyměňovat bez zásahu do povrchu ulice.

Další články z rubriky Regiony

Praha schválila nová pravidla pro regulaci venkovní reklamy

Rada hl. m. Prahy v pondělí schválila novelu nařízení o regulaci venkovní reklamy, která odpovídá požadavkům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Výsledkem bude větší harmonizace podmínek umisťování plachet a reklamních billboardů na stěnách ...

Horská služba v Jeseníkách transportovala zraněného turistu velmi těžkým terénem k vrtulníku

Horská služba zasahovala u silně krvácejícího poranění dolní končetiny v oblasti Divokého dolu v Jeseníkách. Zraněného turistu, kterému ostrý kámen zp ...

Středočeský kraj a Hlavní město Praha chystají velkou soutěž na železniční dopravce

Středočeský kraj a Hlavní město Praha připravují výběrová řízení na dopravce ve veřejné drážní dopravě. S novými dopravci by měly na koleje vyjet nové ...

Společnost Elektrárna Dukovany II ze Skupiny ČEZ obdržela doplněné nabídky od uchazečů na stavbu nového jaderného zdroje v Dukovanech

Společnost Elektrárna Dukovany II (EDU II), stoprocentní dceřiná společnost ČEZ, obdržela doplněné nabídky na stavbu nového jaderného zdroje v Dukovan ...

Zájem o elektromobilitu stále roste. Spotřeba na stanicích PRE POINT meziročně vzrostla o téměř 50 %

Pražská energetika (PRE), vedoucí poskytovatel energetických služeb v hlavním městě, pokračuje ve významném rozvoji své sítě veřejných dobíjecích stan ...

Doporučujeme



Čtvrtek 2.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »