InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Tramvaje z Kobylis do Zdib už čekají na schválení dotace z IROP

29.05.2018
Rada Středočeského kraje schválila zařazení dvou významných staveb do zásobníku projektů, které budou financovány z prostředků EU/EHP. Jde o prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib, na kterém se podílí i hlavní město Praha. Dalším projektem, který se posunul blíž k realizaci, je druhá část obchvatu Králova Dvora v okrese Beroun.
Ilustrační snímek | Foto: Středočeský kraj
"Prodloužení tramvajové trati do Zdib přinese zásadní systémovou změnu městské a příměstské hromadné dopravy v okolí. Zlepší se obslužnost přilehlých částí Středočeského kraje a rozšíří se nabídka přímých spojení například pro obyvatele Dolních Chaber, Zdibů a Sedlece. Veřejná hromadná doprava nebude navíc díky této trati tolik závislá na dopravních zácpách," vyzdvihla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).

Nová část obchvatu Králova Dvora odlehčí městské obytné zástavbě hlavně od nákladní dopravy. Komunikace se po dokončení celého obchvatu aglomerace Beroun - Králův Dvůr stane silnicí druhé třídy.

Stavby nově zařazené do zásobníku projektů spolufinancovaných z prostředků EU/EHP:

"Králův Dvůr - obchvat - II. část"
Za zhruba 32 milionů korun se do roku 2020 má postavit druhá část obchvatu aglomerace Beroun - Králův Dvůr. Jde o 690 metrů dlouhý úsek včetně související kanalizace a osvětlení. V případě schválení dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) bude akce financována z prostředků na předfinancování a kofinancování projektů EU a ostatních souvisejících výdajů s projekty EU. Komunikace bude vedena podél řeky Litavky a bude zajišťovat propojení nynější silnice III/11542 se silnicí III/11524.

Prodloužení tramvajové trati v úseku Kobylisy - Zdiby
Cílem je zlepšení dopravního propojení přiléhajících částí Středočeského kraje s hlavním městem Prahou. Předložený záměr přináší jednoznačný užitek pro občany městské části Dolní Chabry a obcí ležící severně od hranice hl. m. Prahy podél silnice II/608. Součástí návrhu je napojení trati na nově plánovaná parkoviště P+R. Existence tramvajové tratě v úseku Kobylisy - Zdiby bude představovat levnější a ekologičtější variantu individuální automobilové dopravě a umožní redukci autobusové dopravy. Součástí stavby je i kompletní rekonstrukce silnice II/608 v úseku Kobylisy - Zdiby.

Celkové náklady projektu, s jehož výstavbou se počítá mezi roky 2022-2024, se předpokládají ve výši 2,364 miliardy korun s DPH. Hlavní město Praha by se na nich mělo podílet částkou 1,252 miliardy korun a Středočeský kraj 1,112 miliardy korun. Rozdělení nákladů mezi kraj a Prahu vychází z délky příslušnou délkou komunikace a tramvajové trati na území hl. m. Prahy (cca 3 km) a Středočeského kraje (cca 2,45 km).

Tramvajová trat mezi pražskou městskou částí Praha 8 a obcí Zdiby by měla odlehčit rostoucí individuální automobilové dopravě. Zároveň by se měl zvýšit komfort pro cestující veřejnou dopravou, která je nyní zajišťována jen autobusy.

Navržená tramvajová trať je z převážné části novostavbou, pouze v případě cca 150 m úseku se jedná o rekonstrukci, kdy se využije stávající kolejové rozvětvení ve směrech vozovna Kobylisy a smyčka Vozovna Kobylisy.

Nově navržená tramvajová trať začíná v ulici Klapkova, konkrétně v současné manipulační zastávce Vozovna Kobylisy (km 0,000). Z křižovatky ulic Klapkova, Horňátecká, Maškova a Ústecká pokračuje trať severně přímo po ul. Ústecká. V ulici Ústecká je tramvajová trať vedena přibližně v její ose. V ulici Ústecká jsou navrženy zastávky Kobyliská (km 0,820), Prunéřovská (km 1,420) a V Rybníčkách (km 2,004). V navazujícím úseku v katastru obce Zdiby, v ulici Pražská se nacházejí zastávky U Celnice (km 3,371) a U Kostela (km 4,132). Konečná zastávka Sedlec (km 5,500) se nachází na opačné straně dálnice D8 v katastru Sedlec u Líbeznic.

Na trati se nacházejí celkem čtyři mosty. Smyčka a terminál P+R Zdiby je navržena v prostoru mezi Pražským okruhem a stávající celnicí na okraji zastavěného území obce Zdiby, cca 3,3 km od začátku trasy.

Další články z rubriky Regiony

U příležitosti 50 let pražského metra pořádá DPP tuto sobotu na Kačerově výroční Den otevřených dveří

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto historickou událost společně s Pražany a cestujícími na několika akcích. Tuto sobotu 4. května 2024 od ...

Lesy České republiky obnovily na Krnovsku druhou vodní nádrž

Dolní hájnický rybník zrekonstruovaly Lesy České republiky za 6,8 milionů korun na Krnovsku v Moravskoslezském kraji. Zadržuje vodu, která zlepšuje mí ...

Pietní akt před budovou Českého rozhlasu připomene výročí Květnového povstání roku 1945

U příležitosti 79. výročí Květnového povstání českého lidu se v neděli 5. května od 12.30 hodin uskuteční před historickou budovou Českého rozhlasu v ...

Pražské letiště symbolicky oslavilo dvacet let v EU speciálním livery Lufthansy

Letiště Václava Havla Praha ve středu u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320 německé spole ...

Rekonstrukce úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem přinese zrušení všech přejezdů

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypra ...

Doporučujeme



Neděle 5.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »