InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Kampaň na kvalitní potraviny boduje

19.04.2018
PRAHA - Čeští zákazníci už vědí, co je kvalita potravin. Kampaň boduje u spotřebitelů, pochvalují si ji obchodní řetězce a sklízí vavříny od samotných odborníků. Ukázaly to výsledky kampaně na podporu kvalitních potravin za poslední dva roky, které dnes prezentoval Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) na tiskové konferenci.
Ilustrační snímek | Foto: szif.cz
Dvouletá kampaň na podporu kvalitních potravin, kterou organizoval SZIF, přinesla své ovoce. Čeští spotřebitelé už vědí, co je kvalita potravin, a dokážou si ji najít. A jaký je výsledek našeho snažení? Za celý rok 2017 došlo díky naší edukační kampani, ve sledovaném segmentu kvalitních potravin KLASA, ke zvýšení tržeb v průměru o 9,2 miliardy korun, celkové investice vynaložené Fondem činily v loňském roce 146 426 000 korun. Každá jedna koruna investovaná do kampaně přinesla tedy zvýšení obratu o 62,83 koruny. Tento výsledek se začíná projevovat i v praxi. Obchodní řetězce si začínají uvědomovat význam kvalitních produktů a českých značek v rámci jejich boje o dosažení maximálního tržního podílu v ČR. To dokazují také čísla výzkumné agentury GfK, z nichž vyplývá, že zatímco celý trh potravin rostl v uplynulém roce rychlostí 5 procent, trh kvalitních potravin (prezentovaný výrobky značky KLASA) rostl rychlostí 9,8 procenta.

I když komunikační kampaň již není primárně zaměřena na podporu značky KLASA, došlo k výraznému posílení její znalosti a asociací s ní spojených. Spontánní znalost značky KLASA se zvýšila ze 49 na 55 procent, zároveň narostla spojitost značky Klasa s kvalitou, a to z 38 na 51 procent. Značce se daří a zákazníci ji kupují. "Nejlépe si vede u mléčných výrobků, kde je značkou oceněno nejvíce produktů. 25-30 % nákupů mléčných potravin obsahuje výrobky se značkou Klasa, ale podíl je vysoký i v dalších sortimentech," uvádí generální ředitel SZIF Martin Šebestyán.

Zatímco na začátku kampaně byla kvalitní potravina pro zákazníka jen pojem, nejednoznačné slovo, dnes už má základní vodítka, co si pod ní představit. "V průběhu dvou let jsme spotřebitele seznamovali s tím, jak se kvalita liší u jednotlivých segmentů potravin, například u mléka jde o složení a obsah tuku, u šunky je to podíl masa ve výrobku a další," dodává M. Šebestyán. Díky mediální podpoře jsme zasáhli minimálně 5,2 milionu spotřebitelů, což je 96 procent v cílové skupině ve věku 25-50 let.

Jako účelnou a efektivní kampaň s výbornými výsledky ji ocenila také odborná porota. Koncem října loňského roku totiž kampaň "KLASA: Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny." v soutěži o nejefektivnější reklamu Effie Awards Czech Republic získala dvě stříbrné medaile v kategorii "Potraviny" a "zakázky Veřejné správy".

V rámci kampaně cílíme na spotřebitele všech věkových skupin, nemůžeme tedy opominout ani nejmladší zákazníky - děti. Pro ně jsme přichystali edukativní program POSPOLU U STOLU, který je zaměřen na děti od roku a půl až po školáky na prvním stupni ZŠ. Jeho hlavním smyslem je jednoduchou a hravou formou dětem přiblížit tradiční zemědělství i potravinářství. Díky projektu získají širší znalosti v oblasti kvalitních potravin a je velká šance, že je v budoucnu budou preferovat.

Projekt nese název po stejnojmenném CD s krásnými moderními písničkami. "Zaručeně si na své přijdou i dospělí. Písně mají veselé texty, zpívá se v nich, proč je pro nás jídlo důležité a že se díky němu scházíme u společného stolu s mámou, tátou, prarodiči, sourozenci a kamarády. Dost možná právě song o zelenině, mléku, o snídani nebo o vajíčku přiměje děti konzumovat i ty potraviny, kterým příliš neholdují," říká M. Šebestyán. Kdo hraje na hudební nástroj, může si písničky zahrát, součástí je zpěvník a notový zápis.

Projekt se skládá ze dvou mobilních her a edukačního kufříku
Život na statku je hra pro nejmenší. Hlavními hrdiny jsou hospodářská zvířátka. Děti se pomocí her, úkolů a písniček dozvědí o aktivitách na statku, nechybí ani reálné zvuky zvířat, povídání o nich a o tom, co nám dávají. Ve hře se dítě naučí i to, jak se například vyrábí chléb nebo mléčný výrobek.

Pro předškoláky a školáky je určena aplikace Statkář. Děti naučí spoustu zajímavých i praktických věcí, které musí znát každý správný statkář, a také to, co je potřeba pro chov a vývoj zvířete. Lákadlem jsou zábavné minihry a kvízy pro rozvoj vlastního myšlení.

Obě aplikace obsahují také karaoke s písničkami CD Pospolu u stolu. Ke stažení jsou na Google Play, App Store a webových stránkách akademiekvality.cz.

Edukační kufřík obsahuje pomůcky a materiály. Tím stěžejním je velkoformátová "slepá" mapa ČR, která slouží k orientaci pro děti, co se kde pěstuje, chová, které potraviny jsou typické a zároveň k procvičování zeměpisných a jiných znalostí. Na mapu děti přikládají snímatelné samolepky, které mohou samostatně sloužit také k různým hrám. Kufřík dále obsahuje fotonávody na tvoření z potravin a plodin, puzzle s potravinářskými motivy, balíček semínek řeřichy, kterou si děti vypěstují a ze které mohou vyrobit originální velikonoční dekoraci a připravit pomazánky. Na USB flash disku jsou pak zábavné úkoly, videa z reálné produkce vybraných potravin a videorecepty, protože děti rády vaří. A samozřejmě nechybí CD s písničkami. Primárně je kufřík určen pro školní družiny, ale dobře se uplatní také při výuce na prvním stupni ZŠ a volnočasových aktivitách.

Materiály a pomůcky z kufříku rozvíjí všechny smysly. Vedou děti k řešení problémů, k učení, pracovním návykům, ke komunikaci a kreativitě, procvičení motoriky, lákají k experimentování. Díky hravé a zábavné formě se totiž učí snáz.

Kufříky bude SZIF distribuovat do škol v průběhu května, aby je školáci měli k dispozici na Mezinárodní den dětí.

Další články z rubriky Regiony

Výluka tramvají v úseku Masarykovo nádraží - Senovážné náměstí, z důvodu rekonstrukce tratě v centru Prahy

Od pondělí 29. dubna 2024 do konce školního roku, tj. do soboty 29. června 2024 bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rekonstruovat tramvajovou trať v oblasti Masarykova nádraží, konkrétně v Dlážděné a Havlíčkově ulici. Z tohoto důvodu bude ...

Nad Prahou proletí vrtulníky. Flora láká vojenské nadšence

Opět po roce se mohou příznivci a nadšenci armády těšit na prezentační a náborovou akci v pražském obchodním centru Atrium Flora pod názvem Army den. ...

Kilometry naděje pro Lianku a Vladimíra

Liberec, 26.04.2024 - S podporou dopravní společnosti ATRA TRANS s.r.o. otevírá nadace Kilometry naděje již čtvrtým rokem své brány a představuje příb ...

Rada Karlovarského kraje odsouhlasila rozdělení dotací na podporu aktivit v oblasti cestovního ruchu

Do oblasti cestovního ruchu míří další prostředky z kraje. Celkem si žadatelé mezi sebou rozdělí 3,1 milionu korun. Peníze směřují nejenom do certifik ...

Jihočeši posílají do soutěže Adapterra Awards 8 projektů z regionu

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dřív, než je obvyklé. Přesně to je ukázkou extrémů počasí, které nás v budoucnu čekají a které nás ...

Doporučujeme



Pondělí 29.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »