InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Pardubický Wonkův most čeká dílčí rekonstrukce

14.03.2018
PARDUBICE - Wonkův most v Pardubicích je nejzatíženější mostní stavbou na silnicích II. třídy ve městě a kraji. Denně tudy projede až pětadvacet tisíc automobilů, také autobusy a trolejbusy městské hromadné dopravy. Proto Pardubický kraj věnuje mostu zvýšenou pozornost. Při mostních prohlídkách tak čas od času odhalí potřebu dílčí rekonstrukce. V současné době zadá příspěvková organizace kraje Správa a údržba silnic Pardubického kraje projekt na výměnu nosných lan, které ve Wonkově mostu slouží už od počátku 80. let minulého století. Most byl postaven v letech 1956 - 1959.
Pardubický Wonkův most čeká dílčí rekonstrukce | Foto: Pardubický kraj
V letech 2005 až 2006 prošel most největší rekonstrukcí ve své historii, která se ovšem týkala především betonové konstrukce mostu. Ta je stále ve velmi dobrém stavu, most nevykazuje žádné trhliny nebo deformace. "Ve druhé polovině loňského roku Správa a údržba silnic Pardubického kraje při mostní prohlídce zjistila poškození tzv. deviátoru, který přenáší napětí mezi mostní konstrukcí a ocelovými lany. Vysokopevnostních lan je na mostě dvaačtyřicet, jedno z nich teď volá po rekonstrukci. Důvodem je i koroze, které mostní lana čelí už více než třicet let," uvedl hejtman Martin Netolický. "Po odborném posouzení již víme, že oprava havárie včetně některých preventivních opatření přijde kraj řádově na 20 - 30 milionů korun. Význam mostu pro krajské město je zcela mimořádný, a proto budeme nuceni nezbytné investice provést v krátké době. Nemůžeme připustit, aby podcenění situace vedlo k uzavření mostu tak, jak jsme tomu svědky v Praze," řekl hejtman Netolický. "Bohužel není dosud jasné, z jakých zdrojů budeme opravu platit, protože stát stále není schopný garantovat krajům příspěvek ze SFDI, který se nabízí jako primární zdroj. Schválený krajský rozpočet s takto rozsáhlým financováním nepočítá. Bude proto velice těžké prostředky na nezbytné opravy najít," doplnil Netolický.

"Wonkův most budeme opravovat za provozu v etapách tak, aby bylo možné zachovat vždy tři až čtyři jízdní pruhy a plný komfort pro pěší a cyklisty. Dojde však k omezení tonáže vozidel nad tři a půl tuny při odbočení ze směru od Hradce Králové do Labské ulice. Provoz městské hromadné dopravy zůstane zachován s tím, že dopravní opatření nasměruje tuto dopravu na vnější pomalé jízdní pruhy. Právě kvůli zachování provozu potrvají práce na mostě nejméně jeden rok. Připravované dopravní opatření mají preventivní charakter, do doby než bude most opraven," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.

Další články z rubriky Regiony

U příležitosti 50 let pražského metra pořádá DPP tuto sobotu na Kačerově výroční Den otevřených dveří

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto historickou událost společně s Pražany a cestujícími na několika akcích. Tuto sobotu 4. května 2024 od ...

Lesy České republiky obnovily na Krnovsku druhou vodní nádrž

Dolní hájnický rybník zrekonstruovaly Lesy České republiky za 6,8 milionů korun na Krnovsku v Moravskoslezském kraji. Zadržuje vodu, která zlepšuje mí ...

Pietní akt před budovou Českého rozhlasu připomene výročí Květnového povstání roku 1945

U příležitosti 79. výročí Květnového povstání českého lidu se v neděli 5. května od 12.30 hodin uskuteční před historickou budovou Českého rozhlasu v ...

Pražské letiště symbolicky oslavilo dvacet let v EU speciálním livery Lufthansy

Letiště Václava Havla Praha ve středu u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320 německé spole ...

Rekonstrukce úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem přinese zrušení všech přejezdů

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypra ...

Doporučujeme



Neděle 5.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »