InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Údržbáři silnic I. třídy v Pardubickém kraji najezdí denně přes tisíc kilometrů

22.02.2018
PARDUBICE - Od začátku listopadu 2017 do 5.února 2018 najezdili silničáři z konsorcia společností SOVIS CZ a.s. a EUROVIA CS a.s. při údržbě silnic I. třídy v Pardubickém kraji celkem 111 560 km, vysypali 3298 tun soli a 637 tun inertního posypu. Použili také 1 100 000 litrů solanky.
Ilustrační snímek | Foto: pardubickykraj.cz
"Letošní zimu hodnotíme jako průměrnou a průběh údržbových prací jako bezproblémový. Zmapovali jsme si zároveň nejrizikovější úseky. Velmi vítáme návrh ŘSD, aby jeden z těchto rizikových úseků - opatovická estakáda - byl vyřešen automatickým postřikem solankou. říká Ing. Jan Matoušek, provozní ředitel společnosti SOVIS CZ a.s.

Zhruba čtvrtina naježděných kilometrů a použité soli a solanky z celého tříměsíčního období přitom připadá na výjezdy mezi 10. a 20. lednem 2018, kdy sypače najezdily 26 500 km a vysypaly 930 tun soli, 86 tun inertního posypu a aplikovaly 291 000 litrů solanky. Sezóna si zatím vyžádala několik mimořádných opatření pro kamionovou dopravu. Na přechodnou dobu byly ve spolupráci s Policií ČR několikrát uzavřeny úseky v lokalitách Jablonné nad Orlicí, Suchý vrch a Červená voda. "Uzavírky pro osobní dopravu nebyly v této sezóně nutné. Pokud k nim v ojedinělých případech došlo, byli na vině zpravidla neukáznění řidiči kamionu, kteří komunikaci blokovali, nebo byl úsek krátkodobě neprůjezdný v důsledku nehody," říká Ing. Jan Matoušek. Na údržbu jedniček Pardubického kraje je tuto sezónu nasazeno 40 kusů techniky a 115 lidí. Silničáři doposud denně najezdili průměrně 1 150 km.

Kritické úseky s větším počtem dopravních komplikací jsou úseky silnic I. třídy v Orlických horách (Jablonné nad Orlicí - Suchý vrch - Červená Voda) a na Českomoravské vrchovině. V některých úsecích se navíc musí dodržovat předepsaná opatření a používat pouze inertní posyp zkrápěný solankou, z důvodu ochrany vodních zdrojů. "Další problematické místo, estakádu v Opatovicích nad Labem, navrhuje správce komunikace ŘSD ČR řešit automatickým postřikem solankou", říká Ing. Jan Matoušek. Zařízení umístěné v krajnici je napojeno na automatický hlásič náledí. Je schopné reagovat v předstihu na změnu vnější teploty a aplikovat solanku na vozovku bez zásahu obsluhy.

Další články z rubriky Regiony

U příležitosti 50 let pražského metra pořádá DPP tuto sobotu na Kačerově výroční Den otevřených dveří

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto historickou událost společně s Pražany a cestujícími na několika akcích. Tuto sobotu 4. května 2024 od ...

Lesy České republiky obnovily na Krnovsku druhou vodní nádrž

Dolní hájnický rybník zrekonstruovaly Lesy České republiky za 6,8 milionů korun na Krnovsku v Moravskoslezském kraji. Zadržuje vodu, která zlepšuje mí ...

Pietní akt před budovou Českého rozhlasu připomene výročí Květnového povstání roku 1945

U příležitosti 79. výročí Květnového povstání českého lidu se v neděli 5. května od 12.30 hodin uskuteční před historickou budovou Českého rozhlasu v ...

Pražské letiště symbolicky oslavilo dvacet let v EU speciálním livery Lufthansy

Letiště Václava Havla Praha ve středu u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320 německé spole ...

Rekonstrukce úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem přinese zrušení všech přejezdů

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypra ...

Doporučujeme



Neděle 5.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »