InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Firmy znovu objevují blogování jako významný komunikační prostředek

30.01.2018
BRNO - Až 42 % nejhodnotnějších amerických společností v žebříčku Fortune 500 se věnuje pravidelně blogování. Penetrace komunikace značek formou blogu na internetu strmě roste třetím rokem v řadě. A české firmy nejsou pozadu.
Ilustrační snímek | Foto: fyi.cz
Ani překotný rozvoj sociálních sítí v posledních letech neznamenal konec firemního blogování. I když tomuto způsobu komunikace ještě před několika lety řada odborníků nevěstila zářnou budoucnost, opak je pravdou. Rostoucí počet sociálních kanálů sice ubral na síle firemnímu blogování, ale řada společností se pravidelnému psaní na firemních stránkách věnuje dále.

Blogování zažívá obrodu
Z dostupných dat žebříčku Fortune 500 je jasně vidět, že od roku 2013 poklesl počet firem provozujících blogy, ale v roce 2015, kdy dosáhl svého dna s 21 %, se trend obrátil a začal prudce růst. Více než 42 % nejhodnotnějších firem aktuálně využívá ke komunikaci své značky blog a 62 % má dokonce oficiální blog nebo vlastní web, kde pravidelně vystavuje své novinky. Pokud bychom se podívali na české firmy, uvidíme podobný trend. Z interních dat společnosti Webnode, jednoho z největších celosvětových poskytovatelů webových stránek, jasně vyplývá, že společnosti své webové stránky standardně doplňují blogy. Důvody jsou jasné: "Firmy a také podnikatelé si uvědomily důležitost webové prezentace, díky níž mohou komunikovat své produkty a služby jak laické, tak odborné veřejnosti. Nemusí jít přitom nutně o propagaci značky, ale třeba o zprostředkování zajímavého obsahu. Stále častěji tak pravidelně informují nejen o dění ve firmě, ale především o trendech a novinkách v jejich oboru podnikání. Nabízení těchto "receptů" ve své obecné rovině představuje trend a zprostředkovává tolik důležitý kontakt se zájmovou skupinou," řekl Slawomír Jakub Budziak, Head of Team Leaders ve Webnode.

K velkému obratu v roce 2015 došlo vlivem několika faktorů. Být ideovým vůdcem je v dnešním světě stále důležitější strategie. Proto firmy hledají neustále nové způsoby, jak zaujmout a upozornit na sebe, a blogování je jedním z nich. Znamená sice určitý závazek, protože je nutné připravovat obsahově hodnotné články, které by měly být publikovány alespoň dvakrát či třikrát týdně, ale na druhé straně obsah vedený povětšinou ve formální rovině je tím, co někteří zákazníci vyžadují. Firmy si zároveň uvědomily, že vynakládat finance na blogování je efektivnější, než bojovat o pozornost na Facebooku. V neposlední řadě je k tomu vede SEO, protože vydávání nového obsahu může pozitivně ovlivnit optimalizaci obsahu webu pro vyhledávače.

Aktivní obsah je k nezaplacení
Blogování jistě není hlavní způsob, jak aktivně vtáhnout fanoušky do dění. Zatímco lidé na sociálních sítích komentují kde co, diskuzní fóra pod blogy většinou zejí prázdnotou a počet příspěvků se od roku 2014 na firemních blozích neustále snižuje. Z analýzy navíc vyplynulo, že společnosti se chtějí vyhnout kontraverzním názorům hejtrů a trolů, a proto v řadě případů diskutovat u příspěvků ani neumožňují.

"Počet firem, kteří se snaží získat naši pozornost, stejně jako počet kanálů a nástrojů, které za tímto účelem uplatňují - online reklama na webech a ve vyhledávaní prostřednictvím advertorialů, native advertisingu a content marketingu - vytváří čím dál tím vetší tlak na to, zaujmout zákazníky. Proto se třeba v reklamách téměř do omrzení skloňují slova jako příběh. Už nejde jen o prodej, ale o to zaujmout "velkolepým příběhem", který má upoutat pozornost zákazníků a vyvolat v nich emoce. K tomu připočítejme skutečnost, že dnes prodej probíhá čím dál více na internetu, a na viditelnost má zásadní vliv atraktivní obsah webu. K němu blogování bezesporu patří. Aktuální vizuální a textový obsah na firemních webech je přirozenou součástí snahy získat a udržet pozornost zákazníků," dodal závěrem Slawomír Jakub Budziak.

Další články z rubriky Regiony

U příležitosti 50 let pražského metra pořádá DPP tuto sobotu na Kačerově výroční Den otevřených dveří

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto historickou událost společně s Pražany a cestujícími na několika akcích. Tuto sobotu 4. května 2024 od ...

Lesy České republiky obnovily na Krnovsku druhou vodní nádrž

Dolní hájnický rybník zrekonstruovaly Lesy České republiky za 6,8 milionů korun na Krnovsku v Moravskoslezském kraji. Zadržuje vodu, která zlepšuje mí ...

Pietní akt před budovou Českého rozhlasu připomene výročí Květnového povstání roku 1945

U příležitosti 79. výročí Květnového povstání českého lidu se v neděli 5. května od 12.30 hodin uskuteční před historickou budovou Českého rozhlasu v ...

Pražské letiště symbolicky oslavilo dvacet let v EU speciálním livery Lufthansy

Letiště Václava Havla Praha ve středu u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320 německé spole ...

Rekonstrukce úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem přinese zrušení všech přejezdů

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypra ...

Doporučujeme



Neděle 5.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »