InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Ministerstvo zahraničí spouští konzulárního ombudsmana

02.08.2019
Českým občanům, kteří se v zahraničí dostanou do potíží, poskytuje Ministerstvo zahraničí pomoc skrze síť svých zastupitelských úřadů - ambasád či konzulátů. Na této skutečnosti se nic nemění. Stovky dotazů a podnětů na vylepšování našich služeb pro občany jsou ale v tuto chvíli roztříštěny na různé mailové adresy či ve schránkách na sociálních sítích. Abychom na ně mohli zodpovědně odpovídat a přebírat podněty, je třeba je soustředit na jedno místo, které budou mít na starosti přímo odborníci z konzulárního odboru. Od 1. srpna proto spouští Ministerstvo zahraničí konzulárního ombudsmana.
Ilustrační snímek | Foto: MZ
"Nově jsme se rozhodli rozšířit pomoc poskytovanou občanům o tzv. konzulárního ombudsmana. Na speciální telefonní lince či emailové adrese budeme reagovat na podněty občanů, kde máme nedostatky a jak naši pomoc ještě vylepšit," představil novinku ministr Tomáš Petříček. "Lidé píší podněty na sociální sítě ministerstva, stovky dotazů dostávám různými cestami i já osobně. Rádi pomůžeme v maximální míře, ale dotazy i podněty se musí dostat do ruky přímo odborníkům. A ti nesedí u sociálních sítí, budou dostupní skrze tyto kontakty," dodal.

Jak bude konzulární ombudsman fungovat? "Nebude to náhrada konzulární pomoci našich zastupitelských úřadů. Jedná se skutečně o ombudsmana, to znamená prostředek na řešení rozličných podnětů našich občanů a námětů na zlepšení našich služeb," zdůraznil náměstek pro konzulární sekci Martin Smolek. "Rádi si všechny připomínky vyslechneme, v řadě případů jde ale o nedorozumění, často musíme například vysvětlovat, kde jsou hranice našich kompetencí a podobně," doplnil.

"V případě, že náš občan bude mít pocit, že se ocitl v situaci, kterou není standardními postupy uvedenými na našem webu schopen uspokojivě vyřešit, nebo se s námi bude chtít podělit o námět, kterým by bylo možné českou konzulární službu vylepšit, zvedne telefon, nebo napíše email, na MZV ho vyslechne odborník a poradí mu jak situaci řešit nebo popřípadě začne situaci přímo se zastupitelským úřadem řešit," vysvětlil ředitel konzulárního odboru Pavel Pitel.

Testovací provoz konzulárního ombudsmana vyhodnotí Ministerstvo zahraničí na konci této turistické sezony, tedy v druhé polovině září. Pokud se nový projekt osvědčí, zůstane v paletě služeb, které poskytujeme občanům v nesnázích, natrvalo.
Zdroj: MZ

Další články z rubriky Domácí

Moody's potvrdila rating Českých drah v investičním pásmu se stabilním výhledem

Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná ratingová agentura ocenila především silné postavení společnosti na českém železničním trhu a ...

Úřad vlády se tradičně zapojí do festivalu Open House

Do jubilejního 10. ročníku festivalu pražské architektury Open House se Úřad vlády ČR zapojí otevřením Hrzánského paláce v sobotu 18. května a v neděl ...

ČOI: Hračka na baterie AKU vrtačka T1401 představuje vážné riziko pro životní prostředí

Česká obchodní inspekce zjistila, že na vnitřním trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné riziko kvůli možnému znečištění životního prostřed ...

Ohňostroje jsou pro ptáky vážným ohrožením, ČIŽP za ně může uložit pokutu

Panika, narušení odpočinku a sociálních vazeb, zvýšené riziko úrazů a úhynu - to jsou jen některé z negativních dopadů ohňostrojů na živočichy. Nejvíc ...

Spotřebitelská organizace dTest podala stížnost na Temu

Čínské online tržiště Temu působící na trhu od roku 2023 se těší velké popularitě mezi spotřebiteli. Jen v EU má totiž přes 75 milionů uživatelů měsíč ...

Doporučujeme



Pátek 17.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »