InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

CzechTourism: Francouzi objevují české a moravské regiony. I díky gastronomii

23.11.2023
Francouzi nejčastěji cestují po Evropě, uskuteční tam 80 % cest. Česko je pro ně velmi zajímavé, loni do tuzemských hotelů, apartmánů a pensionů přijelo víc než 213 tisíc francouzských turistů. I když se ještě nedosáhlo počtů před pandemií covidu-19, potenciál přilákat Francouze do Česka se nabízí. Mají rádi lokální gastronomii, nová místa, zajímavý program a aktivity. Obyvatelé Francie jsou totiž v dobrém slova smyslu požitkáři, individualisté a lidé, kteří sází na jistotu. Cestování si chtějí maximálně užít.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Tyto a další informace byly součástí exportního workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism. Na akci mimo jiné zaznělo, že Francouzi mají víc dovolené než v jiných zemích světa a patří mezi bonitní turisty. Před nízkou cenou preferují zajímavý program a ubytování ve čtyř hvězdičkových hotelech. Na cesty se nejvíc vydávají 30 až 50letí obyvatelé Francie, z dopravních prostředků dávají výrazně přednost letadlu.

"I když Francouzi u nás zatím nejčastěji jezdí do Prahy, postupně objevují i regiony. Loni kromě našeho hlavního města nejvíc navštěvovali Jihomoravský a Plzeňský kraj. Podle průzkumu NMS Market Research 2021 mají totiž Česko kromě Prahy spojené také s krajinou, kulturou, zámky, pivem, historií, památkami či krásnou architekturou," říká ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism František Reismüller a dodává: "Letos ve 3. čtvrtletí se francouzští turisté s celkem 67 500 příjezdy umístili v žebříčku zemí, odkud jezdí nejvíc cizinců, na 12. pozici. Od července do září 2023 v Česku strávili téměř 172 tisíc nocí s tím, že průměrná doba pobytu jednoho hosta z Francie u nás byla 3,54 dne. Průměrně Francouzi za cestování do Česka za osobu a den loni utratili 2 432 Kč."  

Právě proto se i na Francii zaměřila 1. a 2. vlna letošní hlavní kampaně agentury CzechTourism Nečekané tradice - Unexpected Traditions. V Česku také loni a letos často natáčely francouzské televize - například TF1 reportáže o Křišťálovém údolí, ARTE pořady o české gastronomii do Invitation au voyage/Pozvánka na cestu, TV5 a France 2 pro relace Pays et Marchés du monde/Země a trhy světa zachycovala lokální producenty, tržiště a krajinu. A právě televize ARTE začala dokumenty o české gastronomii nedávno vysílat se slovy: "Polévka je grunt a maso je špunt". První reportáž najdete od stopáže 32:08 na Invitation au voyage - Bretagne / Éthiopie / Tha?lande - Regarder le documentaire complet | ARTE.

"Při lákání Francouzů do Česka je třeba mimo jiné pamatovat na náročnější požadavky francouzských hostů týkající se jazykové vybavenosti, což samozřejmě hraje roli při výběru destinace. Hosté z Francie se sice častěji, než dříve domluví i anglicky, ale nepopiratelnou výhodu má jednoduše ta destinace, kde jsou s nimi schopni komunikovat v jejich jazyce. V našich aktivitách nejen proto nepolevujeme, nabitý tak byl, co se týče francouzsko-českých vztahů, i letošní podzim," říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu - CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: "V říjnu jsme spolu s českou ambasádou a devíti partnery připravili prezentaci Česka na veletrhu cestovního ruchu IFM TOP RESA v Paříži. Dále jsme na IPT UNESCO představili tuzemské památky UNESCO od Krkonoš přes Rautis v Poniklé až po Žďár nad Sázavou. A v současné době pro Francouze chystáme akce zaměřené na tradice včetně Vánoc a prezentace míst, kde se v Česku dají pořádat kongresy, konference, veletrhy, výstavy či akce pro zaměstnance."

A příští rok? Na tradiční akci Czechia Travel Trade Day v režii CzechTourismu, která se uskuteční v Hradci Králové, by neměli chybět francouzští nákupčí, zástupci cestovních kanceláři i média. A nejen Francouzům se bude věnovat workshop na téma Objevte střední Evropu, který společně připravují zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu pro Francii, Polsko a Slovensko. V neposlední řadě budou velmi důležité - v duchu hlavního komunikačního tématu roku 2024, které zní "aktivní turismus" - Letní Olympijské hry v Paříži. V souvislosti s nimi se u jezera Most uskuteční Olympijský festival.

Zdroj: CzechTourism

Další články z rubriky Ekonomika

Konference Hospodářské komory a České asociace umělé inteligence ukáže firmám, jak používat AI

Praktické ukázky využití v podnicích, konzultační zónu a workshopy, na kterých si zástupci firem vyzkouší AI nástroje, chystají Hospodářská komora a Česká asociace umělé inteligence. Na konferenci AI inspiration v pražském Cubexu na konci května ...

První investiční VC fond z Národního plánu obnovy ČR bude spravovat Tensor Ventures

Investiční společnost Tensor Ventures byla vybrána jako správce prvního fondu rizikového kapitálu (VC), který bude financován z Národního plánu obnovy ...

ČSOB Index očekávání firem: Optimismus podnikatelů a firem roste, chuť investovat je nejvyšší od roku 2019

Nálada malých a středních firem a podnikatelů se mění k lepšímu. Největší posun od podzimu nastal v investiční aktivitě, která je na nejvyšší úrovni z ...

Výzva všem samosprávám: Vypravte se na URBIS pro know-how, dobrou praxi i kontakty

Brno - Už 4. června 2024 otevře své brány brněnský URBIS. Letošní ročník nabídne v Česku doposud nevídaný třídenní program s účastí ministrů, předních ...

AMSP: Vyzkoušejte si Akademii podnikání České spořitelny

Máte hlavu plnou nápadů a snů a nechybí vám ambice je realizovat? Svého podnikavého ducha můžete ze řetězu pustit třeba právě teď! V Akademii podnikán ...

Doporučujeme



Neděle 19.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »