InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Nová trať mezi Soběslaví a Doubím je připravena na rychlost 200 km/h

30.05.2023
JIHOČESKÝ KRAJ - Soběslav se dnes stala dějištěm slavnostního ukončení modernizace traťového úseku mezi tamní stanicí a Doubím u Tábora. Jejím výsledkem je dvoukolejná novostavba trati, která po instalaci evropského zabezpečovacího systému ETCS umožní vlakům jezdit až 200 km/h. Nyní mohou projíždět novým úsekem maximálně stošedesátkou, i tak se ale podstatně zkrátily jízdní doby vlaků spojujících jižní Čechy s Prahou.
Ilustrační snímek | Foto: ČD
Mezi Soběslaví a Doubím vedla původně jednokolejná trať s maximální rychlostí 100 km/h. Nyní vlaky využívají dvoukolejnou přeložku o délce 8,8 kilometru, která částečně kopíruje dálnici D3. Došlo tak nejen k jejich zrychlení, ale také ke zvýšení kapacity trati a současně pravidelnosti dopravy, kdy odpadlo čekání na protijedoucí vlak ve stanicích Soběslav a Roudná.

Trať je stavebně připravena pro rychlost 200 km/h. Tak rychle zde budou moci jezdit soupravy typu pendolino po instalaci evropského systému ETCS. Pro ostatní vlaky bude maximální rychlost 185 km/h. "Už nyní se podstatně zkrátilo cestování z jižních Čech do Prahy, nejrychlejší spoje zvládnou trasu z Českých Budějovic do hlavního města za 100 minut. Umožnilo to dokončení nejen tohoto úseku, ale i další dlouhé přeložky mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Celkem tak vlaky mohou využívat 30 kilometrů zcela nové trati," vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce probíhaly od září 2019. Jejich výsledkem je mimo jiné druhý nejdelší železniční tunel na jihočeské železnici, a to Zvěrotický s délkou 370 metrů. Dalšími stavebními dominantami jsou 830 metrů dlouhé přemostění Černovického potoka a estakáda o délce 263 přes rybník Kamenný. Cestující mohou využívat přesunutá nástupiště v Doubí u Tábora a zcela novou zastávku Myslkovice, která vznikla namísto stanice Roudná. Významným příspěvkem k životnímu prostředí je tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. Z hlediska bezpečnosti provozu je pak důležité zrušení všech přejezdů, které nahradily podjezdy nebo nadjezdy.

Celkové investiční náklady akce dosáhly 4 859 601 137 Kč. Zhotovitelem prací byla společnost Soběslav - Doubí, kterou tvořily firmy STRABAG Rail, EUROVIA CS a Metrostav.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, silný vítr nebo vlny veder je zaměřena soutěž Adapterra Awards. Ta hledá projekty, které mají ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Z Českých Budějovic se bude přes zimu létat do egyptské Hurghady

Cestovní kancelář Čedok přidává na zimní sezonu první destinaci z Českých Budějovic. Z jihočeského letiště začne létat ve spolupráci s leteckou společ ...

BMW se během letošního Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary vrací před Císařské lázně

Ve dnech od 28. června do 6. července 2024 se Karlovy Vary opět přemění na filmové centrum Evropy a značka BMW bude v roli oficiálního vozu tradičně v ...

Ovzduší v Brně se zlepšuje navzdory narůstající zátěži z dopravy, zjistili vědci z Masarykovy univerzity

Přestože se kvalita ovzduší v Brně a Jihomoravském kraji díky fungujícím opatřením dlouhodobě zlepšuje, k limitům stanoveným Světovou zdravotnickou or ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »