InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Nová trať mezi Soběslaví a Doubím je připravena na rychlost 200 km/h

30.05.2023
JIHOČESKÝ KRAJ - Soběslav se dnes stala dějištěm slavnostního ukončení modernizace traťového úseku mezi tamní stanicí a Doubím u Tábora. Jejím výsledkem je dvoukolejná novostavba trati, která po instalaci evropského zabezpečovacího systému ETCS umožní vlakům jezdit až 200 km/h. Nyní mohou projíždět novým úsekem maximálně stošedesátkou, i tak se ale podstatně zkrátily jízdní doby vlaků spojujících jižní Čechy s Prahou.
Ilustrační snímek | Foto: ČD
Mezi Soběslaví a Doubím vedla původně jednokolejná trať s maximální rychlostí 100 km/h. Nyní vlaky využívají dvoukolejnou přeložku o délce 8,8 kilometru, která částečně kopíruje dálnici D3. Došlo tak nejen k jejich zrychlení, ale také ke zvýšení kapacity trati a současně pravidelnosti dopravy, kdy odpadlo čekání na protijedoucí vlak ve stanicích Soběslav a Roudná.

Trať je stavebně připravena pro rychlost 200 km/h. Tak rychle zde budou moci jezdit soupravy typu pendolino po instalaci evropského systému ETCS. Pro ostatní vlaky bude maximální rychlost 185 km/h. "Už nyní se podstatně zkrátilo cestování z jižních Čech do Prahy, nejrychlejší spoje zvládnou trasu z Českých Budějovic do hlavního města za 100 minut. Umožnilo to dokončení nejen tohoto úseku, ale i další dlouhé přeložky mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Celkem tak vlaky mohou využívat 30 kilometrů zcela nové trati," vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce probíhaly od září 2019. Jejich výsledkem je mimo jiné druhý nejdelší železniční tunel na jihočeské železnici, a to Zvěrotický s délkou 370 metrů. Dalšími stavebními dominantami jsou 830 metrů dlouhé přemostění Černovického potoka a estakáda o délce 263 přes rybník Kamenný. Cestující mohou využívat přesunutá nástupiště v Doubí u Tábora a zcela novou zastávku Myslkovice, která vznikla namísto stanice Roudná. Významným příspěvkem k životnímu prostředí je tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. Z hlediska bezpečnosti provozu je pak důležité zrušení všech přejezdů, které nahradily podjezdy nebo nadjezdy.

Celkové investiční náklady akce dosáhly 4 859 601 137 Kč. Zhotovitelem prací byla společnost Soběslav - Doubí, kterou tvořily firmy STRABAG Rail, EUROVIA CS a Metrostav.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

Burzy práce a vzdělávání v Prostějově a Jeseníku odstartují sérii akcí v Olomouckém kraji

V úterý 26. 9. 2023 startuje další ročník Burz práce a vzdělávání v Olomouckém kraji. První dvě proběhnou v uvedený den v Prostějově mezi 9.00 - 17.00 hodinou ve Společenském domě (Komenského 6) a mezi 8.00 - 14.00 hodinou v Jeseníku v ...

České dráhy prodaly zbývající část pozemků na smíchovském nádraží v Praze za dvě miliardy

České dráhy a společnost Sekyra Group podepsaly dohodu o odkupu zbývajících pozemků v okolí smíchovského nádraží, na kterých vyrůstá nová pražská čtvr ...

Ve čtvrtek 21. září 2023 proběhne ve Frýdku-Místku tradiční Trh vzdělávání a uplatnění

"Co mě čeká po dokončení základní školy? Kde zjistím, jaké dovednosti a znalosti potřebuji k práci v různých oborech? Můžu se někde setkat s lidmi, kt ...

Ministr kultury Martin Baxa navštívil Pardubický kraj, kde jednal o záměru obnovy choltického zámku

Na zámku Choltice se ministr kultury Martin Baxa sešel se starostou Tomášem Bolkem, místostarostou Miroslavem Horákem a kastelánem zámku Lukášem Rycht ...

Chovatelce ze Zlínského kraje odebrali dva psi, žili mezi hromadami odpadků

Inspektoři Státní veterinární správy ze Zlínského kraje v závěru uplynulého týdne navrhli odebrat chovatelce z Kněžpole na Uherskohradišťsku dva psy z ...

Doporučujeme



Středa 27.9.2023
Počasí v ČR
Počasí v regionech »