InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

Brno bude v dubnu hostit Czech Republic Travel Trade Day. Odborníci z celého světa proberou aktuální situaci v cestovním ruchu

29.03.2023
Do konce března se mohou tuzemští podnikatelé v cestovním ruchu a organizace destinačního managementu přihlásit na Czechia Travel Trade Day. Jedna z největších tuzemských akcí na podporu incomingu se uskuteční 24. a 25. dubna v Brně pod záštitou a za účasti ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše.
Foto: czechtourism.cz
Czechia Travel Trade Day, který se v minulosti konal v Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni a Olomouci, znamená dva dny intenzivních mezinárodních obchodních jednání. Součástí jsou i poznávací cesty po Jihomoravském kraji pro zahraniční cestovní kanceláře.
 
"Na přípravě už 6. ročníku Czechia Travel Trade Day intenzivně spolupracujeme s Centrálou cestovního ruchu - Jižní Morava a městem Brno. Hlavním cílem je zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu," říká ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism Jan Herget a dodává: "To, že se jedná o mimořádnou událost, potvrzuje fakt, že máme potvrzenou účast na 80 nákupčích z více než 23 zemí světa. Registrovat se lze do konce března zde

"Pro účastníky Czechia Travel Trade Day připravujeme program vrcholící pondělním galavečerem. Hosté poznají nejen tradiční turistické cíle v centru města, ale například i nově otevřené a naprosto unikátní vodojemy na Žlutém kopci či Mendelův skleník a samozřejmě i proslulou brněnskou gastroscénu," říká primátorka statutárního města Brno Markéta Vaňková a dodává: "Na Czechia Travel Trade Day se podílíme organizačně i finančně, tak jako loni na konferenci pro tvůrce digitálního obsahu Traverse 22 nebo o rok dříve na zasedání Asociace francouzských novinářů z oblasti turismu. Věříme, že tyto investice mají vysoký potenciál přilákat do Brna nové turisty, a to díky účasti novinářů a nákupčích z celého světa, kteří Brno dostanou do širšího povědomí." 
 
Pondělní akci budou předcházet ukázkové cesty po Jižní Moravě. Ve 2 dnech 4 skupiny nákupčích a novinářů poznají největší skvosty, gastronomii, vinařskou turistiku a mnoho dalšího tak, aby destinaci zapojily do své nabídky.
 
"Turisté ze zahraničí i z Česka mají po Praze dlouhodobě nejvíc zájem o Jihomoravský kraj. Máme z toho radost, zájem podporujeme a chceme ho dál rozvíjet," říká hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich a dodává: "Letos tak chystáme například projekt "Karta hosta". Chceme provést návštěvníky nejzajímavějšími, ale i opomíjenými místy kraje, aby se návštěvnost rozptýlila i do dalších lokalit. Turisté, kteří si kartu koupí, získají zážitky a vstupy za zvýhodněnou cenu nebo i zdarma. Partnerům projekt nabízí zviditelnit se díky společné propagaci. Pracuje na tom Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava."

V Brně nebudou chybět ani ředitelé zahraničních kanceláří CzechTourismu. Poskytnou konzultace o aktuální situaci v cestovním ruchu v jednotlivých zemí včetně tipů na obchodní příležitosti, informace o kulturních dimenzích či o tom, jací jsou a co preferují turisté z té které části světa. Pozitivní zprávou je, že turistů v Česku po pandemii covidu-19 postupně přibývá.19,5 milionů loňských cestovatelů znamenalo meziroční 71% nárůst. Turismus v Česku táhli rezidenti, loni jich u nás cestovalo 12,1 milionů. Hostů ze zahraničí bylo cca 7,4 milionů.
 
"Turisté se do Česka vrací i díky akcím jako je právě Czechia Travel Trade Day. Proto se každý rok, vždy v jiném regionu, ve spolupráci s kraji, městy a destinačními agenturami snažíme připravit originální program a maximálně podpořit zájem o TTD a Česko. Každý rok tak akci nechybí nové trhy, letos se tak nově můžeme těšit na nákupčí z Litvy a Irska," říká ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu - CzechTourism Veronika Janečková a uzavírá: "Na základě loňského TTD v Karlových Varech, kam se sjelo na dvě stě lidí z 23 zemí, se víc a v celém světe začalo mluvit o Česku. Zahraniční cestovní kanceláře začaly i díky této akci nově nabízet Česko či přímo rozšířily stávající nabídku o nová místa v naši zemi. Aktuálně děláme vše proto, aby nejméně stejně úspěšná byla i dubnová akce v Brně."    

Zdroj: CzechTourism

Další články z rubriky Ekonomika

Příprava na sdílení elektřiny pokračuje. Vyhláška o měření elektřiny jde na Legislativní radu vlády

V druhé polovině letošního roku se spustí sdílení elektřiny v rámci komunitní energetiky. Detaily celkového řešení stanovuje vyhláška o měření elektřiny, která prošla mezirezortním připomínkovým řízením. Ministerstvo průmyslu a obchodu vypořádalo ...

Za dobu našeho členství v EU vzrostlo bohatství průměrného Čecha o více než 40 %, říká analýza

Od vstupu do Evropské unie (EU) nám vzrostl reálný HDP v přepočtu na obyvatele o více než 40 %, a to z 480 tisíc korun v roce 2004 na 675 tisíc korun ...

Česká vláda schválila regulaci trhu s kryptoaktivy včetně dohledu ČNB

Vláda včera schválila návrh zákona o digitálních financích, který předložilo Ministerstvo financí. Cílem zákona je implementace předpisů Evropské unie ...

Díky jednotným podmínkám budou stavební výrobky na českém trhu bezpečnější a kvalitnější

Na návrh Ministerstva průmyslu a obchodu schválila vláda návrh novely o stavebních výrobcích. Jejím cílem je zajistit, aby všechny stavební výrobky pr ...

CzechTourism: Památky v Česku patří mezi hlavní tahouny v rámci cestovního ruchu

V uplynulém roce navštívilo některou z kulturních památek v Česku 43 % cizinců a 36 % domácích cestovatelů. Nejčastěji navštěvovanými jsou hrady a zám ...

Doporučujeme



Sobota 20.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »