InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Češi stále více využívají samoobslužné online a mobilní aplikace pro řešení energií

21.03.2023
Nejprve Covid a nyní energetická krize naučily Čechy více využívat samoobslužné online a mobilní aplikace pro správu energií. Dodavateli innogy za poslední rok přibylo 210 tisíc nových uživatelů samoobsluhy innosvět, což je meziroční nárůst o 40 %. Celkem už innosvět využívá téměř třetina zákazníků innogy, kteří v aplikaci spravují skoro milion smluv na dodávku zemního plynu či elektřiny. V innosvětě si lidé nejčastěji hlídají spotřebu energií a upravují zálohy.
Foto: innogy.cz
"Za poslední dva roky sledujeme výrazný posun ve změně chování zákazníků. Dokonce i konzervativnější zákazníci, kteří dříve preferovali při správě energií spíše osobní nebo telefonický kontakt, jsou dnes otevřenější moderním technologiím. Tento trend nastartoval nejdříve covid a zájem zákazníků o naši mobilní aplikaci a webový portál innosvět dál výrazně zvedla energetická krize. V loňském roce se nám počet uživatelů téměř zdvojnásobil. Zákazníci innosvět skutečně aktivně a pravidelně využívají. Skvělé je, že innosvět není jen doménou mladších zákazníků. Máme v něm všechny věkové skupiny a také starší zákazníci si naši samoobsluhu a hlídače spotřeby velice pochvalují," uvedl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.

V roce 2022 byli zákazníci innogy v innosvětě mimořádně aktivní. Celkově se přihlásili 7,5 milionkrát, v průměru se tedy jeden uživatel přihlásil 15krát za rok. Uživatelé mobilní aplikace jsou ještě aktivnější a navštěvují innosvět častěji, průměrně 26krát ročně.

Zákazníci si v innosvětě nejčastěji zadávají odečty plynoměrů a elektroměrů, aby zjistili svůj předpokládaný výsledek vyúčtování. "Během energetické krize mezi lidmi dramaticky narostl zájem o sledování spotřeby energií. Vloni si naši zákazníci zadali do innosvěta přes milion odečtů," říká Konvalina. Aplikace innosvět však není jen hlídač spotřeby. Je to pro zákazníky také efektivní samoobsluha, která jim šetří čas. "Dobře je to vidět na příkladu záloh, kde si naši zákazníci vloni provedli více než polovinu ze všech úprav záloh už v innosvětě," dodává David Konvalina.

Kromě záloh zákazníci samoobsluhu nejvíce využívají ještě pro změnu platebních údajů nebo pro nastavení elektronické komunikace s innogy. Nově dodavatel v innosvětě zákazníky také upozorňuje na neaktuální kontaktní údaje. Ti si je mohou rovnou potvrdit či změnit.

Zdroj: innogy Energie

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Ekonomická migrace se orientuje na levnou pracovní sílu

Levná zahraniční pracovní síla je pro český stát a zaměstnavatele věcí národního zájmu a státní priority. Jasně to ukázala pandemie covid-19, která prohloubila rozdíly na pracovním trhu. Vládní opatření byla koncipována tak, aby přístup k zahraniční ...

V loňském roce zjistila Česká obchodní inspekce celkem 8 případů diskriminace

Česká obchodní inspekce v průběhu minulého roku kontrolovala, zda nedochází ze strany obchodníků k diskriminaci spotřebitelů. Provedla celkem 136 kont ...

Potravinářská inspekce v roce 2023 uskutečnila téměř 49 tisíc kontrol a uložila pokuty za více než 128 milionů korun

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) uskutečnila v roce 2023 celkem 48 821 vstupů do provozoven potravinářských podniků, provozoven spole ...

Vláda schválila další krok na podporu výstavby obnovitelných zdrojů energie

Příprava výstavby obnovitelných zdrojů energie ve vybraných lokalitách by v Česku neměla trvat déle než rok. K dosažení tohoto cíle má přispět vymezen ...

ČSÚ zveřejnil kandidátní listiny pro volby do Evropského parlamentu

Český statistický úřad včera zveřejnil seznam kandidátů pro volby do Evropského parlamentu. Volby se na území České republiky uskuteční ve dnech 7. a ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »