InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Správa železnic hledá zhotovitele modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem

29.12.2022
Příprava modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun je ve finále. Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele stavby, předpokládaná cena zakázky je přibližně 1,6 miliardy Kč. V rámci realizace projektu projde zásadní rekonstrukcí zastávka Srbsko, proběhne sanace skal u obce Tetín a vybuduje se nová odbočka Lom, která se bude nacházet přibližně v polovině mezistaničního úseku.
Ilustrační snímek | Foto: Archiv ID
Stavební práce budou zahrnovat kompletní rekonstrukci železničního svršku a spodku na přibližně 7,1 kilometru dlouhém úseku, dále mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity trati a tím i spolehlivosti dopravy dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín.

Realizací stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Soupravy s naklápěcí skříní zde budou moci jezdit ještě rychleji. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu, s omezením výluk na nutné minimum. Vlastní stavba by měla začít na podzim příštího roku, hotovo pak bude do poloviny roku 2026.

Správa železnic použije při hodnocení zakázky i jiná kritéria než pouze nabídnutou cenu. Cílem je kladně hodnotit ty nabídky uchazečů, které pozitivně ovlivní kapacitu a spolehlivost dráhy během stavby, například zkrácením potřebných výluk. Dále budou hodnocena opatření, která budou předcházet vzniku mimořádných událostí a která omezí jiné negativní vlivy stavby na okolí během provádění stavebních prací.

Projekt s názvem Optimalizace trati Karlštejn (mimo) - Beroun (mimo) bude navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

Plzeňský kraj investuje do zvýšení kvality života svých obyvatel

Rozvoj moderních technologií spojený s digitalizací, automatizací a stále více také s fenoménem umělé inteligence zásadně ovlivňuje a přetváří různá odvětví a přináší řadu příležitostí i zásadních výzev pro trh práce. Jak těmto výzvám čelit a naopak ...

Travelcon 2024, s hlavním tématem Na čem nám ujíždějí sousedé, představí nové pohledy na cestovní ruch

České Budějovice - Přednášky a workshopy s předními odborníky z oblasti cestovního ruchu a marketingu slibuje letošní ročník odborné konference Travel ...

Středočeský kraj a hlavní město Praha připravují soutěž na dopravce, který bude provozovat velkokapacitní vlaky

Zakázku na dopravce, který bude na území kraje a Prahy provozovat nové vlakové jednotky pro zhruba čtyři stovky sedících cestujících, bude monitorovat ...

Velikonoční trhy energetiků vynesly v Plzni chráněným dílnám celkem 51 420 korun

Blížící se Svátky jara již přivítali tradičními Velikonočními trhy energetici v plzeňském sídle Skupiny ČEZ v Guldenerově ulici. Nákupem spousty velik ...

Na pardubickém hlavním nádraží přichází na řadu rekonstrukce odbavovací haly

Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce zbývající části nádražní budovy na pardubickém hlavním nádraží. Obnovu odbavovací haly ...

Doporučujeme



Čtvrtek 28.3.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »