InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

ČR má první trať s výhradním provozem vlaků pod systémem ETCS v úseku Olomouc-Uničov

02.12.2022
Správa železnic dokončila modernizaci a elektrizaci vytížené regionální trati Olomouc - Uničov. Jde o vůbec první trať v České republice, na které budou všechny jízdy vlaků sledovány evropským zabezpečovačem ETCS. Mobilní část tohoto systému tak musí mít v provozu všechny soupravy, které na trať vyjedou. Cesta vlakem se v tomto úseku zkrátí ze 40 minut na méně než půl hodinu.
Foto: spravazeleznic.cz
Správa železnic dokončila rozsáhlou rekonstrukci úseku Olomouc - Uničov, na kterém bude od ledna spuštěn provoz vlaků pod dohledem tohoto jednotného evropského zabezpečovače. Ten výrazně snižuje riziko selhání lidského faktoru při řízení drážních vozidel i dopravy. Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody jde o významný milník: "Od roku 2025 bude výhradní provoz ETCS povinný na významné části naší sítě. Spuštění tohoto systému na trati z Olomouce do Uničova je důležitým krokem, protože si zde můžeme společně s dopravci provoz otestovat a vyhnout se tak některým komplikacím, které se zaváděním výhradního provozu evropského zabezpečovače mohou být spojeny." Maximální rychlost na trati se zvýšila až na 160 km/h, stanice a zastávky jsou nově bezbariérové, rekonstruovány byly výpravní budovy v Bohuňovicích a ve Šternberku a v neposlední řadě byl úsek elektrizován. Cestující se mohou těšit také na nový orientační systém ve stanicích a zastávkách.

Od prosince se na trať vrátí také vlaky mezi Uničovem a Libinou, která rovněž prošla kompletní rekonstrukcí a elektrizací. Rychlost na trati byla zvýšena na 100 km/h, nástupiště ve stanicích a zastávkách jsou nyní bez bariér a v Libině byla modernizována tamní výpravní budova. V rámci modernizace vznikla nová zastávka Troubelice střed, která bude cestujícím blíže, než stávající stanice. V těchto dnech je také dokončována rekonstrukce navazujícího úseku do Šumperka, který bude mít podobné parametry. Odstraněny byly propady rychlosti a modernizováno bylo celkem devět přejezdů. Cestující se na trať vrátí na začátku příštího roku.

Modernizace a elektrizace trati z Olomouce do Šumperka umožní dopravcům nasazení moderních elektrických souprav, zvýšila kapacitu trati i stupeň jejího zabezpečení. Trakční soustava je nyní stejnosměrná, počítá se ale s budoucí konverzí trakčního napájení na střídavou soustavu.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje nakoupit nový dopravní systém, který bude schopen plně automatizovaného provozu metra v nejvyšším stupni automatizace GoA4, tj. bez provozního ...

Česká pošta ruší od 1. května noční a nedělní provoz pobočky v Jindřišské ulici

PRAHA - Od středy 1. května bude zrušen noční a nedělní provoz pobočky České pošty v Jindřišské ulici a dojde k úpravě sobotní otevírací doby. Nová ot ...

Při kontrole restaurace na Znojemsku odhalili veterináři závažná porušení při skladování masa

Inspektorky Státní veterinární správy (SVS) z Jihomoravského kraje odhalily při kontrole restaurace v okrese Znojmo několik závažných porušení předpis ...

Kraj Vysočina letos opět přispěje městům s památkami Unesco

Významné výročí si letos připomenou ve Žďáru nad Sázavou. Za poutním kostelem sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře přijíždějí návštěvníci z celého svět ...

Kraj vyhlásil výběrové řízení na vybudování návštěvnického centra na pardubickém zámku

Areál Zámku Pardubice navštívilo v loňském roce přes 160 tisíc lidí. Část přišla za výstavami muzea, na zámecký okruh, někdo jen na vyhlídku v Hlásce, ...

Doporučujeme



Pátek 19.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »