InfoDnes.cz » Zpravodajství » Kultura

Česká televize nabízí společné vysílání Národní prezidentské debaty komerčním televizím Nova a Prima

22.11.2022
Česká televize nabízí televizi Nova a televizi Prima uspořádání společné Národní prezidentské debaty, a to před prvním i druhým kolem voleb. Chce tak veřejnosti zajistit co nejrovnější přístup k informacím o kandidátech, kteří se v daném kole budou o hlasy voličů ucházet.
Ilustrační snímek | Foto: Archiv ID
Česká televize včera oslovila vedení televizí Nova i Prima s nabídkou na společný postup při vysílání závěrečných prezidentských debat. Oběma televizím nabízí společné vysílání, společnou dramaturgii i zastoupení moderátorů všech tří televizních společností.

ČT má v tuto chvíli potvrzenou účast ve vlastní Superdebatě dne 12.1. a 26. 1. od favorizovaných kandidátek a kandidátů s výjimkou Andreje Babiše, který účast ještě nepotvrdil. Společný postup velkých vysílatelů však vnímá jako funkční řešení především pro diváky, ke kterým se budou v období před volbami dostávat informace roztříštěně z desítek různých debat a platforem.

Společná Národní prezidentská debata se pro diváky může v tomto kontextu stát kvalitním informačním základem před rozhodnutím o tom, komu následující den dají svůj hlas. Stejně tak je společné řešení vstřícné i vůči kandidátkám a kandidátům, kteří budou před volbami vedeni k plnění řady povinností a mohli by se takto intenzivně soustředit na vrcholnou televizní debatu.

Již v minulosti realizovala ČT spolu s komerčními televizemi vysílání projevů nejvyšších ústavních činitelů, prezidenta republiky nebo předsedy Vlády ČR. V případě Národní prezidentské debaty Česká televize nabízí možnost, že výrobu pořadu zajistí. Rovněž by pro ni poskytla připravené reprezentativní prostory Národního muzea.

Společné televizní vysílání debat před významnými volbami je osvědčeným formátem, který funguje například v Německu nebo USA.

Předvolební zpravodajství České televize patří dlouhodobě k nejsledovanějším a nejdůvěryhodnějším v ČR. Prezidentský duel, který ČT vysílala před druhým kolem volby v lednu roku 2018, sledovalo 2,7 milionu diváků, tedy více než pětapadesát procent všech lidí, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi. Debata se před čtyřmi lety stala nejsledovanějším pořadem roku na celém televizním trhu.

Zdroj: Česká televize

Další články z rubriky Kultura

Předvolební Superduel: Bitvu o Hrad si nenechalo ujít 1 745 000 diváků

Prezidentské volby jdou do finále. CNN Prima NEWS a Prima odvysílaly ve středu večer Superduel: Bitva o Hrad, ve kterém se prezidentští kandidáti Petr Pavel a Andrej Babiš střetli v živém vysílání před publikem. Ostrý názorový střet si alespoň na 3 ...

Nové dokumenty ČT: ožehavá témata, svědectví doby, významná výročí, hudební legendy i cestopisy

Celou řadu nových dokumentárních seriálů, pokračování oblíbených cyklů i solitérů připravila do vysílání Česká televize. Vysokou úrovní zpracování nav ...

Začal 13. ročník projektu Po stopách šlechtických rodů s podtitulem Harrachové - vznešenost zavazuje

Patřili mezi nejvýznamnější šlechtické rody. Hráli zásadní roli v našich dějinách jako vysocí představitelé státu a církve, ale také jako pokrokoví sp ...

Floex vydává svůj šestý herní soundtrack, tentokrát k americké novince Shoulders of Giants

26. ledna vychází nové album Tomáše Dvořáka aka Floexe. Shoulders of Giants je soundtrack ke stejnojmenné hře nezávislého newyorského herního studia M ...

Skupina Prima uvádí na trh novou streamovací videoslužbu prima+

Trh streamovacích služeb se rozrůstá o přitažlivou novinku. Vlastní videoslužbu spustí jižve středu 8. února skupina Prima. Nová česká streamovací slu ...

Doporučujeme



Neděle 29.1.2023
Počasí v ČR
Počasí v regionech »