InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Pražské sezonní přívozy vyplují naposledy 30. října, přívoz mezi Holešovicemi a Karlínem zůstává až do prosince

28.10.2022
S koncem října tradičně končí i provoz sezonních pražských přívozů P3, P5 a P6, které spojují vltavské břehy v jižní části metropole. Tyto lodní linky vyplují naposledy v neděli 30. října. Přes zimu budou v provozu lodní linky P1 a P2 na severu města. Do 15. prosince zůstane v provozu i přívoz P7 "HolKa" mezi Holešovicemi a Karlínem kvůli pokračující tramvajové výluce na Bubenském nábřeží. Tím se HolKa s Prahou rozloučí, příští rok ji nahradí nová stejnojmenná lávka přes ostrov Štvanice. Pražské přívozy letos přepraví přes 600 tisíc cestujících.
Přívoz mezi Holešovicemi a Karlínem zůstává až do prosince | Foto: PID
Tradičně nejvyužívanější pražský přívoz P2 (V Podbabě - Podhoří) letos přepraví přes 200 tisíc cestujících, což je v průměru téměř 600 lidí denně. Druhým nejvytíženějším přívozem je linka P5 spojující Císařskou louku s oběma vltavskými břehy (120 tisíc cestujících). Na třetí příčce je linka P7 s 85 tisíci pasažérů. Zdvojnásobení počtu cestujících oproti stavu před koronavirem jsme zaznamenali na přívozu P3 mezi Lihovarem a Podolím, a to hlavně díky nové poloze podolského přístaviště u Žlutých lázní (68 tisíc cestujících). Souhrnné celoroční údaje vycházejí z dosavadních statistik za uplynulé měsíce a z odhadovaného vývoje poptávky do konce roku.

Oblibu si získal také nejnovější přívoz P4 mezi Velkou Chuchlí a modřanskou Belárií, který sloužil původně jako alternativa k rekonstruovanému Barrandovskému mostu. Díky tomu, že v průměru přepravil cca 135 cestujících denně, tedy podobně jako přívoz P1, bylo rozhodnuto o jeho převedení mezi běžné sezonní lodní linky a na trasu mezi zastávkami Dostihová a Belárie vypluje opět koncem března s elektrickým plavidlem používaným nyní na přívozu P7 "HolKa".

Přívozy jsou tradičním pomocníkem i pro cyklisty. Za letošní rok očekáváme přes 67 tisíc přepravených kol, přičemž nejoblíbenějšími jsou tradičně trojské přívozy P2 a P1, ale také jižní přívozy P3 a P6. Například u nejsevernějšího (P1) a nejjižnějšího (P6) přívozu připadá dokonce jedno jízdní kolo na každých 5 cestujících.

Pražské přívozy P1-P7 jsou plně zapojeny do systému Pražské integrované dopravy a platí na nich všechny druhy jízdních dokladů PID pro území Prahy. První lodní linka v systému PID vyplula již v roce 2005. Přívozy aktuálně provozují tři dopravci: Pražské Benátky (P1, P2, P5 a P6), Pražská paroplavební společnost (P4 a P7) a VITTUS GROUP (P3).


Zdroj: PID

Další články z rubriky Regiony

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, silný vítr nebo vlny veder je zaměřena soutěž Adapterra Awards. Ta hledá projekty, které mají ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Z Českých Budějovic se bude přes zimu létat do egyptské Hurghady

Cestovní kancelář Čedok přidává na zimní sezonu první destinaci z Českých Budějovic. Z jihočeského letiště začne létat ve spolupráci s leteckou společ ...

BMW se během letošního Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary vrací před Císařské lázně

Ve dnech od 28. června do 6. července 2024 se Karlovy Vary opět přemění na filmové centrum Evropy a značka BMW bude v roli oficiálního vozu tradičně v ...

Ovzduší v Brně se zlepšuje navzdory narůstající zátěži z dopravy, zjistili vědci z Masarykovy univerzity

Přestože se kvalita ovzduší v Brně a Jihomoravském kraji díky fungujícím opatřením dlouhodobě zlepšuje, k limitům stanoveným Světovou zdravotnickou or ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »