InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Pražské sezonní přívozy vyplují naposledy 30. října, přívoz mezi Holešovicemi a Karlínem zůstává až do prosince

28.10.2022
S koncem října tradičně končí i provoz sezonních pražských přívozů P3, P5 a P6, které spojují vltavské břehy v jižní části metropole. Tyto lodní linky vyplují naposledy v neděli 30. října. Přes zimu budou v provozu lodní linky P1 a P2 na severu města. Do 15. prosince zůstane v provozu i přívoz P7 "HolKa" mezi Holešovicemi a Karlínem kvůli pokračující tramvajové výluce na Bubenském nábřeží. Tím se HolKa s Prahou rozloučí, příští rok ji nahradí nová stejnojmenná lávka přes ostrov Štvanice. Pražské přívozy letos přepraví přes 600 tisíc cestujících.
Přívoz mezi Holešovicemi a Karlínem zůstává až do prosince | Foto: PID
Tradičně nejvyužívanější pražský přívoz P2 (V Podbabě - Podhoří) letos přepraví přes 200 tisíc cestujících, což je v průměru téměř 600 lidí denně. Druhým nejvytíženějším přívozem je linka P5 spojující Císařskou louku s oběma vltavskými břehy (120 tisíc cestujících). Na třetí příčce je linka P7 s 85 tisíci pasažérů. Zdvojnásobení počtu cestujících oproti stavu před koronavirem jsme zaznamenali na přívozu P3 mezi Lihovarem a Podolím, a to hlavně díky nové poloze podolského přístaviště u Žlutých lázní (68 tisíc cestujících). Souhrnné celoroční údaje vycházejí z dosavadních statistik za uplynulé měsíce a z odhadovaného vývoje poptávky do konce roku.

Oblibu si získal také nejnovější přívoz P4 mezi Velkou Chuchlí a modřanskou Belárií, který sloužil původně jako alternativa k rekonstruovanému Barrandovskému mostu. Díky tomu, že v průměru přepravil cca 135 cestujících denně, tedy podobně jako přívoz P1, bylo rozhodnuto o jeho převedení mezi běžné sezonní lodní linky a na trasu mezi zastávkami Dostihová a Belárie vypluje opět koncem března s elektrickým plavidlem používaným nyní na přívozu P7 "HolKa".

Přívozy jsou tradičním pomocníkem i pro cyklisty. Za letošní rok očekáváme přes 67 tisíc přepravených kol, přičemž nejoblíbenějšími jsou tradičně trojské přívozy P2 a P1, ale také jižní přívozy P3 a P6. Například u nejsevernějšího (P1) a nejjižnějšího (P6) přívozu připadá dokonce jedno jízdní kolo na každých 5 cestujících.

Pražské přívozy P1-P7 jsou plně zapojeny do systému Pražské integrované dopravy a platí na nich všechny druhy jízdních dokladů PID pro území Prahy. První lodní linka v systému PID vyplula již v roce 2005. Přívozy aktuálně provozují tři dopravci: Pražské Benátky (P1, P2, P5 a P6), Pražská paroplavební společnost (P4 a P7) a VITTUS GROUP (P3).


Zdroj: PID

Další články z rubriky Regiony

DPMB má vlastní vyhledávač dopravních spojení. Je rychlejší, přesnější a komfortnější

Cestující městskou hromadnou dopravou v Brně si informace o spojích zjistí rychleji než dříve. Dopravní podnik města Brna (DPMB) spustil na svém webu a v aplikaci DPMBinfo vlastní vyhledavač. Kromě většího komfortu nabízí i výhodu propojení ...

Letiště Praha v provozním zisku. Meziročně si polepšilo o 900 milionů

Společnost Letiště Praha vykázala za loňský rok provozní zisk (EBITDA) ve výši 3,1 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o nárůst 90 ...

Vojáci ze Strakonic se připravují na přezbrojení. Na Doupově cvičili novou taktiku

Strakoničtí vojáci se připravují na převzetí moderního protiletadlového kompletu SPYDER. To si mimo jiné vyžádá i změnu organizační struktury jednotky ...

Do přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně letos ČEZ investuje přes 400 milionů korun

Společnost ČEZ letos vynaloží na investice a opravy vodní přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně přes 400 milionů korun, téměř čtyřikrát více než vloni ...

Tendr na poradce k dostavbě dálnice D35 metodou PPP postupuje do další fáze

Výběr transakčního poradce v rámci projektu dostavby 35 kilometrů dálnice D35 metodou PPP postoupil do další fáze. Ministerstvo dopravy odeslalo účast ...

Doporučujeme



Pondělí 15.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »