InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Zlínský kraj tlačí na Správu železnic na urychlení přípravy modernizace železniční trati Otrokovice - Zlín - Vizovice

13.10.2022
Výrazně lepší spojení Zlína s okolními městy po železnici přinese modernizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice. V celé trase bude provedena elektrizace, v úseku mezi Otrokovicemi a Zlínem bude navíc vybudována druhá kolej. Investorem stavby za 12 miliard korun je stát, konkrétně Správa železnic. Jednání pracovní skupiny k tomuto projektu se ve Zlíně zúčastnili také hejtman Zlínského kraje Radim Holiš společně se svým náměstkem pro dopravu Radkem Doleželem a předsedou výboru zastupitelstva pro dopravu Jakubem Zachem.
Foto: kr-zlinsky.cz
"Velmi nás a hlavně občany našeho kraje trápí dlouho neřešený špatný stav vlakového nádraží ve Zlíně, jehož rekonstrukce je součástí modernizace trati z Otrokovic do Vizovic. Snažíme se proto vyvíjet neustálý tlak na Správu železnic, aby zrychlila přípravu této akce a mohlo se tak co nejdříve začít s její realizací. Přislíbili jsme jim v tom maximální součinnost ze strany kraje," informoval hejtman Radim Holiš.

Jak informovali zástupci investora, bylo už pro úsek Otrokovice - Zlín vydáno pravomocné územní rozhodnutí. V případě úseku Zlín - Vizovice byla podána žádost o územní řízení. Pro celou trať se nyní zpracovává dokumentace pro stavební povolení. Žádost o stavební povolení by měla být podána na začátku roku 2024. Rok nato by se mohlo začít stavět.

Díky modernizaci trati se rychlost vlaků v celém úseku zvýší ze stávajících 60 na 100 km/h, což přinese zkrácení jízdních dob, zvýšenou kapacitu přepravy i komfortnější cestování. Vlaky mezi Zlínem a Otrokovicemi by měly jezdit každých patnáct minut, mezi Zlínem a Vizovicemi pak každou půlhodinu.

Kromě samotné trati dozná zásadních změn také stanice Zlín-střed, kdy poloha nádraží bude přesunuta blíže ke Gahurově ulici. Počítá se i s modernizací nádraží v Otrokovicích a proměny se dočká také stanice ve Vizovicích, kde se plánuje vybudování autobusového terminálu a přestupního bodu mezi vlakem a autobusem.

Zdroj: Zlínský kraj

Další články z rubriky Regiony

Baťův mrakodrap ve Zlíně se zahaluje do lešení, čeká oprava fasády

Baťův mrakodrap ve Zlíně se už brzy zahalí do lešení. Důvodem je oprava poškozených částí fasády a vnějších prvků budovy, která potrvá až do konce letošního roku. Během oprav, jejichž investorem je Zlínský kraj, bude uzavřený vchod do budovy z třídy ...

Cesta vlakem mezi centry Liberce a Prahy se významně zkrátí na 69 minut

Centrální komise Ministerstva dopravy v úterý schválila studii proveditelnosti trati Mladá Boleslav - Turnov - Liberec - státní hranice ve variantě 20 ...

Praha plánuje nakoupit 100 nových elektrobusů za 1,5 miliardy korun

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se chystá v nejbližších letech nakoupit až 100 městských nízkopodlažních elektrobusů typu Standard, tj. s délkou vo ...

Nová trať mezi Soběslaví a Doubím je připravena na rychlost 200 km/h

JIHOČESKÝ KRAJ - Soběslav se dnes stala dějištěm slavnostního ukončení modernizace traťového úseku mezi tamní stanicí a Doubím u Tábora. Jejím výsledk ...

Polovina obchodníků na východě Čech prodala alkohol mladistvým

Česká obchodní inspekce Královéhradeckého a Pardubického kraje provedla v květnu mimořádnou kontrolní akci zaměřenou na prodej alkoholických nápojů a ...

Doporučujeme



Sobota 3.6.2023
Počasí v ČR
Počasí v regionech »