InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Digitální kampaň Stay in Prague poprvé zaplatili sami turisté díky výnosům z poplatků z pobytu

12.10.2022
Kampaň Stay in Prague na podporu příjezdového cestovního ruchu zaujala nejvíce cestovatele v Polsku, Německu a Itálii. Hlavní město poprvé využilo výnosy z navýšeného poplatku z pobytu na marketingové aktivity. Kampaň oslovila zhruba 24 milionů lidí a na kampaňový web zavítaly téměř dva miliony návštěvníků. Zájem z těchto zemí potvrzují i data z online prodeje městské turistické karty Prague Visitor Pass, kdy přední příčky obsadili právě turisté z výše zmíněných zemí. Prague City Tourism (PCT) společně s partnery prezentovala metropoli jako prestižní a prémiové město podporující kultivovaný a udržitelný turismus.
Foto: stayinprague.eu
"Ve spolupráci s Prague City Tourism se nám podařilo připravit a nastartovat řadu skvělých projektů, kterými měníme přístup Prahy k turistickému ruchu. Díky marketingovým kampaním, které nyní financujeme z výnosu z navýšeného poplatku z pobytu, do metropole začíná jezdit kultivovanější klientela, na níž chceme cílit i do budoucna," říká Hana Třeštíková, radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch.

Tříměsíční kampaň v hodnotě 7,5 milionu korun, která probíhala od června do září a podpořila novu image Prahy, se zaměřila na bonitnější klientelu ve věku od 35 let. V rámci digitální části zaznamenala celkem 118 429 370 zobrazení z jedenácti předem definovaných evropských zemí. Podle dat pokračovaly téměř dva miliony uživatelů na web stayinprague.eu a přes 16 tisíc z nich zamířilo také bezprostředně na vybranou ubytovací platformu. Nejúspěšnější byla propagace Prahy v obsahové síti Google a YouTube.

"Letošní kampaň Stay in Prague byla nejúspěšnější na trzích v Německu, Polsku a v Itálii. V létě jsme navíc podle údajů z našich turistických center zaznamenali vysokou koncentraci návštěvníků právě z těchto zemí. I městskou kartu Prague Visitor Pass nejvíce online kupovali Němci a Italové, což potvrzuje, že do metropole turisté z těchto zemí reálně přijeli," shrnuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a dodává: "Díky vyššímu výběru poplatku z pobytu a jeho následné reinvestici do udržitelného turismu můžeme koncepčně plánovat naše marketingové aktivity a motivovat turisty, které zajímají primárně kvalitní služby, historie, památky nebo prémiové gastronomické služby Prahy."

Kampaň tak zajistila trvalé financování. "V minulosti se v rozpočtu Prahy těžko hledaly prostředky na podporu turismu, což mělo vliv na podfinancování této oblasti. Po dohodě s podnikateli z hotelnictví jsme stanovili výši poplatku z ubytování a město podstatnou část vybraných peněz nyní vrací zpět do kultivace cestovního ruchu. Těší mě, že jsme novým mechanismem zajistili trvalý způsob financování této oblasti," doplňuje náměstek primátora hl. m. Prahy Pavel Vyhnánek zodpovědný za oblast financí a rozpočtu.

Kampaň Stay in Prague navázala na zdařilou zimní variantu a probíhala na předem nadefinovaných trzích. Společnost Prague City Tourism cílila na evropské trhy, Letiště Praha spustilo Stay in Prague ve Spojených státech amerických a agentura Czechtourism v zemích Blízkého východu.

"Velmi si vážíme dlouhodobé spolupráce s Prague City Tourism a efektivních kampaní, na kterých se podílíme a dávají nám smysl. Je evidentní, že Praha má dostatečný potenciál přilákat zahraniční turisty, kteří jsou ochotni za kvalitní ubytování a služby také zaplatit vyšší cenu. Díky těmto aktivitám se letos podařilo hotelům vrátit se na průměrnou cenu z roku 2019 a jsme přesvědčeni, že se povede společně dalšími kampaněmi také zvyšovat průměrnou obsazenost. Je to důležité nejen pro provozovatele služeb, ale i pro samotné obyvatele Prahy, kteří jsou na práci v cestovním ruchu a navazujících profesích existenčně závislí," uzavírá prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek.

Podle zástupců Prague City Tourism se prokazatelně daří lákat do metropole turisty se zájmem o kvalitní služby obohacené o kulturu a gastronomii. Ukazují to i data získaná v rámci spolupráce se společností Mastercard. Turisté si hojně vybírají prémiové podniky a stále častěji míří i mimo centrum.

Zdroj: Hlavní město Praha

Další články z rubriky Regiony

Letiště Praha v provozním zisku. Meziročně si polepšilo o 900 milionů

Společnost Letiště Praha vykázala za loňský rok provozní zisk (EBITDA) ve výši 3,1 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o nárůst 900 milionů korun. Z pohledu čistého výsledku hospodaření vykázala společnost za rok 2023 zisk 1,5 ...

Vojáci ze Strakonic se připravují na přezbrojení. Na Doupově cvičili novou taktiku

Strakoničtí vojáci se připravují na převzetí moderního protiletadlového kompletu SPYDER. To si mimo jiné vyžádá i změnu organizační struktury jednotky ...

Do přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně letos ČEZ investuje přes 400 milionů korun

Společnost ČEZ letos vynaloží na investice a opravy vodní přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně přes 400 milionů korun, téměř čtyřikrát více než vloni ...

Tendr na poradce k dostavbě dálnice D35 metodou PPP postupuje do další fáze

Výběr transakčního poradce v rámci projektu dostavby 35 kilometrů dálnice D35 metodou PPP postoupil do další fáze. Ministerstvo dopravy odeslalo účast ...

ČOI zjistila na trhu hračku na baterie Pistole 78090, která představuje vážné riziko

Česká obchodní inspekce zjistila, že na vnitřním trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné riziko pro životní prostředí. Jde o výrobek Hračka ...

Doporučujeme



Pondělí 15.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »