InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Ke kampusu jezdí první tramvaje, stavba vstoupila do ověřovacího režimu

16.09.2022
BRNO - Po 35 měsících od poklepání základního kamene zkušebně vyjely tramvaje na nové trati spojující zastávku Osová a bohunický univerzitní kampus. Stavba za 1,4 miliardy korun vstupuje do závěrečného ověřovacího režimu. Po odzkoušení trati a všech technologií zde Dopravní podnik města Brna v prosinci spustí ostrý provoz s cestujícími.
Foto: dpmb.cz
"Stavba tramvajové trati spojující zastávku Osová s oblastí univerzitního kampusu je projekt, který se připravoval několik let. Za pouhé dva roky se pak podařilo jej zrealizovat, a to i přes veškeré komplikace spojené s covidem a dodávkami materiálu. Stavba bude obrovským přínosem pro čtyřicet tisíc lidí, kteří do této části Bohunic denně dojíždějí, ať už to jsou studenti, zaměstnanci Masarykovy univerzity nebo Fakultní nemocnice Brno. Děkuji zejména obyvatelům Starého Lískovce a Bohunic, kteří zvládli nekomfortní situace spojené se stavbou, nyní nás čekají poslední tři měsíce prací," uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Nová trať s nejdelším tramvajovým tunelem v Česku měří 912 metrů, samotný tunel 602 metry. "Součástí stavby je i vybudování nové podzemní zastávky Západní brána. Ta bude v dohledné době sloužit obyvatelům stejnojmenné zástavby s více než tisícovkou nových bytů," vysvětlil radní pro dopravu Petr Kratochvíl. Zcela nový je také terminál před Fakultní nemocnicí Brno, kde mají tramvaje konečnou stanici. U ústí tunelu se nachází i odstavné koleje a provozní budova, která poslouží jako zázemí pro řidiče a předprodej jízdních dokladů.

"V tuto chvíli přecházíme do ověřovacího provozu, což je finální část celého projektu. Během necelých tří měsíců musíme ověřit, zda trať splňuje všechny provozní, technické i bezpečnostní podmínky a vyzkoušet všechny možné scénáře, ke kterým může dojít. Těšíme se, že od 10. prosince zde zahájíme ostrý provoz s cestujícími. Jsem pyšný, že jsme společnými silami dovedli tak velký projekt do konce v termínu, který jsme obyvatelům města slíbili. Děkuji všem, kteří se na stavbě podíleli a podílejí," sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

"Kromě samotného ověřovacího režimu zbývá do plného zprovoznění trati ještě několik úkonů. Například doplnění chybějících částí komunikací a chodníků před portálem tunelu, terénní úpravy, dokončení provozní budovy, oplocení odstavných kolejí a montáž vrat do tunelu. Čekají nás nyní především veškeré ověřovací zkoušky, revize a náročné legislativní kroky spojené se zahájením provozu, jako jsou podání žádosti o předčasné užívání stavby a zkušebního provozu," vysvětlil za sdružení zhotovitelů generální ředitel firmy FIRESTA - FIŠER, rekonstrukce, stavby a.s., Pavel Borek.

Zdroj: Dopravní podnik města Brna

Další články z rubriky Regiony

Univerzita obrany zamíří na Veletrh vědy Akademie věd ČR

Ve dnech 8. až 10. června 2023 se na pražském výstavišti v Letňanech uskuteční další ročník Veletrhu vědy Akademie věd ČR, kterého se tradičně zúčastní Univerzita ...

Baťův mrakodrap ve Zlíně se zahaluje do lešení, čeká oprava fasády

Baťův mrakodrap ve Zlíně se už brzy zahalí do lešení. Důvodem je oprava poškozených částí fasády a vnějších prvků budovy, která potrvá až do konce let ...

Cesta vlakem mezi centry Liberce a Prahy se významně zkrátí na 69 minut

Centrální komise Ministerstva dopravy v úterý schválila studii proveditelnosti trati Mladá Boleslav - Turnov - Liberec - státní hranice ve variantě 20 ...

Praha plánuje nakoupit 100 nových elektrobusů za 1,5 miliardy korun

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se chystá v nejbližších letech nakoupit až 100 městských nízkopodlažních elektrobusů typu Standard, tj. s délkou vo ...

Nová trať mezi Soběslaví a Doubím je připravena na rychlost 200 km/h

JIHOČESKÝ KRAJ - Soběslav se dnes stala dějištěm slavnostního ukončení modernizace traťového úseku mezi tamní stanicí a Doubím u Tábora. Jejím výsledk ...

Doporučujeme



Pondělí 5.6.2023
Počasí v ČR
Počasí v regionech »