InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Česká pošta se zapojila do kampaně nePINdej!

13.09.2022
Klienti České pošty jsou stále častěji vystavování kybernetickým útokům, při nichž je zneužíváno jméno České pošty. Nejčastěji se jedná o podvodné elektronické zprávy či SMS zprávy, které se snaží z jejich adresátů získat různými způsoby peníze nebo přístup k osobním údajům či bankovním účtům. Kromě toho, že Česká pošta dlouhodobě upozorňuje před podobným podvodným jednáním na svých webových stránkách www.ceskaposta.cz, zapojila se také do nové vzdělávací kampaně České bankovní asociace s názvem #nePINdej!
Foto: ČBA
Nová kampaň má upozornit na sílící nebezpečí podvodů na internetu. Pod názvem #nePINdej! představí nejčastější kybernetické útoky a formou hravého testu na www.kybertest.cz naučí, jak jim nenaletět.

V poslední době se množí podvodné e-maily a sms zprávy, které mají adresáty připravit o peníze a k tomu jim poškodit počítač či mobilní telefon. Toto provádí díky zneužívání jména České pošty. Varujeme proto klienty České pošty před podvodnými elektronickými zprávami (phishing), které jsou zasílány z podvodných adres. Tyto podvodné e-mailové zprávy nerozesílá Česká pošta a nemá s nimi nic společného.

Veškeré falešné zprávy, které Pošta obdrží, zveřejňuje na svých webových stránkách jako varování. Na stejném místě jsou také rady a postupy, jak phishingový útok rozpoznat. Na uvedené webové stránky se lze dostat kliknutím na banner umístěný přímo na hlavní stránce webu nebo jej klienti naleznou zde: www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/bezpecnostni-informace.

Kampaň #nePINdej! zcela jistě patří k nejrozsáhlejším kampaním v oblasti kyberbezpečnosti, které byly doposud realizovány. Unikátní je i to, že se do ní zapojily jak orgány státní správy, které se kyberbezpečností zabývají, tak klíčové firmy českého byznysu, jichž samotných nebo jejich klientů se podvodné útoky také týkají. Kromě České bankovní asociace, která je realizátorem projektu, a České pošty, jsou do kampaně zapojeny Policie České republiky, Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), itego, a.s., CISCO, Thein Security, ČEZ, Mastercard, O2 a České dráhy. Mediálními partnery jsou Česká televize, Seznam Zprávy, Deník a Cinestar.

Zdroj: Česká pošta

Další články z rubriky Domácí

Jarní dovolená Čechů? Převažují domácí destinace a aktivní odpočinek, vyplývá z průzkumu CzechTourismu

Celkem 56 % Čechů letos plánuje strávit jarní dovolenou v tuzemsku. Nejčastěji v Jihočeském a Středočeském kraji. V místě pobytu pak zůstanou průměrně šest dní. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek s lehčími sportovními aktivitami a dále ...

CzechInvest začíná spolupracovat s padesátkou nových startupů v projektu Technologická inkubace

V rámci druhé výzvy projektu Technologická inkubace agentura CzechInvest podpoří 53 startupů částkou přes 135,5 milionu korun. Převládá oblast umělé i ...

Greenpeace: Evropské banky vložily 256 miliard eur do firem, které ničí přírodu a klima

Podle nové analýzy půjčily evropské banky od uzavření Pařížské dohody o klimatu v roce 2015 přibližně 256 miliard eur (přes 6,4 biliónu korun) společn ...

Suroviny a recyklovatelné materiály zbytečně končí na skládkách a ve spalovnách

Arnika varuje před zvyšujícím se tempem, v jakém v poslední době přibývají v České republice plány na stavbu spaloven (či takzvaných "zařízení na ener ...

MŠMT: Novela zákona o vysokých školách zlepšuje podmínky pro studium doktorandů

Vláda schválila novelu zákona o vysokých školách, kterou předložil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek spolu s ministryní pro vědu, vý ...

Doporučujeme



Pátek 29.3.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »