InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Z malého e-shopu skupinou s miliardovým obratem. Smarty oslavilo deset let na trhu

11.08.2022
E-shop Smarty.cz začal fungovat na začátku léta 2012. Za více než deset let se přerodil ve skupinu Smarty BRANDS. s více než 4 miliardovým ročním obratem.
Ilustrační snímek | Zdroj: www.smarty.cz
Provoz první komerční LTE sítě byl v roce 2012 za dveřmi. Lidé se těšili na novou vlajkovou loď Samsungu - Galaxy III a Windows spouštěl nový operační systém s číslovkou 8. 4. června 2012 se stalo ještě něco - začal fungovat e-shop Smarty.cz.

"Na začátku nás bylo 9, dnes má skupina přes 400 zaměstnanců. A pořád rosteme, letos jsme museli rozšířit naše kanceláře na centrále, do dvou let otevřeme přes 40 nových kamenných prodejen, takže nás bude ještě víc," plánuje majitel skupiny Smarty BRANDS. Petr Syrůček.

Za uplynulých 10 let Smarty.cz a skupina neustále rostli. "V prvním roce fungování jsme udělali obrat 100 milionů, loni to bylo přes 3 miliardy. A míříme pořád výš, řídíme se totiž heslem co neroste, uhyne. Pro letošek tak plánujeme obrat přes 4 miliardy korun. Pomůžou nám s tím i nové prodejny a také rozšíření businessu o nové vertikály a lepší práce se zákazníkem i nejrychleji rostoucí divize B2B" odhaluje Petr Syrůček.

Původně měl e-shop v nabídce jen mobilní telefony, později přibyla i chytrá elektronika a loni i komplexní nabídka gamingu díky akvizici sítě JRC. "Telco, chytrá elektronika a gaming. Na to se zaměřujeme, protože to nejlépe umíme. Nikdy z nás nebude velké tržiště, kde si vedle chytré televize koupíte i sporák a granule pro psy. Takový business by mě ani mé kolegy nebavil," říká Petr Syrůček.

Chcete nový mobil? Tak si za tři dny skočte na poštu


Samotný proces online nákupu prošel za 10 let obrovskou změnou. "Byli jsme poslední velký e-shop s elektronikou, který v Česku začal fungovat, a který se udržel na trhu. Za tu dobu vzniklo a zase zaniklo ohromné množství konkurence. To pomohlo celému oboru v profesionalizaci a k postupnému zlepšování služeb," popisuje Petr Syrůček.

Kromě nabídky řady služeb, které e-shop nabízí zákazníkům v průběhu celého životního cyklu zboží, se velké změny dočkala třeba doprava. "Před 10 lety bylo běžné si produkt objednat dobírkou na poštu. Lidé tak museli čekat třeba i tři dny, než balík prošel celým soukolím pošty. Dnes zvládáme díky spolupráci s Liftagem zakoupené zboží dovézt zákazníkovi už do několika hodin v rámci Prahy, nebo nejpozději do druhého dne po celém Česku," uzavírá Petr Syrůček.

Autor: Pl

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Pátek 19.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »