InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Projekt Tramvaj pro Brno je za polovinou. Po městě už jezdí 21 nových Draků

02.08.2022
Z Ústředních dílen Dopravního podniku města Brna vyjelo v uplynulých měsících už 21 tramvají Drak. Zbývá jich dokončit dvacet. Nové, moderní a hlavně klimatizované vozy jsou oblíbené u řidičů i cestujících. Náklady na celý projekt dosahují 1,4 mld. Kč.
Foto: dpmb.cz
V září 2019 začali pracovníci ústředních dílen DPMB s kompletací prvních dvou vozů EVO 2. Nyní už "dávají dohromady" vozy číslo 22, 23 a 24. "Velmi si vážím umu a dovedností zaměstnanců DPMB a taky odvahy vedení podniku, že jako jediní v České republice začali s kompletací vozů vlastními silami. Po téměř dvou letech se ukazuje, že to byl krok správným směrem," uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Zatímco první vozy zaměstnanci DPMB skládali téměř devět měsíců, nyní jim stačí na jeden vůz o dvě třetiny času méně. "Celý proces se výrazně zrychlil. U prvních vozů jsme museli například ladit zpětná zrcátka tak, aby vozy, když se míjí, do sebe nenarážely. Upravovaly se technické detaily, ladil software nebo třeba i drobnosti v podobě háčku na oblečení v kabině řidiče. Zaměstnanci dílem se navíc museli naučit pracovat s novými materiály a technologiemi," popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Už během srpna se mohou cestující těšit na další nový vůz. Do konce roku 2022 jich bude v ulicích Brna jezdit celkem pětadvacet. Vozy Drak cestující nejčastěji potkají na linkách 4 a 9. Celkem 18 jich nocuje ve vozovně v Medlánky, 3 pak v Pisárkách.

Projekt "Tramvaj pro Brno" počítá v letech 2019 - 2024 s nákupem až 41 klimatizovaných nízkopodlažních tramvají, které kompletují zaměstnanci DPMB v ústředních dílnách v celkové hodnotě 1,4 mld. Kč. Jedná se o průlomový projekt, protože jde o první klimatizované tramvaje v Brně. Velkou předností je to, že vozy "vznikají" pod rukama zaměstnanců podniku. Ti tak získají znalosti, které využijí při následných opravách.

Dopravní podnik města Brna má s kompletací vozů zkušenosti již z minulých let, obdobný postup byl volen při rekonstrukcích tramvají typu T3 na VARIO LF a typu K2 na VARIO LF2.



Zdroj: Dopravní podnik města Brna, a.s.

Další články z rubriky Regiony

Baťův mrakodrap ve Zlíně se zahaluje do lešení, čeká oprava fasády

Baťův mrakodrap ve Zlíně se už brzy zahalí do lešení. Důvodem je oprava poškozených částí fasády a vnějších prvků budovy, která potrvá až do konce letošního roku. Během oprav, jejichž investorem je Zlínský kraj, bude uzavřený vchod do budovy z třídy ...

Cesta vlakem mezi centry Liberce a Prahy se významně zkrátí na 69 minut

Centrální komise Ministerstva dopravy v úterý schválila studii proveditelnosti trati Mladá Boleslav - Turnov - Liberec - státní hranice ve variantě 20 ...

Praha plánuje nakoupit 100 nových elektrobusů za 1,5 miliardy korun

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se chystá v nejbližších letech nakoupit až 100 městských nízkopodlažních elektrobusů typu Standard, tj. s délkou vo ...

Nová trať mezi Soběslaví a Doubím je připravena na rychlost 200 km/h

JIHOČESKÝ KRAJ - Soběslav se dnes stala dějištěm slavnostního ukončení modernizace traťového úseku mezi tamní stanicí a Doubím u Tábora. Jejím výsledk ...

Polovina obchodníků na východě Čech prodala alkohol mladistvým

Česká obchodní inspekce Královéhradeckého a Pardubického kraje provedla v květnu mimořádnou kontrolní akci zaměřenou na prodej alkoholických nápojů a ...

Doporučujeme



Pondělí 5.6.2023
Počasí v ČR
Počasí v regionech »