InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Rady a tipy

ESC: Na co máte právo při stávce letištního personálu

27.07.2022
Dnešní stávka tisíců členů letištního personálu společnosti Lufthansa se dotkne 130 000 cestujících, letících z Frankfurtu a Mnichova nebo přes tato významná letiště. Rušení či významná zpoždění letů se očekávají také ve čtvrtek a v pátek. Důležité informace o právech cestujících přináší Evropské spotřebitelské centrum, které pomáhá řešit případné spory s dopravci z jiných zemí EU a má také bezplatnou mobilní aplikaci o právech spotřebitelů při cestách po EU.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
"Při zrušení letu v případě stávky je dopravce povinen poskytnout přesměrování na náhradní let v nejbližším možném termínu. Po dobu čekání na náhradní nebo zpožděný spoj má nabídnout také bezplatné občerstvení a v případě potřeby i ubytování po dobu nezbytně nutnou," uvádí Ondřej Tichota, zástupce ředitelky Evropského spotřebitelského centra ČR.

Cestující, kteří mají zakoupenou letenku na let v tomto týdnu, by měli kontaktovat dopravce operující jejich lety a informovat se o možných alternativách spojení.

"Lidé mohou také odstoupit od smlouvy a požádat o vrácení peněz. V takovém případě nemá dopravce povinnost další péče," říká Ondřej Tichota a podotýká, že právo cestujících je stanoveno evropským nařízením 261/2004.

Palubní personál Lufthansy stávkuje kvůli sporu s vedením letecké společnosti kvůli mzdovým podmínkám a požaduje zvýšení platů o necelých 10 procent.

Další informace o právech při cestách po EU jsou na www.evropskyspotrebitel.cz. Lze si také stáhnout bezplatnou mobilní aplikaci "ECC-Net: Travel", ve které spotřebitelé najdou svá práva i v jiných oblastech cestovního ruchu, nejen v dopravě letecké, ale i železniční, autobusové a lodní, v ubytovacích službách, v autopůjčovně a při nákupu zboží v jiných zemích EU. "Aplikace je volně ke stažení v obchodech s mobilními aplikacemi a obsahuje také konkrétní fráze ve všech oficiálních jazycích EU pro uplatnění vašich práv přímo na místě," dodává Ondřej Tichota.

ESC Česko působí při České obchodní inspekci a je členem sítě Evropských spotřebitelských center, která pomáhá spotřebitelům řešit přeshraniční spory v Evropě. Jeho úspěšnost při mimosoudním řešení sporů Čechů se zahraničními obchodníky dosáhla loni 72 %. Více informací lze najít na www.evropskyspotrebitel.cz.


Zdroj: ČOI

Další články z rubriky Rady a tipy

4 věci, které zohlednit při výběru řemínku na chytré hodinky

Chytré hodinky většinou působí sportovním dojmem, ovšem proměnit je v elegantní módní doplněk můžete velice snadno. Stačí zakoupit vhodný pásek na hodinky, který může být vyrobený z různých materiálů, například z kůže. V následujících řádcích vám ...

Půjčka pro OSVČ nabízí velmi rychlé vyřízení

Potřebujete peníze hned, protože výdaje nepočkají? Pokud jste živnostníkem na začátku kariéry, je jasné, že banka nebude mít příliš velkou důvěru. Prá ...

dTest upozorňuje na paradox takzvané poštovní datové zprávy

Spotřebitelé mohou dobrovolně využívat při styku s úřady datové schránky. Taková komunikace šetří čas i peníze spotřebitelů i úřadů. Podnikatelé mají ...

ČSOP: Nastává čas zbloudilých netopýrů - zavřete okna!

Konec léta je obdobím, kdy do bytů v mnoha městech zavítají nezvaní večerní návštěvníci - netopýři. Určitě se objeví v Plzni, Brně, Liberci či Karlový ...

Chystáte se změnit operátora? Retenční nabídku už asi nedostanete

Ke změně telekomunikačního operátora spotřebitele, ale i podnikatele obvykle vede snaha ušetřit. Nalezení nového operátora může být dobrou cestou, jak ...

Doporučujeme



Středa 10.8.2022
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2022 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.