InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Na trati Olomouc - Přerov - Břeclav testují České dráhy provoz pod dohledem ETCS

21.07.2022
České dráhy jezdí od dubna ve zkušebním provozu pod dohledem ETCS na trati Olomouc - Přerov - Břeclav. Jízdy osobních vlaků Českých drah pod dohledem ETCS začaly s 30 strojvedoucími a lokomotivami řady 362. V druhé polovině roku se zkušební provoz pod dohledem ETCS rozšíří na další tratě v Česku, proto pokračuje zaškolení strojvedoucích a zvyšuje se počet vozidel, která jsou vybavena mobilní částí ETCS.
Foto: ceskedrahy.cz
"Bezpečnost železniční dopravy je pro nás jednoznačnou prioritou a zavádění moderního vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS je součástí našich plánů na její prohloubení. Nyní mámě smluvně zajištěnu montáž palubních jednotek ETCS na více než 400 současných vozidel a závazně jsme objednali 246 nových vozidel, která budou mít instalované ETCS už z výroby. Aktivně se tak připravujeme na výhradní provoz pod dohledem ETCS na vybraných koridorech od 1. ledna 2025," říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Na provoz pod dohledem ETCS se připravují také strojvedoucí v dalších regionech Česka. Ve výcviku jim pomáhají instruktoři v Olomouci, v Brně, Plzni a v Praze.

Díky ETCS má strojvedoucí před sebou na monitoru přehledně zobrazené maximální rychlosti pro část trati před vlakem, brzdné křivky, zobrazení blížící se cílové rychlosti, např. její snížení, popřípadě místo zastavení u návěstidla zakazujícího další jízdu. V případě, že by strojvedoucí na snížení rychlosti adekvátně nereagoval, pak zabezpečovací systém automaticky zasáhne a vlak zastaví.

ETCS (European Train Control System) je jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém. Jeho cílem je odstranit různé národní systémy, umožnit interoperabilní provoz lokomotiv napříč Evropou, zvýšit rychlost vlaků, propustnost tratí a zvýšit bezpečnost železničního provozu. Skládá se ze dvou základních částí. Traťová část je součástí železničních tratí a zajišťuje přenos informací k vlakům. Mobilní část je instalovaná na drážních vozidlech, přijímá informace z traťové části a předává je strojvedoucímu, případně automaticky zasáhne a vlak zastaví.
Zdroj: České dráhy

Další články z rubriky Regiony

I letos si budou moci lidé prohlédnout reprezentační objekty Úřadu vlády

Historické a reprezentační objekty Úřadu vlády si veřejnost může prohlédnout ve vybraných dnech a o státních svátcích i v roce 2024. V průběhu roku budou zpřístupněny objekty Hrzánského, Lichtenštejnského paláce, Kramářovy vily a sídla vlády ...

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje nakoupit nový dopravní systém, který bude schopen pl ...

Česká pošta ruší od 1. května noční a nedělní provoz pobočky v Jindřišské ulici

PRAHA - Od středy 1. května bude zrušen noční a nedělní provoz pobočky České pošty v Jindřišské ulici a dojde k úpravě sobotní otevírací doby. Nová ot ...

Při kontrole restaurace na Znojemsku odhalili veterináři závažná porušení při skladování masa

Inspektorky Státní veterinární správy (SVS) z Jihomoravského kraje odhalily při kontrole restaurace v okrese Znojmo několik závažných porušení předpis ...

Kraj Vysočina letos opět přispěje městům s památkami Unesco

Významné výročí si letos připomenou ve Žďáru nad Sázavou. Za poutním kostelem sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře přijíždějí návštěvníci z celého svět ...

Doporučujeme



Pátek 19.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »