InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Francouzská automobilka Renault odhaluje svůj koncepční vůz Scénic Vision

20.05.2022
Renault se skrze svou koncepci udržitelnosti a strategický plán Renaulution vydal na cestu zásadní proměny, kdy se spíše než na objem zaměřuje na ekonomickou, environmentální a sociální dimenzi svých aktivit s cílem dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050.
Foto: media.renault.cz
K dosažení tohoto cíle má automobilce napomoci odhalení světové premiéry koncepčního vozu Scénic Vision na konferenci Change NOW v Paříži. Koncepční vůz ztělesňuje závazek Renaultu k udržitelnému rozvoji a reflektuje úmysl značky dosáhnout dekarbornizace v rámci celého životního cyklu svých vozů.

Unikátní, v jednotném i množném čísle: průkopnický koncepční vůz


Renault píše novou kapitolu své historie inovativním koncepčním vozem, který ukazuje cestu a uvádí v život vizi. Zvenčí předznamenává budoucí plně elektrický rodinný vůz řady Renault. Uvnitř zve pasažéry do nové doby, do budoucnosti, v níž technologie a inovace učiní svět udržitelnějším a šetrnějším k životnímu prostředí.

"Veškeré naše firemní závazky nejsou dostatečné, nebudeme-li je vztahovat i na naše vozy. Proto jsem požádal týmy Renault, aby přišly s návrhem prvního koncepčního vozu, který by zcela naplňoval naši novou ESG strategii a její tři pilíře: životní prostředí, bezpečnost a inkluzi. Nazvali jsme jej Scénic Vision. Scénic, stejně jako náš ikonický "vůz pro život" a Vision, protože naplňuje nově utvářené představy našich zákazníků", prohlásil Luca de Meo, generální ředitel Skupiny Renault a značky Renault.

Scénic Vision razí novou cestu směrem k udržitelnější, bezpečnější a inkluzivnější mobilitě. Je vizionářský a objevitelský, uvádí do života nejfuturističtější dekarbonizační technologie současnosti a ztělesňuje tři pilíře strategie udržitelného rozvoje skupiny Renault: životní prostředí, bezpečnost a inkluzi.

- Inovace v oblasti ekologického designu a cirkulární ekonomiky představuje skutečnost, že více než 70 % jeho materiálů je recyklováno, a to včetně několika uzavřených smyček, a 95 % je recyklovatelných, čímž přímo přispívají k ochraně zdrojů.

- Jeho hybridní pohon, elektrický i vodíkový, má za cíl zkrátit prostoje pro dobíjení energie a zároveň snížit uhlíkovou stopu, a to včetně uhlíkové stopy baterie. Renault Scénic Vision má nulové emise při výrobě i provozu a o 75 % menší uhlíkovou stopu než běžný elektromobil.

- Palubní technologie nabízí zvýšenou bezpečnost řidiče a cestujících a snižuje počet nehod až o 70 %. Design tohoto koncepčního vozu také odráží snahu týmů vytvořit unikátní vůz, který je dostupný a vhodný pro každého.

"Scénic Vision představuje transformaci v rámci strategie Renaulution směrem k zelenější a na technologie zaměřenou společnost. Chce se zabývat výzvami, které přináší klimatické změny, ochranou přírodních zdrojů, bezpečností a zdravím, a zároveň vnímá potřebu dostupnosti. Započíná novou kapitolu ve vývoji automobilů, který bere v potaz celý životní cyklus vozu, od prvotního návrhu až do konce jeho užívání, a na to vše nahlíží z ekosystémové perspektivy. Kromě toho, že se jedná o návrh designu, ztělesňuje tento vůz také řadu cílů, které si Skupina stanovila a které budou postupně představovány spolu s dalšími generacemi vozů," uvedla Cléa Martinet, vice-prezidentka pro Udržitelný rozvoj Skupiny Renault.

Design, který otevírá cestu pro nové perspektivy


Koncepční vůz Scénic Vision je skutečným ztělesněním tzv. Nové vlny představené Skupinou Renault a je výsledkem svědomité práce designérů Skupiny a stejně tak odvážných estetických rozhodnutí. Jeho design předznamenává různé časové horizonty ve vztahu k nabídce vozů Skupiny Renault. Zevnějšek odhaluje tvary a styl nového rodinného vozu, který bude uveden na trh v roce 2024. Design interiéru zase napovídá o podobě interiérů vozů Renault v budoucnu.

Jeho hybridní motor, elektrický i vodíkový, odráží snahu Renaultu nalézt řešení pro všechny způsoby užívání vozu a je součástí dlouhodobější vize sahající až k roku 2030. Tento design otevírá cestu k novým perspektivám a hlavní myšlence, podle níž auta a lidé nacházejí společný směr a tytéž hodnoty.

"Scénic Vision představuje novou kapitolu v historii Skupiny Renault a její značku. Vnější design tohoto vozu předznamenává design nového vozu Scénic, plně elektrický model, který bude představen v roce 2024. Tento koncepční vůz také vystihuje novou vizi designu, kterým se značka rozhodla vydat. Design interiéru nabízí náhled toho, jak budou vypadat vozy Renault v budoucnu. Scénic Vision poskytuje celou řadu technologií a inovací, a to vše ve službách udržitelnější mobility", řekl Gilles Vidal, vice-prezident pro Design Skupiny Renault.

Renault & Jean-Michel Jarre


"Jean-Michel Jarre je průkopníkem v elektronické hudbě. Je inovativní, boří zažité stereotypy, je populární.. všechny tyto přívlastky jej spojují se značkou Renault," uvedl Luca de Meo, CEO Skupiny Renault a značky Renault.

Jean-Michel Jarre je francouzský skladatel, performer a hudební producent. Působí v oblasti elektro-akustického umění a byl to on, kdo učinil elektronickou hudbu oblíbenou u široké veřejnosti. Jean-Michel Jarre je umělec, ale také inženýr, ve svém díle neustále propojuje technologii s kreativní tvorbou. Tento koncept je velmi blízko tomu, jak Renault vždy vnímal inovace.

JMJ se rovněž velmi angažuje na poli ochrany životního prostředí a vystupuje jako ambasador organizace UNESCO, a to již od roku 1993 (v otázce životního prostředí a vzdělávání). Spolupráce JMJ s Renaultem začala hned v raném stádiu vzniku vozu Scénic Vision, konkrétně ve fázi vývoje spojeného s akustickými a signalizačními vlastnostmi vozu. JMJ sestavil tým lidí a společně vytvořili zvukový podpis tohoto koncepčního vozu, který vycházel z myšlenky "záleží nám na ochraně přírodních zdrojů" a stejně tak z premisy "méně je více". Vůz tak disponuje pouze jedním reproduktorem na každých dveřích a soundbubble systémem v každé opěrce hlavy.

Scénic Vision tak nastoluje počátek úzké spolupráce s JMJ. Umělec se stane ambasadorem značky Renault a bude spolupracovat s týmy značky i do budoucna a pomáhat jim nacházet řešení, která budou následně součástí produktových řad vozů značky i v nadcházejících letech.






Zdroj: Renault

Další články z rubriky Auto moto

Škoda Superb nyní dostupná s dalšími pohonnými jednotkami včetně nového plug-in hybridu

Mladá Boleslav - Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s plug-in hybridním ústrojím. Zákazníci nyní mají ...

Pokrok pro lidstvo: Robotaxi Hyundai IONIQ 5 uspělo v simulované zkoušce pro získání řidičského oprávnění

Značka Hyundai spustila kampaň s videem, v němž plně elektrické robotaxi IONIQ 5 s funkcí autonomní jízdy úspěšně absolvovalo test podobný jízdním zko ...

Kopřivnická Tatra získala dotaci na vývoj nákladního bateriového elektromobilu

Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními ...

Volkswagen rozšiřuje své jarní akční nabídky o mimořádně atraktivní edici Limited

Volkswagen zařazuje do své jarní akční nabídky speciální edici Limited, která je za mimořádně výhodných podmínek dostupná pro všechny modely Volkswage ...

FIAT uvádí novou 500 Collezione 1957, která je sběratelskou edicí

V roce 1957 představil FIAT světu svůj malý velký vůz: Fiat 500, který se stal symbolem masové motorizace a skutečným světovým ambasadorem produktů "M ...

Doporučujeme



Pátek 19.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »