InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

České dráhy obnoví přímé vlakové spojení mezi Prahou a Vídní přes Tábor

19.05.2022
České dráhy ve spolupráci s rakouským dopravcem ÖBB obnoví přímé vlakové spojení mezi Prahou a Vídní po historické trati Františka Josefa přes Tábor. Jeden pár vlaků v pracovní dny a dva páry o víkendech propojí turistické regiony Čech a Dolních Rakous. Vlaky vyjedou s novým jízdním řádem od 11. prosince 2022.
Ilustrační snímek | Foto: Správa železnic
"Obnovené spojení Prahy a Vídně přes Benešov u Prahy, Tábor a Třeboň nabídne nové možnosti pro turismus na obou stranách česko-rakouské hranice, sblíží obyvatele a nabídne další příležitosti pro rozvoj kontaktů mezi Čechy a Rakušany. Nové spojení není jen doprava mezi Prahou a Vídní, ale především jde o propojení regionů mezi Prahou a Českými Velenicemi na naší straně a krajů Waldviertel a Weinviertel v Rakousku," říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu, a prezentuje také rozsah připravovaného spojení.

"Ve spolupráci s našimi partnery v Rakousku jsme připravili jeden pár rychlíků, který bude každý den dopoledne odjíždět z Vídně do Prahy a odpoledne bude jezdit v opačném směru. Druhý pár bude jezdit o sobotách a nedělích ráno z Prahy a z Vídně se bude vracet odpoledne. Na vlaky nasadíme naše moderní klimatizované soupravy. Ve vlaku bude také bezbariérový vůz upravený pro cestování osob na vozíku nebo vozy s místy pro uložení jízdních kol a cestující budou mít k dispozici i další služby, které v našich moderních rychlících nabízíme," uvádí Jiří Ješeta.

Cesta mezi Prahou a Vídní po dráze Františka Josefa bude trvat něco málo přes 5 hodin. Vlaky zastaví v mnoha regionálních centrech v Česku a v Dolních Rakousích, např. v Benešově u Prahy, Olbramovicích, Táboře, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí, Třeboni, Suchdole nad Lužnicí, Majdaleně, Třeboni a Českých Velenicích. V Rakousku budou pokračovat do Gmündu (NÖ), Schwarzenau, Sigmundsherbergu a dalších míst a svou jízdu ukončí na nádraží Františka Josefa ve Vídni. Kvůli neelektrifikovanému úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi jsou na trase plánované dvě výměny lokomotiv.

Předpokládá se, že v další fázi dojde k rozšíření provozu na dva páry vlaků denně. Uvedení tohoto provozního modelu do života bude závislé například na zájmu veřejnosti o tyto spoje a na dalším rozvoji infrastruktury.

Zdroj: České Dráhy

Další články z rubriky Regiony

ÚOHS: ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní ...

Nemocnice TGM Hodonín slavnostně otevřela nový moderní pavilon zobrazovacích metod

Pouhých 13 měsíců od položení základního kamene otevřela hodonínská nemocnice ve svém areálu nový pavilon, navazující na stávající budovu zařízení. ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »