InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Pětinu ojetých vozů si už v AAA AUTO pořizují i podnikatelé a firmy

18.05.2022
Nedostatek nových automobilů z důvodu pandemie a aktuální krize na Ukrajině zvyšuje poptávku firem a podnikatelů po ojetých vozech. Firemní a podnikatelská klientela, která tvoří pětinu zákazníků, si v síti autocenter AAA AUTO a Mototechna pořizuje především zánovní vozy. Vyplývá to z analýzy prodejních dat, kterou provedla společnost AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
"Jde o adekvátní alternativu, jak nahradit chybějící nové vozy na trhu a navíc výrazně ušetřit. Z 63 % kupují zánovní automobily do pěti let stáří, často se zárukou od výrobce a hlavně s cenou až o 40 % nižší oproti novým autům, která jsou nyní těžko dostupná," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings. "Zvýšený zájem je i o střednědobý pronájem automobilů, který provozujeme pod značkou Mototechna Drive. Tato služba poskytuje komplexní servis, na kterém podnikatelé oceňují zejména jeho bezstarostnost," doplnila Topolová. Podnikatelé a firmy tvoří letos v České republice již 18,2 % zákazníků oproti 12,9 % v předcovidovém roce 2019.

Podnikatelé byli první skupinou zákazníků, u kterých se zvedly prodeje vozů SUV. V roce 2019 jich nakoupili 25,1 %, v době pandemie se poptávka zvýšila až na letošních 27,2 %. Druhým podnikateli nejčastěji kupovaným typem vozu je pak kombi se 24,9 %. Také ze 66 % preferují dieselové automobily. Zájem o alternativní paliva je minimální a z celkových prodejů této skupině zákazníků jde spíše o jednotlivé kusy.

Nejprodávanějším modelem u této skupiny zákazníků je Škoda Superb. Obecně se letos zvýšil zájem o luxusnější modely aut. Naopak u firemních zákazníků v době pandemie rostl zájem o nižší střední třídu. Nejprodávanějším modelem roku 2020 byla Škoda Fabia s 14,5 %, která například oproti roku 2016 (8,1 %) zaznamenala výrazný růst a aktuálně je v tomto segmentu nejpoptávanějším typem vozu. Druhým nejprodávanějším vozem je dlouhodobě Škoda Octavia, která však v době pandemie naopak zaznamenala v poptávce firem pokles. Největší změna v preferencích podnikatelů i firem nastala v posledních letech v případě volby převodovky. Zájem o automaty roste ve všech segmentech zákazníků, nejvíce u podnikatelů.

Zdroj: AAA Auto

Další články z rubriky Auto moto

Škoda Superb nyní dostupná s dalšími pohonnými jednotkami včetně nového plug-in hybridu

Mladá Boleslav - Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s plug-in hybridním ústrojím. Zákazníci nyní mají ...

Pokrok pro lidstvo: Robotaxi Hyundai IONIQ 5 uspělo v simulované zkoušce pro získání řidičského oprávnění

Značka Hyundai spustila kampaň s videem, v němž plně elektrické robotaxi IONIQ 5 s funkcí autonomní jízdy úspěšně absolvovalo test podobný jízdním zko ...

Kopřivnická Tatra získala dotaci na vývoj nákladního bateriového elektromobilu

Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními ...

Volkswagen rozšiřuje své jarní akční nabídky o mimořádně atraktivní edici Limited

Volkswagen zařazuje do své jarní akční nabídky speciální edici Limited, která je za mimořádně výhodných podmínek dostupná pro všechny modely Volkswage ...

FIAT uvádí novou 500 Collezione 1957, která je sběratelskou edicí

V roce 1957 představil FIAT světu svůj malý velký vůz: Fiat 500, který se stal symbolem masové motorizace a skutečným světovým ambasadorem produktů "M ...

Doporučujeme



Čtvrtek 18.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »