InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Česká e-commerce vloni vzrostla o 17 %, v roce 2030 může tvořit až čtvrtinu

29.04.2022
O tom, že význam české e-commerce je stále větší, se v uplynulých dvou letech přesvědčil prakticky každý. Nakupování na internetu je dnes běžnou součástí našich životů, a to prakticky ve všech kategoriích zboží, které lze na trhu najít. Plynule rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují také data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Z těch vyplývá, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %!
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
On-line retail dosáhl vloni 223 miliard korun obratů (dle Heureka.cz a APEK), což znamenalo opět rekordní výsledky prodejů. "Podíl e-commerce na maloobchodu ČR roste každým rokem. V roce 2021 se prodej zboží po internetu vyšplhal již na 17 % z celku. To znamená navýšení o jeden procentní bod oproti roku 2020. Tempo, jakým význam elektronického prodeje roste, ale získáme při větším pohledu do minulosti. Například v roce 2005 byl totiž podíl on-line prodeje na českém maloobchodě jen 1,6 %," komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Důležitost e-shopů ale neplyne jen z dat za prodané zboží. "Přímá zaměstnanost v internetových obchodech přesahuje 85 tisíc zaměstnanců. Připočítáme-li také navázané služby v čele s logistikou, zjistíme, že e-commerce zajišťuje v ČR práci více než 120 tisícům lidí," říká Jan Vetyška. To je pro představu asi o 20 tisíc zaměstnanců více, než jich pracuje v potravinářské výrobě. Prodej po internetu tak hraje stále významnější celospolečenskou roli. Navíc je zřejmé, že i nadále bude docházet k prolínání elektronických a klasických obchodů. "Stále méně dává smysl mluvit o on-line a off-line obchodech. Vidíme, že trend směřuje ke splynutí obou těchto prodejních kanálů."

Je zcela jasné, že e-commerce v ČR i celé Evropě bude nadále zvyšovat svůj význam a podíl na prodaném zboží. Jaký je tedy výhled do dalších let? "Podle našich odhadů by v roce 2030 mohl on-line prodej tvořit až 25 % celého českého maloobchodu. Dlouhodobě stoupající zájem o internetové nakupování ve všech kategoriích zboží a větší důraz tradičních kamenných obchodů na zapojení se do e-commerce tomu jednoznačně nasvědčují," uzavírá pohledem do budoucnosti Jan Vetyška.

Zdroj: APEK

Další články z rubriky Domácí

ČSÚ zveřejnil kandidátní listiny pro volby do Evropského parlamentu

Český statistický úřad včera zveřejnil seznam kandidátů pro volby do Evropského parlamentu. Volby se na území České republiky uskuteční ve dnech 7. a 8. června v celkem 14 714 volebních ...

Nový (TOP 09): Vysokorychlostní trať Praha - Plzeň - západní Evropa je nezbytná

Plány vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice v současné době nepočítají se spojením ve směru Praha - Plzeň - západní Evropa. Za chybu, ktero ...

Konec opožděných plateb. Evropským parlamentem schválená směrnice pomůže hlavně malým a středním podnikům

Konec problémům s opožděnými platbami. To si europoslanci slibují od nové směrnice, kterou včera schválili na plénu Evropského parlamentu. Změna má po ...

Ministerstvo zdravotnictví spustilo 2. ročník kampaně na podporu očkování v Česku

Evropský týden očkování, European Immunization Week (EIW), který letos připadá na období 21.-27. dubna, je tradiční součástí Světového týdne očkování, ...

Vojenský opravárenský podnik dokončuje dodávku cisteren pro armádu, každá pojme přes 16 tisíc litrů paliva

VOP CZ dokončuje poslední kusy cisteren typu CAPL a CNS pro Vzdušné síly Armády ČR. Celkem jich vojáci dostali necelé tři desítky. Vozidla na podvozku ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »