InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Česká e-commerce vloni vzrostla o 17 %, v roce 2030 může tvořit až čtvrtinu

29.04.2022
O tom, že význam české e-commerce je stále větší, se v uplynulých dvou letech přesvědčil prakticky každý. Nakupování na internetu je dnes běžnou součástí našich životů, a to prakticky ve všech kategoriích zboží, které lze na trhu najít. Plynule rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují také data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Z těch vyplývá, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %!
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
On-line retail dosáhl vloni 223 miliard korun obratů (dle Heureka.cz a APEK), což znamenalo opět rekordní výsledky prodejů. "Podíl e-commerce na maloobchodu ČR roste každým rokem. V roce 2021 se prodej zboží po internetu vyšplhal již na 17 % z celku. To znamená navýšení o jeden procentní bod oproti roku 2020. Tempo, jakým význam elektronického prodeje roste, ale získáme při větším pohledu do minulosti. Například v roce 2005 byl totiž podíl on-line prodeje na českém maloobchodě jen 1,6 %," komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Důležitost e-shopů ale neplyne jen z dat za prodané zboží. "Přímá zaměstnanost v internetových obchodech přesahuje 85 tisíc zaměstnanců. Připočítáme-li také navázané služby v čele s logistikou, zjistíme, že e-commerce zajišťuje v ČR práci více než 120 tisícům lidí," říká Jan Vetyška. To je pro představu asi o 20 tisíc zaměstnanců více, než jich pracuje v potravinářské výrobě. Prodej po internetu tak hraje stále významnější celospolečenskou roli. Navíc je zřejmé, že i nadále bude docházet k prolínání elektronických a klasických obchodů. "Stále méně dává smysl mluvit o on-line a off-line obchodech. Vidíme, že trend směřuje ke splynutí obou těchto prodejních kanálů."

Je zcela jasné, že e-commerce v ČR i celé Evropě bude nadále zvyšovat svůj význam a podíl na prodaném zboží. Jaký je tedy výhled do dalších let? "Podle našich odhadů by v roce 2030 mohl on-line prodej tvořit až 25 % celého českého maloobchodu. Dlouhodobě stoupající zájem o internetové nakupování ve všech kategoriích zboží a větší důraz tradičních kamenných obchodů na zapojení se do e-commerce tomu jednoznačně nasvědčují," uzavírá pohledem do budoucnosti Jan Vetyška.

Zdroj: APEK

Další články z rubriky Domácí

ČSOP: Startuje celostátní projekt na záchranu květnatých luk

Tradiční program Českého svazu ochránců přírody (ČSOP) na zachování a obnovu květnatých luk v ČR přechází díky podpoře z Norských fondů do celostátního měřítka. Jeho cílem je najít v jednotlivých regionech druhově bohaté louky a vytvořit z nich ...

Hnutí DUHA: Ekologické organizace kritizují mizivé investice do biodiverzity z Národního plánu obnovy

Na méně než jedno procento odhadují experti z konzorcia ekologických organizací investice do biodiverzity z Národních plánů obnovy v devíti středo- a ...

Ivan Bartoš: Města a obce budou mít více času připravit se na změny územních plánů

Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo prováděcí vyhlášky ke stavebnímu zákonu, které zavádějí jednotný standard územně plánovacích dokumentací, ze ...

Celní správa: Všechny zásilky nízké hodnoty můžete nyní proclívat přes aplikaci eCeP

Celní správa dnešním dnem rozšiřuje služby pro veřejnost. Přes aplikaci eCeP lze deklarovat všechny zásilky do hodnoty 150 EUR včetně darů do 45 EUR d ...

NKÚ zveřejnil výsledky kontroly peněžních prostředků vynakládaných na propagaci zemědělských produktů

NKÚ prověřil peníze státu a Evropské unie určené na propagaci zemědělských produktů a potravin v letech 2016 až 2020 v celkové hodnotě 1,4 miliardy ko ...

Doporučujeme



Pondělí 27.6.2022
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2022 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.