InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

V nejdelším tramvajovém tunelu v Česku začali dělníci pokládat koleje. Dovezlo je pět plně naložených kamionů

04.04.2022
BRNO - Stavba tramvajové trati ke Kampusu jde do finále. Dělníci začali s pokládkou kolejí v tunelu. Na stavbu celé trati bude použito 350.000 kilogramů kolejnic. Nejvíc se jich vejde právě do tramvajového tunelu, ten je s délkou 619 metrů nejdelším v Česku. První tramvaje se po 912 metrů dlouhé trati projedou už na konci letošního roku.
Foto: dpmb.cz
"Velmi mě těší, že se i nadále daří držet harmonogram prací. Aktuálně je hotová většina zásypů i velká část úprav povrchů nad tunelem. Dělníci dokončují konečnou stanici a také zastávku Západní brána. Ta je již zastřešena, čeká ji montáž eskalátorů a výtahu. Navíc začala výsadba zeleně. Vysazeno bude na dvě desítky druhů dřevin a křovin. Konkrétně 300 kusů stromů a 2000 kusů keřů," uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

V současnosti už jsou koleje položeny na konečné stanici u Netroufalek a na původní trati v zastávce Osová. Na těchto místech je otevřený tramvajový svršek, koleje jsou tedy uloženy ve štěrku na dřevěných nebo betonových pražcích. Do tunelu však budou zajíždět auta údržby, a tak zde budou kolejnice jiné.

"Právě kvůli vjezdu vozidel údržby se budou v tunelu pokládat žlábkové kolejnice, které se používají tam, kde tramvaje jezdí na společné komunikaci s osobními auty. Kolejnice se liší jak svojí výškou, jsou o něco vyšší, tak i tvarem.Pokládka bude probíhat od spodní části tunelu. Kolejnice se nejprve položí na místo, upraví jejich poloha, poloměry a poskládají se tzv. na sucho. Následně bude provedena montáž podkladnic upevňovadly a kolejnice budou definitivně zabetonovány," vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Na celou stavbu bude použito přibližně 350.000 kilogramů kolejnic. Jedná se jen o kolejnice, pokud by se počítaly i upínací systémy a pražce, bude číslo několikanásobně vyšší. Za ideálních podmínek zabere pokládka tři měsíce. Následně začnou stavaři instalovat zabezpečovací zařízení, ovládání výhybek, kamerový systém, osvětlení, informační systémy nebo požárně bezpečnostní zařízení.

Nová tramvajová trať za 1,4 miliardy korun bude uvedena do provozu na konci letošního roku. Dopravní podnik města Brna počítá s tím, že na ni nasadí nové obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 34, které dodá výrobce Škoda Transportation.


Zdroj: Dopravní podnik města Brna

Další články z rubriky Regiony

Plzeňský kraj investuje do zvýšení kvality života svých obyvatel

Rozvoj moderních technologií spojený s digitalizací, automatizací a stále více také s fenoménem umělé inteligence zásadně ovlivňuje a přetváří různá odvětví a přináší řadu příležitostí i zásadních výzev pro trh práce. Jak těmto výzvám čelit a naopak ...

Travelcon 2024, s hlavním tématem Na čem nám ujíždějí sousedé, představí nové pohledy na cestovní ruch

České Budějovice - Přednášky a workshopy s předními odborníky z oblasti cestovního ruchu a marketingu slibuje letošní ročník odborné konference Travel ...

Středočeský kraj a hlavní město Praha připravují soutěž na dopravce, který bude provozovat velkokapacitní vlaky

Zakázku na dopravce, který bude na území kraje a Prahy provozovat nové vlakové jednotky pro zhruba čtyři stovky sedících cestujících, bude monitorovat ...

Velikonoční trhy energetiků vynesly v Plzni chráněným dílnám celkem 51 420 korun

Blížící se Svátky jara již přivítali tradičními Velikonočními trhy energetici v plzeňském sídle Skupiny ČEZ v Guldenerově ulici. Nákupem spousty velik ...

Na pardubickém hlavním nádraží přichází na řadu rekonstrukce odbavovací haly

Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce zbývající části nádražní budovy na pardubickém hlavním nádraží. Obnovu odbavovací haly ...

Doporučujeme



Čtvrtek 28.3.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »