InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Správa železnic vybrala zhotovitele modernizace železnice na Slovensko

17.02.2022
Optimalizace traťového úseku v délce přibližně 1,5 kilometru od nadjezdu dálnice D2 u Lanžhota po státní hranici se Slovenskem je hlavní náplní stavby Dokončení I. železničního koridoru v traťovém úseku Lanžhot (ČR) - Kúty (SR). Správa železnic už podepsala smlouvu s dodavateli stavby, kterými jsou společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 595,7 milionu korun bez DPH. Stavební práce začnou během února a potrvají do konce příštího roku. Projekt bude spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF).
Ilustrační snímek | Foto: Ministerstvo dopravy
Projekt navazuje na již realizovanou stavbu Optimalizace traťového úseku Břeclav - st. hranice ČR/SR, na slovenské straně je koordinován s probíhající modernizací trati Devínska Nová Ves - státní hranice SR/ČR, jejímž investorem je tamní manažer infrastruktury ŽSR. Stavební práce se zaměří na rekonstrukci železničního svršku, spodku a mostů, dále úpravy zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a ukolejnění včetně všech inženýrských sítí. Stavba byla navržena tak, aby respektovala směrové a výškové řešení navazujícího projektu ŽSR, zejména pak šířkové uspořádání a zdvih nivelity koleje na novém mostě přes hraniční řeku Moravu.

Důvodem modernizace traťového úseku mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty je zajištění interoperability a zvýšení traťové rychlosti. V současnosti zde mohou vlaky jezdit maximálně 120 km/h, po dokončení projektu to bude až 160 km/h. Rekonstrukce železničního spodku i svršku bude na české straně ukončena před hraničním mostem.

Jediný přejezd v uvedeném úseku projde výraznou obnovou, stávající přejezdová konstrukce bude nahrazena novou z betonových panelů na ocelových nosičích. Z důvodu zvýšení bezpečnosti bude přejezd zabezpečený světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením se závorami. Na rekonstruovaném úseku se nacházejí čtyři mostní objekty, které budou z důvodu nevyhovující přechodnosti (zejména ocelové konstrukce) a normového šířkového uspořádání nahrazeny novými konstrukcemi.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

ÚOHS: ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní ...

Nemocnice TGM Hodonín slavnostně otevřela nový moderní pavilon zobrazovacích metod

Pouhých 13 měsíců od položení základního kamene otevřela hodonínská nemocnice ve svém areálu nový pavilon, navazující na stávající budovu zařízení. ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »