InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Důležitost online marketingu každý rok roste

03.12.2021
Pandemická situace, ale zejména dorůstající generace, která si podmaňuje online prostor. Stále více moderní technologie využívají i padesátníci, a tak velké i malé firmy mění strategie. Více investují do online reklamy. Nebýt vidět na internetu dnes znamená jediné. Nižší výnosy. Cesta k lepším zítřkům však není složitá, jak popisuje marketingový specialista Filip Jeřábek z výkonnostní agentury 2GIS.
Ilustrační snímek | Foto: istockphoto.com
PPC, CTR, SEO a další zkratky dnes už začíná znát stále více lidí. "V posledních dvanácti měsících vidíme mnohonásobně větší zájem o online reklamu. Do výkonnostních kampaní se pouští i menší podnikatelé, kteří mohou investovat tisíce nebo nižší desetitisíce," říká Michal Slavík z pražské marketingové agentury 2GIS a pokračuje: "Na začátku tak musíme nejprve zvážit, které nástroje jsou pro daného klienta vhodné vzhledem k jeho rozpočtu. Tím mu ušetříme čas i peníze, protože menší firmy nejprve zkouší nastavit reklamní kampaně sami, aby následně zjistily, že se jim investice nevrací."

Hlavní vyhledávače, na kterých je už téměř povinností mít nastavený nějaký typ z reklam. Většina firem se spoléhá na vyhledávací síť, ve které si na základě analýzy klíčových slov nastaví pojmy a fráze, na které se má zobrazovat. Proti konkurenci je to však málo.

Už jen ze samotné analýzy klíčových slov je třeba velmi přesně vybrat slova, na která máte největší pravděpodobnost konverze a s tím spojené návratnosti investice. Kromě vyhledávací sítě existují ve světě PPC reklamy i další možnosti. Na Googlu (Google Ads) i Seznamu (Sklik) můžete využít obsahové sítě či nákupů, kde mají zákazníci nejsnazší cestu k dokončení vašeho cíle, tedy nákupu.

Srovnávače zboží a sociální sítě


Tím však možnost PPC (cena za proklik) reklam nekončí. "V našem portfoliu máme většinu e-shopů, pro které je vhodné využívat srovnávače zboží. Zákazníci zde hledají konkrétní produkt a pokud je e-shop cenově konkurence schopný, může snadno oslovit relevantní publikum," vysvětluje výhodu srovnávačů David Verner z agentury 2GIS, kde obsluhují desítky e-shopů s obratem několik milionů měsíčně. Mezi nejznámější a nejvyužívanější srovnávače patří Heureka, Favi, Glami či Biano.

Pro e-shopy i služby jsou vhodné i sociální sítě, na kterých se denně objeví více než 4 miliony Čechů. Velká cílová skupina a jednoduché nastavení reklam přitahuje velkou pozornost všech firem. S nastavením to však není tak jednoduché, jak se může zdát. Alespoň tedy pokud chcete vydělávat.

Optimalizace stránek pro vyhledávače


Ať už se rozhodnete vyzkoušet jakýkoliv typ reklamy, důležité je říct, že nejprve musíte mít pořádek u sebe doma. Přesněji u sebe na webových stránkách. Samozřejmě je důležitý vzhled a responzivita stránek, ale pro vyhledávače existují i důležitější věci, na které se můžete zaměřit při SEO optimalizaci stránek.

Jde o tzv. metatexty (Title a Meta description), které se zobrazují v úvodní části kódu a vyhledávače tak na ně kladou velkou pozornost. Také kontrolujeme a upravujeme sémantiku hlavních nadpisů webu a jejich klíčová slova. Tvoříme obsahové texty do kategorií a produktů na základě analýzy klíčových webu a jeho obsahu. Řešíme také duplicity, chyby serveru, rychlost načítání, přesměrování, správnou kanonizaci, url adresy, linkbuilding a mnoho dalšího.

Vidíme weby v různých stavech. Někdy klient ani neví, že by web měl tyto údaje obsahovat.

Většinou ten, kdo klientovi web tvořil si nedal záležet na vysvětlení ani nastavení těchto důležitých parametrů. Proto začínáme při SEO optimalizaci webových stránek klienta technickým auditem, kde jednotlivým nedostatkům doplníme prioritu. Tak zjistíme kompletní informace o všech chybách, abychom my i klient věděli, na co se zaměřit.

Popisuje SEO specialista Jan Oberpfalzer z agentury 2GIS v Praze, která se zaměřuje na výkonnostní reklamu.

Affiliate marketing


Další možností, jak na internetu vydělat je affiliate marketing. Jde o propojení stránek, které nabízejí služby nebo produkty, se weby, které mají návštěvnost a mohou tak doporučit svým návštěvníkům obsah partnerské stránky.

Nákup probíhá přes tzv. affiliate program, kdy každý partner získá svůj unikátní odkaz, díky kterému je možné snadno všechny nákupy a objednávky spárovat s konkrétním zdrojem návštěvy. "Affiliate si stále drží své místo na trhu. Jde o snadný způsob, jak mohou e-shopy zacílit tematicky přes blogery nebo jiné tematické stránky," dodává Lucie Orlíková z 2GIS.

Pokud chcete být na internetu vidět a získat nové zákazníky, spolehněte se na profesionály.

Zapojte se se do našeho affiliate programu a zvyšte své zisky z online marketingu.

Autor: WP
Fotogalerie:

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »