InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Poptávka po ojetinách roste kvůli obavám z Covidu i u seniorů, kteří ještě donedávna auto nechtěli

14.10.2021
Za poslední rok vzrostl počet starších řidičů se zájmem o koupi ojetého vozu. Hlavní příčinou trendu je fakt, že se mnoho starších lidí bojí vzhledem k pandemii cestovat hromadnou dopravou. Často se tak i přes chybějící řidičské zkušenosti rozhodují nově usednout za volant. Poptávka po autech vzrostla ve věkové kategorii nad 55 let především u žen. Za novější vůz jsou navíc senioři letos ochotni utratit o 13 % více než v loňském roce. Vyplynulo to z prodejní analýzy sítě autocenter AAA AUTO.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Dopady pandemie COVID-19 na chování jsou patrné i na trhu ojetých vozů, kde se po loňském propadu v prodejích ojetin naopak rapidně zvýšila poptávka. "Zájem o ojeté vozy roste i u starších řidičů, kdy velká část z nich před pandemií ani o pořízení vozu neuvažovala. Často jde o řidiče, kteří nákup vozu původně ani nezvažovali, ale obava z onemocnění a naopak vyšší bezpečnost individuální dopravy je k nákupu vozu přesvědčila. Většinu starších zákazníků tvoří ženy," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Na silnicích tak přibývá nových řidičů, kteří co do silničního provozu čelí minimálním zkušenostem, a poradit si navíc musí i s novými technologiemi, které pro ně představují jistou komplikaci. Přesto mnoho seniorů vnímá cestu vlastním autem jako bezpečnější variantu než pobyt v hromadných dopravních prostředcích, které v době pandemie vnímají jako hrozbu pro své zdraví. "Méně zkušeným starším řidičům bych doporučila vybírat modely s vyšším posezením, které umožňuje jednodušší nastupování i vystupování. Ještě před pořízením auta by si měli ověřit, zda jsou v okolí jejich bydliště servisy i pro vozy zvoleného výrobce. Pro zánovní auta je lepší mít po ruce autorizovaný servis, pro ta starší postačí menší s univerzálními dílnami," doporučuje Topolová a dodává: "Není překvapením, že seniorům jsou bližší auta na benzín, s jednoduchým ovládáním a jen základní technologickou výbavou."

To ostatně potvrzují i analýzy sítě AAA AUTO. Auto jako "mobilní roušku" si senioři pořizují nejčastěji na tradiční benzinový pohon (64 %), zatímco alternativní pohony nevyhledávají. Co do karoserie je u této skupiny zákazníků nejpopulárnější hatchback (31 %), kterému ale šlape na paty SUV (28 %), a to v souladu s obecně vyšší poptávkou po těchto robustnějších vozech. Třetím nejoblíbenějším typem je kombi (18 %). Překvapivě však vzrostla poptávka i po pro seniory nepříliš typických vozech, což dokládá i 67 % nárůst zájmu o kabriolety, 33 % o offroady a 10 % o sportovní vozy.

Oproti roku 2020 zaznamenal letos trh s ojetými vozy také vzestup zájmu seniorů o auta s automatickou převodovkou (17 %), na 14 % poskočil také podíl prodaných aut s pohonem na všechna čtyři kola. Překvapením není skutečnost, že starší motoristé-senioři si nejčastěji z druhé ruky pořizují modely značky Škoda, které tvoří více než čtvrtinu prodaných vozů, 9 % pak tvoří značka Hyundai a 8 % Volkswagen.

Zdroj: AAA Auto

Další články z rubriky Auto moto

Kia rozšiřuje nabídku elektrifikovaných modelů v online tržišti o revoluční elektromobil EV6

Společnost Kia Czech rozšiřuje nabídku elektrifikovaných modelů ve svém online tržišti o revoluční elektromobil EV6. Online prodejní platformu spustila Kia na svých stránkách letos v květnu s nabídkou elektromobilů a plug-in hybridů a cílem ...

Prodeje Toyoty v Evropě vzrostly za tři čtvrtletí o 21 procent

Toyota Motor Europe (TME) během prvních tří čtvrtletí letošního roku prodala 864 904 vozidel značek Toyota a Lexus, čímž dosáhla meziročního růstu o 2 ...

Toyota má za sebou rekordní víkend. Uzavřela 373 smluv

Značka Toyota během uplynulého víkendu uzavřela včetně pátku rekordních 373 objednávek na své vozy. Tradiční prodejní akci Toyota Víkend u dealerů zna ...

Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

MLADÁ BOLESLAV - ŠKODA SLAVIA je již druhý vůz určený pro indický trh, který česká automobilka představuje v rámci projektu INDIA 2.0. Během finálních ...

Kia se probojovala mezi čtyři nejžádanější značky v České republice

Zájem zákazníků o automobily značky Kia se v České republice průběžně zvyšuje. Prodeje za září na tuzemském trhu v meziročním srovnání vzrostly téměř ...

Doporučujeme



Pondělí 18.10.2021
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2021 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.