InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » TechMag

Plánovaná spolupráce při využívání technologie LOHC v železniční dopravě

04.06.2021
Vodíková technologie v železniční dopravě nabývá na významu v oblasti snižování emisí CO2 a dosahování klimatických cílů. Společnost Siemens Mobility v posledních letech vyvinula vodíkové vozidlo Mireo Plus H. Použitý vodík je doplňován v plynné formě a musí být skladován při vysokém tlaku, aby bylo dosaženo jeho dostatečně vysoké hustoty.
Foto: siemens.cz
Helmholtzův institut Erlangen-Norimberk pro obnovitelné zdroje energie (HI ERN) je lídrem v oblasti technologie LOHC (tekutý organický nosič vodíku). Organická nosná kapalina absorbuje vodík a uvolňuje jej pouze v případě potřeby. Vodík je tak chemicky vázán a nemůže uniknout. Tímto způsobem jej lze bez nebezpečí ukládat, nákladově efektivně přepravovat a bezpečně skladovat. Uchovávání vodíku při vysokém tlaku a nízkých teplotách už není potřeba. Technologie LOHC je zvláště vhodná pro výrobu elektrické energie na palubě mobilních aplikací, například v kolejových vozidlech.

Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla, Siemens Mobility: "Společnost Siemens Mobility je velmi potěšena, že může spolupracovat s renomovaným Helmholtzovým institutem Erlangen-Norimberk na vývoji technologie tekutého organického nosiče vodíku v železniční dopravě. Vodíková technologie je slibným řešením pro dosažení klimatické neutrality železniční dopravy. Udržitelnost má pro společnost Siemens Mobility vysokou prioritu, a proto poskytneme lokomotivu Vectron k testování technologie LOHC."

Prof. Dr. Peter Wasserscheid, ředitel Helmholtzova institutu Erlangen-Norimberk pro obnovitelné energie, souhlasí: "Zájem společnosti Siemens Mobility o technologii LOHC, kterou v posledních letech na Friedrich-Alexander univerzitě Erlangen-Norimberk a v HI ERN rozhodujícím způsobem vyvíjeli, tvoří vynikající základ pro možnou budoucí spolupráci. Se společností Siemens Mobility sdílíme vizi vývoje vodíkové mobility pro velká vozidla, která využívá stávající palivovou infrastrukturu."

Poskytnutím vlajkové lokomotivy Vectron od společnosti Siemens Mobility Helmholtzovu institutu Erlangen-Norimberk budou mít oba partneři možnost spolupracovat a prokázat proveditelnost koncepce LOHC.

Autor: Daniela Černá

Další články z rubriky TechMag

Legendární parní lokomotiva Albatros se vrátí do provozu

Legendární modrá rychlíková lokomotiva Československých státních drah z roku 1947, známá jako Albatros, se vrátí do provozu. České dráhy využily nabídku společnosti Steam Story Agency, která se zavázala k opravě lokomotivy a jejímu návratu do ...

Škodlivý kód Rescoms nahrává záznamy přes mikrofon a webkameru

V únoru se v Česku vedle spywaru Agent Tesla a spywaru Formbook nově objevil škodlivý kód Rescoms. Tento malware se podobně jako spyware zaměřuje na o ...

Výzkumníci z Brna vyvíjejí způsob, jak měřit škodlivost nočního světla

Rostlinám, hmyzu i živočichům velké množství intenzivního osvětlení škodí. Jak ale rozpoznat míru škodlivosti umělého světla na živé organismy a život ...

Starfish Prime: Američané v roce 1962 odpálili atomovku ve výši 400 kilometrů nad povrchem

Dne 9. července 1962 se odehrála jedna z nejvýznamnějších událostí v historii jaderných zkoušek. Americká raketa Thor, nesoucí hlavici o síle zhruba 1 ...

Hrozby pro macOS: V lednu se nově objevila falešná aplikace slibující prolomení zabezpečení iPhonu

V lednu letošního roku zaznamenali bezpečnostní specialisté pokles detekcí hrozeb pro platformu macOS v Česku a na Slovensku. I přesto se nově objevil ...

Doporučujeme



Čtvrtek 18.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »