InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Český telekomunikační úřad udělí pokuty poskytovatelům, kteří stále neinformují o rychlosti internetu

23.04.2021
Tuzemští poskytovatelé přístupu k internetu mají od nového roku povinnost informovat své zákazníky o přesných parametrech internetového připojení. Poskytovatelé služby přístupu k internetu ve velké většině již ve svých smluvních dokumentech správně informují zákazníky o parametrech služby tak, jak jim to nařizuje všeobecné oprávnění, účinné od 1. 1. 2021. Jedná se tak o zásadní posun oproti únoru 2021, kdy povinnosti splnila pouhá necelá čtyři procenta poskytovatelů.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Již více než 77 % nyní aktivních poskytovatelů služby přístupu k internetu má své smluvní dokumenty v pořádku. Těchto 77% reprezentuje více než 97 % trhu. Skoro všichni zákazníci tak již mají k dispozici povinné informace.

Přes 250 poskytovatelů z necelých 2000 původně prověřovaných v průběhu prvního čtvrtletí roku 2021 nabízení služeb ukončilo, přerušilo nebo změnilo na neveřejné či velkoobchodní, nyní již tedy ve statistice nejsou zahrnuti.

Zbývá zhruba 400 poskytovatelů, kteří navzdory poskytnuté součinnosti a edukaci ze strany ČTÚ dosud podmínky všeobecného oprávnění neplní nebo plnění řádně nedoložili a budou pokutováni. Pokud by v třicetidenní lhůtě neuposlechli ani jim zaslané výzvy k odstranění nedostatků, riskují další sankce, které již mohou být výrazně vyšší. Informoval o tom Český telekomunikační úřad (ČTÚ).

Co musí být ve smlouvě ke službě přístupu k internetu
U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena inzerovaná rychlost, maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95 % času a nesmí být stanovena hodnotou nižší než 60 % rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30 % rychlosti inzerované. V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat vedle inzerované rychlosti i o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o definici velkých odchylek od sjednaného výkonu služby a o možnostech uplatnění prostředků nápravy. Pokud zákazník tyto informace ve smluvních dokumentech nenalezne, měl by se obrátit na operátora.

Zdroj: ČTÚ

Další články z rubriky Domácí

On-line služby objednalo v červnu nejvíce Čechů v letošním roce

Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla ...

Ordinace Armády spásy významně přispívají k ochraně veřejného zdraví

Hlavním cílem zpřístupnění zdravotní péče lidem bez domova je bezpochyby zlepšení jejich zdravotního stavu. Nesmíme ale také zapomínat na fakt, že v p ...

ČEZ v 1. pololetí postavil téměř stovku nových veřejných dobíjecích stojanů pro elektroauta

Takřka 100 nových dobíjecích stojanů, celkový výkon všech stanic téměř 58 MW a více než 50procentní meziroční růst celkově načerpané bezemisní elektři ...

Vláda se bude zabývat technickým zhodnocením darovaných vrtulníků systému H-1

Na středečním zasedání vlády se budou ministři zabývat technickým zhodnocením 8 kusů vrtulníků systému H-1 darovaných České republice Spojenými státy ...

Kultura hlásí více než desítiprocentní nárůst návštěvnosti

Návštěvnost kulturních zařízení vzrostla podle předběžných údajů Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu (NIPOS) v roce 2023 o víc ...

Doporučujeme



Středa 24.7.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »