InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Český telekomunikační úřad udělí pokuty poskytovatelům, kteří stále neinformují o rychlosti internetu

23.04.2021
Tuzemští poskytovatelé přístupu k internetu mají od nového roku povinnost informovat své zákazníky o přesných parametrech internetového připojení. Poskytovatelé služby přístupu k internetu ve velké většině již ve svých smluvních dokumentech správně informují zákazníky o parametrech služby tak, jak jim to nařizuje všeobecné oprávnění, účinné od 1. 1. 2021. Jedná se tak o zásadní posun oproti únoru 2021, kdy povinnosti splnila pouhá necelá čtyři procenta poskytovatelů.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Již více než 77 % nyní aktivních poskytovatelů služby přístupu k internetu má své smluvní dokumenty v pořádku. Těchto 77% reprezentuje více než 97 % trhu. Skoro všichni zákazníci tak již mají k dispozici povinné informace.

Přes 250 poskytovatelů z necelých 2000 původně prověřovaných v průběhu prvního čtvrtletí roku 2021 nabízení služeb ukončilo, přerušilo nebo změnilo na neveřejné či velkoobchodní, nyní již tedy ve statistice nejsou zahrnuti.

Zbývá zhruba 400 poskytovatelů, kteří navzdory poskytnuté součinnosti a edukaci ze strany ČTÚ dosud podmínky všeobecného oprávnění neplní nebo plnění řádně nedoložili a budou pokutováni. Pokud by v třicetidenní lhůtě neuposlechli ani jim zaslané výzvy k odstranění nedostatků, riskují další sankce, které již mohou být výrazně vyšší. Informoval o tom Český telekomunikační úřad (ČTÚ).

Co musí být ve smlouvě ke službě přístupu k internetu
U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena inzerovaná rychlost, maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95 % času a nesmí být stanovena hodnotou nižší než 60 % rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30 % rychlosti inzerované. V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat vedle inzerované rychlosti i o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o definici velkých odchylek od sjednaného výkonu služby a o možnostech uplatnění prostředků nápravy. Pokud zákazník tyto informace ve smluvních dokumentech nenalezne, měl by se obrátit na operátora.

Zdroj: ČTÚ

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Ekonomická migrace se orientuje na levnou pracovní sílu

Levná zahraniční pracovní síla je pro český stát a zaměstnavatele věcí národního zájmu a státní priority. Jasně to ukázala pandemie covid-19, která prohloubila rozdíly na pracovním trhu. Vládní opatření byla koncipována tak, aby přístup k zahraniční ...

V loňském roce zjistila Česká obchodní inspekce celkem 8 případů diskriminace

Česká obchodní inspekce v průběhu minulého roku kontrolovala, zda nedochází ze strany obchodníků k diskriminaci spotřebitelů. Provedla celkem 136 kont ...

Potravinářská inspekce v roce 2023 uskutečnila téměř 49 tisíc kontrol a uložila pokuty za více než 128 milionů korun

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) uskutečnila v roce 2023 celkem 48 821 vstupů do provozoven potravinářských podniků, provozoven spole ...

Vláda schválila další krok na podporu výstavby obnovitelných zdrojů energie

Příprava výstavby obnovitelných zdrojů energie ve vybraných lokalitách by v Česku neměla trvat déle než rok. K dosažení tohoto cíle má přispět vymezen ...

ČSÚ zveřejnil kandidátní listiny pro volby do Evropského parlamentu

Český statistický úřad včera zveřejnil seznam kandidátů pro volby do Evropského parlamentu. Volby se na území České republiky uskuteční ve dnech 7. a ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »