InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Rady a tipy

Jak postupovat při reklamaci nekvalitního internetového připojení

20.11.2020
Spotřebitelská poradna dTestu se v uplynulých měsících opakovaně zabývala stížnostmi na nekvalitní internetové připojení a s nimi souvisejícími dotazy na změnu jeho poskytovatele. Zlobí i vás internetové připojení? Zaznamenáváte jeho časté výpadky? Komplikuje vám to práci z domova či distanční výuku? Nemůžete si nerušeně užívat své oblíbené seriály a videohovory s přáteli? Podívejte se, na co máte právo a jak můžete tuto situaci řešit.
Foto: pixabay.com
Nedostatky internetového připojení můžete reklamovat, a to do dvou měsíců od vadného poskytnutí služby, jinak toto právo zanikne. Poskytovatel má povinnost vaši reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne jejího doručení. Pouze v případě, že vyřízení reklamace vyžaduje projednání se zahraničním poskytovatelem, má na to o jeden měsíc více. Pokud jste mohli poskytovanou službu využít jenom částečně či dokonce vůbec kvůli problémům na straně poskytovatele, je povinen závadu odstranit a přiměřeně vám snížit cenu. Můžete se také dohodnout na poskytnutí služby náhradním způsobem.

"V případě výskytu problému s internetovým připojením doporučujeme okamžitě kontaktovat poskytovatele a nedostatky mu nahlásit. Vhodné je též špatné připojení zdokumentovat, například snímky či záznamem obrazovky nebo displeje, případně provedenými testy rychlosti připojení," vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, a dodává: "Poskytovatel však není odpovědný za škodu, která vám v důsledku vadného poskytnutí služby vznikne. Potřebujete-li internetové připojení ke své práci, myslete vždy na záložní řešení - náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte."

V případě, že je vaše internetové připojení opravdu nestabilní nebo nejste spokojeni s jeho cenou, můžete uvažovat i o změně poskytovatele. Pokud máte uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou, její výpověď nesmí být spojena s žádnými sankcemi. Zpravidla však bývají smlouvy uzavírány na dobu určitou, v takovém případě se rozlišují dvě situace. Pokud jste spotřebitel či podnikající fyzická osoba a vypovíte smlouvu do tří měsíců od jejího uzavření, může po vás poskytovatel chtít doplatit nejvýše pět procent součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy. Pokud smlouvu ukončíte až po uplynutí tří měsíců od jejího uzavření, můžete odejít zcela bez dalších poplatků.

"Při předčasném ukončení smlouvy na dobu určitou po vás může poskytovatel požadovat i úhradu nákladů spojených s koncovým zařízením, které vám poskytnul za zvýhodněných podmínek. Pokud jste tedy při sjednání služby získali například WiFi router se slevou a smlouvu ukončíte dříve, než bylo smluveno, zpravidla budete muset doplatit plnou cenu za toto zařízení," upozorňuje Eduarda Hekšová.

U smluv uzavíraných právnickými osobami, jako je třeba společnost s ručením omezeným, je situace odlišná. Sankce za jejich předčasné ukončení bývají zpravidla ve smlouvě či obchodních podmínkách zahrnuty a jejich výše není zákonem limitována tak jako v případě spotřebitelů či živnostníků.

A co můžete udělat se starým zařízením při ukončení smlouvy? "Záleží, zda jste si WiFi router či modem zakoupili, nebo vám jej poskytovatel pronajal. Pokud máte zařízení pronajaté, je nutné ho vrátit. Při odevzdání si nechte vystavit potvrzení o jeho vrácení, abyste se vyhnuli případnému pozdějšímu nedorozumění. V případě, že jste si modem zakoupili, zůstane vám i po ukončení smlouvy. Pokud jste jej však získali za zvýhodněnou cenu, pravděpodobně jej budete muset doplatit, jak již bylo zmíněno výše," uzavírá Eduarda Hekšová.

Zdroj: dTest

Další články z rubriky Rady a tipy

Šmejdi vytahují z lidí peníze za promlčené dluhy. Jak se bránit, radí dTest

Spotřebitelská poradna dTestu se setkává s případy lidí, kterým vznikl dluh tak dávno, že už na něj zapomněli. Léta ho po nich totiž nikdo nevymáhal. Z ničeho nic jim však přišla výzva od advokátů vymahačské společnosti, ať dluh neprodleně uhradí, ...

Prodloužená záruka u zboží: Na co si dát pozor, radí dTest

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automatick ...

DTest se zaměřil na kvalitu arašídových pomazánek

Arašídové máslo si v posledních letech získalo velkou oblibu, a to nejen mezi vegany a sportovci. Je to lahodná a nutričně bohatá potravina, kterou lz ...

Řešit spor mimosoudní cestou je levnější, rychlejší a efektivnější

K obchodnímu styku mezi spotřebiteli a podnikateli dochází nesčetněkrát denně. Není proto divu, že je mezi nimi také mnoho sporů. Některé se podaří ur ...

Temu - bezpečnostní riziko a prodej nekvalitního zboží

V souvislosti s vysokými cenami hledají lidé různé alternativy, jak a kde ušetřit. Řešení nabízí čínské e-shopy, které "zaútočily" na evropský trh. Je ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »