InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské

19.11.2020
Předvánoční nákupy Čechů se kvůli zavírání většiny obchodů v rámci protikoronavirových opatření masivně přesouvají na internet. Vlivem současné situace letošní útraty v e-commerce na Black Friday poprvé přesáhnou úroveň jedné miliardy korun. Tedy o čtvrtinu více, než kolik Češi v největších slevových akcích utratili loni (cca 800 milionů korun). Průměrná útrata se bude pohybovat kolem 900 korun. Údaje vyplývají z odhadů společnosti Shoptet, největší české platformy pro tvorbu a správu internetových obchodů.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Díky kombinaci slevových akcí a zavřených obchodů přesáhnou letošní útraty v českých e-shopech na Black Friday podle společnosti Shoptet miliardu korun, a to vůbec poprvé v historii. O čtvrtinu by tak překonaly útraty z loňska, kdy během těchto slevových akcí dosáhly úrovně zhruba 800 milionů korun.

Půl milionu Čechů v e-shopech
Do online nákupů se během velkých slevových akcí podle odhadů společnosti zapojí více než 550 tisíc Čechů. Průměrná útrata by potom měla činit zhruba 900 korun. "Tahouny Black Friday v Česku budou tradičně velké e-shopy, které oslovují značnou část spotřebitelů. Naopak velká část menších internetových obchodů se do výprodejových akcí nezapojí, často kvůli chybějícím marketingovým kampaním," vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

E-shopy bez "kamenné" konkurence
Letošní situace spojená s mimořádnými opatřeními proti šíření koronaviru je pro internetové obchody velmi specifická. "E-shopy přišly v hlavní sezoně o výraznou část konkurence v podobě kamenných obchodů. I přesto, že budou online prodejci nabízet podobné slevy jako v minulých letech, jejich obraty budou díky současnému stavu rekordní," říká Miroslav Uďan. E-shopy si však důkladně vybírají, na jaké zboží slevy poskytnou. Často snižují ceny pouze u výprodejového zboží, jako jsou například starší modely mobilních telefonů nebo počítačů.

Americký Black Friday, v překladu Černý pátek, představuje pro zákazníky pomyslný svátek slev a šanci nakoupit zboží - třeba vánoční dárky - výrazně levněji. Pro maloobchodníky naopak svátek představuje hnací motor jejich prodejů před Vánoci. Tuto slevovou akci přebírají po vzoru USA země po celém světě, včetně České republiky.


Autor: Roman Macháček

Další články z rubriky Ekonomika

Sloučení výpovědních důvodů v případě ztráty zdravotní způsobilosti pomůže zaměstnavatelům i zaměstnancům

Hospodářská komora vítá novela zákoníku práce přinášející pozitivní změny pro zaměstnavatele. Sloučení výpovědních důvodů v případě ztráty zdravotní způsobilosti do jedné kategorie, které přinese novelizovaný zákoník práce z dílny MPSV, pomůže ...

Konference Hospodářské komory a České asociace umělé inteligence ukáže firmám, jak používat AI

Praktické ukázky využití v podnicích, konzultační zónu a workshopy, na kterých si zástupci firem vyzkouší AI nástroje, chystají Hospodářská komora a Č ...

První investiční VC fond z Národního plánu obnovy ČR bude spravovat Tensor Ventures

Investiční společnost Tensor Ventures byla vybrána jako správce prvního fondu rizikového kapitálu (VC), který bude financován z Národního plánu obnovy ...

ČSOB Index očekávání firem: Optimismus podnikatelů a firem roste, chuť investovat je nejvyšší od roku 2019

Nálada malých a středních firem a podnikatelů se mění k lepšímu. Největší posun od podzimu nastal v investiční aktivitě, která je na nejvyšší úrovni z ...

Výzva všem samosprávám: Vypravte se na URBIS pro know-how, dobrou praxi i kontakty

Brno - Už 4. června 2024 otevře své brány brněnský URBIS. Letošní ročník nabídne v Česku doposud nevídaný třídenní program s účastí ministrů, předních ...

Doporučujeme



Středa 29.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »