InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské

19.11.2020
Předvánoční nákupy Čechů se kvůli zavírání většiny obchodů v rámci protikoronavirových opatření masivně přesouvají na internet. Vlivem současné situace letošní útraty v e-commerce na Black Friday poprvé přesáhnou úroveň jedné miliardy korun. Tedy o čtvrtinu více, než kolik Češi v největších slevových akcích utratili loni (cca 800 milionů korun). Průměrná útrata se bude pohybovat kolem 900 korun. Údaje vyplývají z odhadů společnosti Shoptet, největší české platformy pro tvorbu a správu internetových obchodů.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Díky kombinaci slevových akcí a zavřených obchodů přesáhnou letošní útraty v českých e-shopech na Black Friday podle společnosti Shoptet miliardu korun, a to vůbec poprvé v historii. O čtvrtinu by tak překonaly útraty z loňska, kdy během těchto slevových akcí dosáhly úrovně zhruba 800 milionů korun.

Půl milionu Čechů v e-shopech
Do online nákupů se během velkých slevových akcí podle odhadů společnosti zapojí více než 550 tisíc Čechů. Průměrná útrata by potom měla činit zhruba 900 korun. "Tahouny Black Friday v Česku budou tradičně velké e-shopy, které oslovují značnou část spotřebitelů. Naopak velká část menších internetových obchodů se do výprodejových akcí nezapojí, často kvůli chybějícím marketingovým kampaním," vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

E-shopy bez "kamenné" konkurence
Letošní situace spojená s mimořádnými opatřeními proti šíření koronaviru je pro internetové obchody velmi specifická. "E-shopy přišly v hlavní sezoně o výraznou část konkurence v podobě kamenných obchodů. I přesto, že budou online prodejci nabízet podobné slevy jako v minulých letech, jejich obraty budou díky současnému stavu rekordní," říká Miroslav Uďan. E-shopy si však důkladně vybírají, na jaké zboží slevy poskytnou. Často snižují ceny pouze u výprodejového zboží, jako jsou například starší modely mobilních telefonů nebo počítačů.

Americký Black Friday, v překladu Černý pátek, představuje pro zákazníky pomyslný svátek slev a šanci nakoupit zboží - třeba vánoční dárky - výrazně levněji. Pro maloobchodníky naopak svátek představuje hnací motor jejich prodejů před Vánoci. Tuto slevovou akci přebírají po vzoru USA země po celém světě, včetně České republiky.


Autor: Roman Macháček

Další články z rubriky Ekonomika

SP ČR: Apelujeme na urychlenou implementaci změn v systému EU ETS

Vláda už poněkolikáté neschválila zákon o podmínkách obchodování s emisními povolenkami. Do konce roku 2023 měly být do českého právního řádu transponovány změny směrnice o vytvoření systému pro obchodování s povolenkami na emise skleníkových ...

Ve třech výzvách MPO je pro podnikatele připravena jedna miliarda korun na podporu výzkumu, vývoje a inovací

Ministerstvo průmyslu a obchodu podpoří malé a střední podniky a start-upy prostřednictvím třech nových výzev: Partnerství znalostního transferu, Spol ...

Evropský parlament schválil reformu trhu s elektřinou

Europoslanci ve čtvrtek přijali reformu, která má stabilizovat, zlevnit a udržitelnější trh s elektřinou v Evropské unii. Právní předpisy, které byly ...

Ministerstvo zemědělství otevřelo příjem žádostí o dotace pro tento rok

Ministerstvo zemědělství otevřelo příjem žádostí o dotace pro tento rok prostřednictvím Jednotné žádosti, která zahrnuje jak žádosti o přímé platby, t ...

Česká ekonomika se vrací k růstu

Česká ekonomika letos podle nové predikce Ministerstva financí vzroste o 1,4 % a v příštím roce její růst zrychlí na 2,6 %. Inflace se po většinu roku ...

Doporučujeme



Úterý 16.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »