InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Rady a tipy

Jak fungovat plnohodnotně online na home office?

23.10.2020
Začátkem letošního roku se mnoho jedinců, firem a organizací začalo potýkat s novou výzvou v podobě koronaviru. Nyní se tato výzva vrací v plné síle. Co firmám přinesl? Kupříkladu ve webové a grafické agentuře Beneš & Michl zjistili, že mnohé lze transformovat do online prostoru velmi rychle. Pro plnohodnotné fungování bylo nutné zavést celofiremní home office i firemní porady na denní bázi. To je aktuální i nyní, po nových vládních nařízeních. Jak na to?
Foto: pixabay.com
V agentuře Beneš & Michl bylo v polovině letošního roku v souvislosti s koronavirem zavedeno celoplošné pravidlo. "V neděli 15. března jsme v úzkém kruhu kolegů provedli online poradu, kde jsme se rozhodli, že se celá firma v rámci podpory snížení rychlosti šíření koronaviru přesuneme na home office," uvádí Jakub Michl, CEO, strategy designer a jednatel webové a grafické agentury Beneš & Michl. A jak dále doplňuje: "Do této doby jsme měli ve firmě home office jen jeden den v týdnu. A od pondělí jsme začali naplno. Přes noc jsme rozeslali pozvánky na celofiremní online poradu, kde jsme vysvětlili stav a dali všem možnost si během dopoledne zařídit své pracovní prostředí. Pomohli jsme nastavit VPNky (vzdálený přístup) a rozvezli grafické stanice všem domů. Od 13. hodiny jsme byli všichni připraveni dále pracovat."

Nucený režim na home office
Výrazného rozšíření práce z domova se firmy dočkaly v souvislosti právě s koronavirem. S odchodem z kanceláří panovaly obavy, aby zaměstnanci nevypadli ze svého pracovního tempa, a proto byly v agentuře Beneš & Michl zavedeny denní status porady - ráno a odpoledne. Tento krok dopomohl všem zaměstnancům nalézt stejný pracovní rytmus a sladit veškeré agenturní činnosti. "Výsledek byl ten, že březen a duben byly naše nejvýkonnější měsíce za poslední rok. Lidé byli efektivnější a práce se udělalo o 10 % více, než byl standard, " doplňuje Jakub Michl, CEO, strategy designer a jednatel webové a grafické agentury, navzdory některým mýtům, že efektivita klesá.

S příchodem koronaviru se muselo upravit nejen jednání v agentuře, ale i jednání agentury Beneš & Michl "navenek" se svými klienty. S těmi se zaměstnanci agentury vidí už jen online, což mělo a má za následek vzájemné bližší vztahy. "Sblížilo nás to. Najednou o klientech víme mnohem více. Víme, jak vypadají jejich děti, jejich mazlíčci, nebo jejich ložnice - ano, i z ložnice nám klienti volají," rozvádí Jakub Michl. S dubnovým rozvolňováním protikoronavirových opatření se zaměstnanci v agentuře rozhodli i přes výhody práce z domu v průběhu května vrátit do svých kanceláří.

Dobrovolné zavedení většího množství home office
Přestože koronavir svou existencí ohrožuje existenci jedinců i velkých nadnárodních organizací, současně firmám ukazuje možnost jejich fungování i se vzdálenými přístupy a se zavedenou prací z domu. Jakub Michl uvádí: "Otestovali jsme si, že v klidu dokážeme pracovat z domova, a přitom stále fungovat. Proto jsme si napříč celou firmou odhlasovali, že navýšíme počet home office z 1 dne týdně na 3 dny v týdnu." Při trvalém zavádění home office je nutné brát v potaz nejen výkonnost, ale i firemní kulturu, která se na výkonu zaměstnanců podílí. "S tím, aby nám nevymizela firemní kultura, jsme se dohodli, že se budeme 1 den v týdnu potkávat všichni v kanceláři. Vybrali jsme demokraticky úterý," doplňuje Jakub Michl, CEO, strategy designer a jednatel webové a grafické agentury Beneš & Michl.

Denní přehled o dění ve firmě
V případě dobrovolného i nedobrovolného zavedení práce z domu, je důležité dbát na komunikaci mezi zaměstnanci mezi sebou i na komunikaci mezi zaměstnanci se svými zaměstnavateli. Důležité je zohlednit zavedený rytmus, ve kterém byla zvyklá firma fungovat. Webová a grafická agentura Beneš & Michl se inspirovala svým březnovým rozhodnutím, kdy během svého nuceného přechodu na home office zavedla denní status porady. Ty zachovala i během svého již normálního fungování. Denní porady umožňují lídrům udržovat se přehled o aktuálním dění ve svých týmech a zároveň, když je třeba, umožnují práci mezi jednotlivými kolegy delegovat.

Autor: Mgr. Pavel Kašpar

Další články z rubriky Rady a tipy

DTest se zaměřil na kvalitu arašídových pomazánek

Arašídové máslo si v posledních letech získalo velkou oblibu, a to nejen mezi vegany a sportovci. Je to lahodná a nutričně bohatá potravina, kterou lze využít na mnoho způsobů. Na trhu se nachází široká škála produktů, jejich složení se ale podle ...

Řešit spor mimosoudní cestou je levnější, rychlejší a efektivnější

K obchodnímu styku mezi spotřebiteli a podnikateli dochází nesčetněkrát denně. Není proto divu, že je mezi nimi také mnoho sporů. Některé se podaří ur ...

Temu - bezpečnostní riziko a prodej nekvalitního zboží

V souvislosti s vysokými cenami hledají lidé různé alternativy, jak a kde ušetřit. Řešení nabízí čínské e-shopy, které "zaútočily" na evropský trh. Je ...

dTest: Co trápí české spotřebitele?

Spotřebitelé požívají stále větší ochrany svých práv. Evropské instituce hledí na práva spotřebitelů jako na jednu z hlavních priorit a legislativní v ...

AOPK: Jak se chovat v přírodě a nedostat pokutu?

Mezi nepříliš oblíbené činnosti Správy CHKO patří udělování sankcí za aktivity, které poškozují přírodu a porušují zákon o ochraně přírody a krajiny. ...

Doporučujeme



Pátek 19.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »