InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Koktejl

V létě se prodeji novin a časopisů nejvíce dařilo ve středních a jižních Čechách, prvenství drží malé samoobsluhy

19.10.2020
Noviny a časopisy se letos v létě na sezónních místech nejvíce prodávaly ve Středočeském (22,2 %) a Jihočeském kraji (18,4 %). Vyplývá to z analýzy výsledků prodejních míst otevřených právě na letní sezonu, kterou zpracovala První novinová společnost, největší český distributor tisku. Za posledních pět let se v tomto ohledu jako největší "skokani" v prodejích ukázaly další tři regiony. A to Pardubický, Liberecký a Ústecký kraj, kde podíly prodejů tisku během léta vzrostly nejvýrazněji. Mezi různými druhy prodejních míst se jako nejúspěšnější umístily samoobsluhy s potravinami.
Foto: pixabay.com
Z prodejních míst sítě První novinové společnosti (PNS), které otevřely na letní sezonu, se z hlediska prodejů tisku nejvíce dařilo těm ve Středočeském a Jihočeském kraji. Výsledky v ostatních regionech dokonce výrazně převýšily. "Prodejny v těchto dvou krajích jsou tradičně během letní sezony zdaleka nejsilnější, jak ukazují data za posledních pět let. Středočeský kraj je největším regionem v České republice, Jihočeský je zase specifický tím, že v něm řada obyvatel jiných částí země tráví dovolenou," uvádí Ondřej Vaňha, místopředseda představenstva První novinové společnosti. Naopak vůbec nejmenší podíly prodejů eviduje PNS u prodejen v Karlovarském (2,16 %) a Olomouckém kraji (2,23 %).

Vedou samoobsluhy s potravinami
Jako vůbec nejúspěšnější typ sezonní provozovny se v létě z hlediska prodejnosti tisku podle dat PNS umístily malé samoobsluhy s potravinami (33,7 %). Jejich podíl prodejů tak dokonce bezmála dvojnásobně převýšil podíl prodejen zaměřených přímo na tisk, tedy trafik (18,2 %). "V tomto ohledu pravděpodobně sehrála roli i koronavirová pandemie, kdy se spotřebitelé kvůli obavám o zdraví častěji uchylují k nákupům do menších provozoven s nižší koncentrací lidí. Ve prospěch mnoha prodejen navíc hraje i fakt, že mívají delší otevírací doby," vysvětluje Ondřej Vaňha.

Prodeji tisku se dařilo i na náměstích
Úspěšné byly v létě také prodejny umístěné na náměstích a hlavních třídách. Hlavním důvodem byl obecně největší pohyb lidí na podobných místech, který zvyšuje i prodejní potenciál. Roli však hraje také aktivita a propagace samotného prodejce. "Pokud bychom hledali vůbec nejúspěšnějšího sezonního prodejce za letošní léto, našli bychom jej na náměstí v Sobotce v Královéhradeckém kraji. Zdejší trafika zopakovala svůj úspěch z loňského léta, kdy jí rovněž patřila první příčka," dodává Ondřej Vaňha z První novinové společnosti.


Autor: Roman Macháček

Další články z rubriky Koktejl

Vědci našli nový způsob vytváření 2D materiálů

Mimořádně čisté dvojrozměrné materiály připravují v unikátním přístroji, v němž panují podmínky ultravysokého vakua, vědci z Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR. Vyvinuli k tomu novou metodu, kterou popisují v odborném časopise ACS Applied ...

Co jsou to anabolizéry a jak pomáhají v silovém tréninku?

Jste vyznavačem silového cvičení? V takovém případě můžete očekávat celou řadu zajímavých benefitů - hezčí postavu a větší sebevědomí, pevnější zdraví ...

Základní složkou vydří potravy jsou ryby a právě proto je tento predátor často trnem v oku rybářů a rybníkářů

Pro ty druhy živočichů, které se do naší krajiny v posledních desetiletích vrátily a které svými životními projevy způsobují některým hospodařícím sub ...

Vodní ploštice mohutnatky u nás zatím nežijí, šíří se ale na sever od Balkánského poloostrova

Její výskyt nyní hlásí Chorvatsko, Bulharsko, Řecko a podle webu Live Science nejnověji i ostrov Kypr. Má přezdívku "okusovač prstů". Příčinou takovéh ...

Sázková bonanza: jak se Super Bowl 58 stal největší událostí v historii kurzových sázek?

Super Bowl 58 se zapsal do historie. Na jedné straně přinesl napínavý zápas, ale současně zažil i nebývalý nárůst kurzových sázek, za což nepochybně m ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »