InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Marketing v době koronavirové: 3 inspirativní tipy

14.10.2020
Zatímco některé firmy v průběhu koronavirové krize náklady na marketing spíše snižují, jiné jdou opačnou cestou a rozjíždějí propagační aktivity na plné obrátky. Kampaně, které reagují na situaci způsobenou virem covid-19, většinou vzdělávají, děkují potřebným nebo uklidňují, najdou se však i takové, které i v těžkých časech pobaví. Podívejte se, jak se s marketingem v tomto období firmy vypořádaly, a pokud máte vlastní byznys, inspirujte se originálními nápady, jak komunikovat ve složitějších situacích.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com

Roušky s potiskem vyčarují úsměv nejen dětem


Roušky se v tomto roce staly nedílnou součástí našich životů a vypadá to, že se jich jen tak rychle nezbavíme. Některé firmy se proto rozhodly, že svým zákazníkům povinnost nosit ochranu nosu a úst alespoň trochu zpříjemní. Vznikají tak roušky s originálními potisky, které vyčarují úsměv nejen dětem, ale často také dospělým. V marketingové kampani pro Belgii je využil například známý řetězec s rychlým občerstvením Burger King. Ten zveřejnil soutěž o obličejové masky, na kterých výherci budou mít vytištěnou objednávku podle jejich vlastního výběru. Budou si tak na pobočkách Burger Kingu moci objednat beze slov, aby nemuseli mluvit s obsluhou za pultem nebo přes drive-thru.

Pozadu však nezůstávají ani ostatní firmy. V Americe například slaví velký úspěch roušky s pohádkovými postavičkami a nebo ústenky s logem oblíbených sportovních týmů. Své vlastní roušky s potiskem vytvářejí dokonce i menší byznysy a hudební skupiny.

Dobrou zprávou je, že pokud budete chtít svým zákazníkům nošení roušek trochu zpříjemnit, klidně se můžete v zahraničí inspirovat. I na českém trhu totiž najdete nespočet tiskáren na textil, které vám roušky přesně podle vašich představ vyrobí.

Svíčka s vůni popcornu


Zcela jiným způsobem se do propagace v době koronaviru pustil výrobce svíček Earl of East, který představil speciální kolekci tří nových vůní. V běžném sortimentu firmy je sice velmi patrná inspirace cestováním, pro své novinky si však vybrali vůni míst, která podle nich lidem v karanténě chybí nejvíce -⁠ kino, festival a klasická hospoda. V izolaci se tak můžete alespoň v myšlenkách jediným škrtnutím sirky přenést třeba na promítání svého oblíbeného filmu, které nebude ochuzeno o typickou vůni popcornu, párků v rohlíku a recirkulovaného vzduchu.

Z každé prodané svíčky navíc určitá částka poputuje jako příspěvek na práci společnosti Hospitality Action, takže není divu, že celý nápad se velmi rychle stal hitem internetu.

Osvěta na sociálních sítích


Téma koronaviru se samozřejmě nevyhnulo ani sociálním sítím. Velmi dobře se s ním vypořádal například TikTok, který je využíván hlavně mladými pro sdílení vtipných videí. Vydal několik virálních kampaní a rozjel různé výzvy, které uživatele zábavným způsobem nabádaly, aby dodržovali opatření. Oblíbené bylo například sdílení videí, kde si uživatelé TikToku myjí ruce po dobu 20 vteřin, aby připomněli, jak důležité je v době koronavirové dbát na hygienu.

Jak se marketingová oddělení známých firem s koronavirem popasovala, už víte. Pokud sami podnikáte, zamyslete se, jestli jejich úspěch nemůžete alespoň v menším měřítku napodobit. Kreativitě se meze nekladou!

Autor: Pl

Další články z rubriky Byznys

Správu IT se opravdu vyplatí přenechat odborníkům

Bez počítačů a obecně IT se dnes neobejde opravdu žádná firma. Ne v každé firmě se však najde zaměstnanec, který to s počítači umí. Pustit ho nebo nainstalovat program nestačí. Člověk, který se o firemní počítačovou síť a hardware stará, musí umět ...

Zvedací technika do skladů i servisů

Efektivní manipulace s těžkými předměty a potřeba jejich zvedání do výšek je vlastní prakticky všem průmyslovým provozům, skladům apod. Speciální příp ...

Jak vydělat s e-shopem i v zahraničí?

Expanze e-shopu vyžaduje dlouhou přípravu a dostatečný vstupní kapitál na začátku. Každá země má svoje specifika, která je dobré poznat před vstupem n ...

Investujte do zlata chytře a zábavně s dukáty od Karla IV. i klasickými slitky

O tom, že zlato je odolné proti inflaci, ví snad každý. Existují ale i další důvody, proč si vybrat investiční zlato a přidat ho do svého portfolia. N ...

Nejžádanější benefit zaměstnanců? Home office a flexibilní pracovní doba, shodují se personalisté

Posledních 18 měsíců prošlo mnoho společností výrazným vývojem. Poprvé v novodobé historii došlo k situaci, kdy se na několik měsíců opakovaně uzavíra ...

Doporučujeme



Sobota 25.9.2021
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2021 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.