InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Do Polska se pojede už za dva roky rychleji a pohodlněji

25.09.2020
Rychlejší a pohodlnější cestování vlakem k našim severním sousedům přinese už za dva roky rekonstrukce traťového úseku z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné na státní hranici s Polskem. Stavbu dnes slavnostně zahájila Správa železnic. Jde o jeden z prvních projektů spolufinancovaných z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky (EIB). Celkové investiční náklady stavební akce se blíží třem miliardám korun.
Ilustrační snímek | Foto: ČD
Rekonstrukcí projde celkem 10,8 kilometru trati. Kromě dvoukolejného elektrizovaného úseku tranzitního železničního koridoru z Dětmarovic na státní hranici s Polskem přes Petrovice u Karviné projde renovací také jednokolejná spojka mezi odbočkami Závada a Koukolná, která umožňuje přímou jízdu vlaků ve směru z Polska do Karviné.

V rámci stavby proběhne sanace železničního spodku a obnova železničního svršku, na požadované parametry budou přestavěny vybrané mostní objekty. Jedním z konkrétních přínosů těchto úprav bude odstranění propadu rychlosti ve stanici Petrovice u Karviné. V celém úseku včetně stanic se nainstaluje moderní zabezpečovací zařízení.

V železničních stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné a na zastávce Závada se zrekonstruují nástupiště, která získají bezbariérový přístup. Navíc dostanou nové zastřešení a potřebný mobiliář. Cestujícím bude sloužit nový informační a orientační systém. Šest železničních přejezdů v daném úseku projde rekonstrukcí, u některých se zmodernizuje jejich zabezpečení.

Součástí stavební části projektu je rekonstrukce trakčního vedení, respektive instalace nového. Modernizací projde rovněž trakční napájecí stanice v Petrovicích u Karviné. Všechny úpravy budou respektovat plánovaný přechod na jednotnou střídavou napájecí soustavu.

Stavba je součástí modernizace osmi úseků hlavních železnicích koridorů financovaných z nástroje CEF Blending, který nese název Odstranění úzkých míst na vybraných předdefinovaných úsecích železničních Core network koridorů v České republice.

Celkové investiční náklady stavby s názvem Dětmarovice - Petrovice u K. - státní hranice PR činí 2 945 248 000 Kč bez DPH. Projekt bude v rámci nástroje CEF Blending spolufinancovaný Evropskou unií do výše 20 % způsobilých nákladů na realizaci a financovaný z úvěru EIB až do výše 50 % celkových investičních nákladů. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací je Společnost Dětmarovice, kterou tvoří STRABAG Rail a OHL ŽS.
Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další část obchvatu České Lípy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu 1,5 kilometru dlouhého úseku přeložky silnice I/9, která bude součástí obchvatu České Lípy v Libereckém kraji. Jde o úsek mezi ulicí Litoměřická a silnicí II/262. Z průtahu městem by měl odvést část ...

Královéhradecký kraj už zná nominované výrobky na Regionální potravinu roku 2024

Spotřebitelé v Královéhradeckém kraji již znají nominované produkty na prestižní ocenění značkou Regionální potravina. Letos se v tomto regionu do sou ...

I letos si budou moci lidé prohlédnout reprezentační objekty Úřadu vlády

Historické a reprezentační objekty Úřadu vlády si veřejnost může prohlédnout ve vybraných dnech a o státních svátcích i v roce 2024. V průběhu roku bu ...

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje nakoupit nový dopravní systém, který bude schopen pl ...

Česká pošta ruší od 1. května noční a nedělní provoz pobočky v Jindřišské ulici

PRAHA - Od středy 1. května bude zrušen noční a nedělní provoz pobočky České pošty v Jindřišské ulici a dojde k úpravě sobotní otevírací doby. Nová ot ...

Doporučujeme



Sobota 20.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »