InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Trh zánovních aut nově vedou SUV, porazily hatchbacky i kombíky

14.09.2020
Před osmi lety se rozhodla skupina AURES Holdings obnovit značku Mototechna, kterou si mnozí z nás ještě pamatují z dob socializmu. Pod značkou začala prodávat zánovní automobily. Od roku 2012 prodala v České republice a na Slovensku již téměř 72 000 těchto automobilů, a to především díky tomu, že jsou ihned k dispozici a výrazně levnější než auta nová. Kvůli pozastavení výroby nových aut je již nyní zánovních automobilů nedostatek, a to i přesto, že zájem o ně stále roste.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
"Období pandemie mění trh ojetých automobilů od základu, a to obzvláště v případě zánovních automobilů. Přestože registrujeme od začátku roku nárůst poptávky o téměř dvacet procent, nabídka celého trhu razantně poklesla. Velký podíl na tomto trendu má pozastavení výroby i vývoz do zahraničí. I naše nabídka se díky omezení výroby lehce zeštíhlila, přesto mohou zákazníci vybírat až z tisícovky zánovních vozů. Stále si tak držíme nejpestřejší a nejširší paletu modelů a značek na trhu," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam Mototechna patří.

Mototechna prodala za dobu osmi let od svého obnovení v České republice i na Slovensku již 72 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v české Mototechně je 417 000 Kč a nejčastěji jde o modely Škoda Fabia (12 %), Rapid (6 %) a Karoq (5 %). Z luxusních modelů pak vede Audi A5. Nejžádanější automobily jsou ve variantě SUV (2019 - 30 %, 2020 - 36 %), což potvrzuje další trend ve změně zákaznických preferencí. Městská SUV si stále více získávají na oblibě díky většímu zavazadlovému prostoru a komfortním vlastnostem. Přitom ještě vloni patřilo prvenství hatchbacku (2019 - 37 %, 2020 - 35 %).

Zánovní automobily jsou stále nejčastěji v benzínovém provedení (83 %), ale došlo i k nárůstu prodejů hybridů a elektromobilů, jejichž počet je oproti loňsku dvojnásobný. Stále ale jde jen o desítky kusů. I letos posílil zájem o automobily s automatickou převodovkou (2019 - 21 %, 2020 - 26 %). Nejoblíbenějšími barvami jsou bílá (27 %), stříbrošedá (19 %) a modrá (15 %).

"Vznik novodobé Mototechny je jedním z nejlepších rozhodnutí naší společnosti v posledních letech. Podařilo se nám značku posunout do role inovativního prodejce, který dokáže zákazníkovi nabídnout širokou škálu aut i služeb. Koupíte tu nejen zánovní automobily, ale také prémiové značky a investiční vozy. Zároveň nabízíme střednědobý i krátkodobý pronájem či servis aut," doplnila Topolová.
Zdroj: AAA Auto

Další články z rubriky Auto moto

Škoda Superb nyní dostupná s dalšími pohonnými jednotkami včetně nového plug-in hybridu

Mladá Boleslav - Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s plug-in hybridním ústrojím. Zákazníci nyní mají ...

Pokrok pro lidstvo: Robotaxi Hyundai IONIQ 5 uspělo v simulované zkoušce pro získání řidičského oprávnění

Značka Hyundai spustila kampaň s videem, v němž plně elektrické robotaxi IONIQ 5 s funkcí autonomní jízdy úspěšně absolvovalo test podobný jízdním zko ...

Kopřivnická Tatra získala dotaci na vývoj nákladního bateriového elektromobilu

Automobilka Tatra Trucks se v posledních letech vedle produkce standardních nákladních vozidel intenzivně věnuje i vývoji automobilů s alternativními ...

Volkswagen rozšiřuje své jarní akční nabídky o mimořádně atraktivní edici Limited

Volkswagen zařazuje do své jarní akční nabídky speciální edici Limited, která je za mimořádně výhodných podmínek dostupná pro všechny modely Volkswage ...

FIAT uvádí novou 500 Collezione 1957, která je sběratelskou edicí

V roce 1957 představil FIAT světu svůj malý velký vůz: Fiat 500, který se stal symbolem masové motorizace a skutečným světovým ambasadorem produktů "M ...

Doporučujeme



Pátek 19.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »