InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Obří rekonstrukce estakády Bazaly v Ostravě skončila. Řidiče čeká komfortní a bezpečná jízda

30.06.2020
Motoristé, kteří jezdí po estakádě Bazaly v Ostravě, se dočkali kvalitnější komunikace. Po třech letech skončila náročná modernizace a rekonstrukce páteřní silnice a mostů spojujících centrum krajského města s Frýdkem-Místkem, Havířovem a Bohumínem. Do provozu byla uvedena dnes 30. června.
Foto: msk.cz
Cílem celé stavby v centru Ostravy bylo ve dvou etapách zrekonstruovat estakádu na Českobratrské ulici (II/479), kterou tvoří patnáct mostů, přilehlé úseky této frekventované ulice, veřejné osvětlení, trolejové vedení a přeložky sítí. Celkové náklady financované převážně evropskými fondy, Moravskoslezským krajem, městem Ostravou a státem se pohybují okolo 259 milionů korun včetně DPH. U obou etap zhotovitel, společnost STRABAG, dodržel termín realizace.

"Technický stav mostů byl špatný, protékaly mostní závěry, narušeny byly betonové konstrukce, ty ocelové byly zrezivělé. Celé území je poddolované, což je špatně pro nosné konstrukce mostů. Museli jsme je proto výškově upravovat. Pokud bychom k rekonstrukci estakády nepřistoupili, museli bychom ji poměrně brzy zavřít. I přes nemalé finanční náklady a nepohodlí občanů po dobu rekonstrukce - za trpělivost, pochopení a disciplinovanost jim děkuji, šlo velmi důležitou stavbu, která odstranila vážný problém. Díky ní tu řidiči stavbaře na dlouhou dobu neuvidí. Garantuji jim komfortní a bezpečnou jízdu v této části krajského města," uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro finance a investice Jaroslav Kania.

Dodal, že po odkrytí jednotlivých vrstev konstrukce mostů se ukázalo, že některé jsou mnohem více opotřebovanější, než se předpokládalo. "Mostní pole bylo popraskané, stejně tak železobetonová deska nájezdové rampy, vzpříčené bylo ložisko a další. Rozdíl byl i mezi historickou dokumentací a realitou. Některé prvky byly původně budovány jako pokusné atypické, neodpovídaly podkladům, ze kterých se vyhotovovala projektová dokumentace pro provádění stavby. S tím vším se musel zhotovitel i projektant společnost DOPRAVOPROJEKT Ostrava v průběhu výstavby vypořádat. Zvládli to dobře a v termínu," vysvětlil náměstek hejtmana Jaroslav Kania.
Zdroj: Moravskoslezský kraj

Další články z rubriky Regiony

Zvídavost vpřed! Zájemci se můžou hlásit na doprovodný program Veletrhu vědy

PRAHA - Ode dneška si lidé mohou rezervovat místo na doprovodný program Veletrhu vědy 2024. V nabídce jsou science show, přednášky nebo besedy - třeba o umělé inteligenci či paměti rostlin. Akce se letos koná od 30. května do 1. června a zdarma ...

Podnět na celoroční klimatizovanou sjezdovku v Chuchli byl stažen

Podnět na změnu územního plánu, jehož schválení by znamenalo možnost výstavby celoročně klimatizované a uměle zasněžované sjezdovky, byl stažen. Vlast ...

Nové informační panely na Masaryčce ukážou nejbližší odjezdy metra a tramvají

PRAHA - PID ve spolupráci s Českými dráhami a Pentou umístili do dvorany Masarykova nádraží velkoplošné informační panely, které lidem přicházejícím ...

Strakoničtí záložáci zažili při vojenském lezení v Boleticích adrenalin i nejistotu z výšek

Základní techniky jištění, slaňování, lezení a na závěr překonání fixní cesty, která prověřila dovednosti cvičících. To vše si vyzkoušeli strakoničtí ...

Kraj Vysočina začal s výstavbou Společného depozitáře v Pelhřimově

Velká část cenných archeologických nálezů a historických artefaktů z Vysočiny bude v budoucnu uložena na jednom místě, ve Společném depozitáři v Pelhř ...

Doporučujeme



Úterý 23.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »