InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Sedm tipů pro bezpečné obchodní jednání

30.06.2020
S uvolňováním koronavirových opatření pokračuje návrat pracovního života do normálu. Častější jsou tak v posledních dnech osobní schůzky a obchodní jednání. Od 1. července navíc můžeme odložit roušky i ve většině vnitřních prostor. Pražské centrum flexibilních kanceláří Business Link přináší tipy, jak při setkáních s obchodními partnery zajistit bezpečí a zároveň neporušit etiketu a vše udržet v příjemné atmosféře.
Foto: allmedia4u.cz
1. Zvažte nutnost osobního kontaktu
V první řadě si položte otázku, zda je osobní setkání opravdu nutné? Je důležité mít na paměti, že onemocnění stále nezmizelo a riziko nákazy existuje. Většinu jednání lze v dnešní době uskutečnit prostřednictvím videohovoru, který může být časově výrazně efektivnější.

2. Podání ruky není nutné
Pokud vyhodnotíte, že je lepší se s obchodním partnerem osobně setkat, nabízí se udělat některé ústupky z donedávna běžných zvyklostí. Přestože jedním ze základních a často automatických úkonů je potřesení ruky, existují neméně slušné alternativy. Zdvořilý slovní pozdrav společně s lehkým náznakem úklony rozhodně nebude považován za faux pas.

3. Nabídněte možnost umytí si rukou nebo poskytněte dezinfekci
Váš obchodní partner mohl na schůzku dorazit městskou hromadnou dopravou, která je obecně jedním z nejrizikovějších míst pro přenos onemocnění. Z důvodu bezpečnosti všech, kteří se v prostorech pohybují, je na místě příchozího informovat, kde si může umýt ruce, případně mu nabídnout dezinfekci. Poté může dojít i k do té doby nežádoucímu potřesení rukou.

4. Respektujte bezpečný osobní prostor
Důležitým pravidlem společenského chování, jehož význam kvůli pandemii koronaviru ještě vzrostl, je dodržování správného odstupu. Narušovat osobní či dokonce intimní zónu není vhodné za žádných okolností, s ohledem na situaci posledních měsíců je přijatelný odstup dva metry. Na to byste měli myslet i při jednání s partnerem a zohlednit to při volbě zasedací místnosti.

5. Mějte roušku alespoň připravenou
Rouška přes ústa a nos není od středy 1. července povinností, přesto ji někteří lidé budou nosit i nadále. Je ohleduplné takové chování respektovat a pokud se váš protějšek rozhodne ponechat si ji po celou dobu setkání, učiňte to samé. Rouškou totiž nechráníme sebe, ale právě své okolí.

6. Dezinfekce místa setkání
Ať už obchodního partnera přivítáte přímo v kanceláři nebo v některé ze zasedacích místností, dbejte na to, aby před každým jednáním bylo vydezinfikováno vybavení i nábytek, kterých se lidé běžně dotýkají. Chráníte tím nejen návštěvu, ale především sebe a své kolegy, protože prostory využíváte nejčastěji.

7. Buďte slušní a komunikujte
Pokud se některý účastník pracovního setkání nechová podle stanovených pravidel, slušně jej na to upozorněte. Není účelem kohokoli zostudit, nicméně je důležité, aby se všichni během jednání cítili bezpečně. Většina lidí navíc nepsaná pravidla neporušuje záměrně, ale pouze z neznalosti nebo kvůli roztržitosti způsobené stresem.
Autor: Radim Darebník

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »