InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Až 86 % Čechů si ověřuje obchodníka při prvním nákupu, třetina spoléhá na předchozí zkušenost

25.05.2020
Průzkum Ipsos pro Exactly prozradil, že až 86 % zákazníků si před prvním nákupem v novém e-shopu ověří jeho spolehlivost. Bezpečnost internetového obchodu nebo platební brány pak podle 61 % respondentů nejlépe zajišťuje dvoufázové ověření platby. Zhruba třetina zákazníků se spoléhá na předchozí zkušenost. Důvěřivější jsou zákazníci žijící v Praze a nejmladší věkové skupiny.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Dotazníkové šetření agentury Ipsos zhotovené pro platební platformu Exactly.cz poukazuje na nízkou důvěru českých zákazníků ve vztahu k poskytovatelům online platebních bran a e-shopů. Při prvním nákupu si nového internetového obchodníka automaticky ověřuje až 86 % zákazníků. Za největší záruku spolehlivosti online transakcí považují dvoufázové ověření přes telefon nebo jiná chytrá zařízení. Třetina dotazovaných (33,5 %) se spolehne na předchozí zkušenosti s internetovými nákupy. Třetím nejpopulárnějším způsobem ověření je potvrzení zaslané na e-mail (27,4 % odpovědí).

Ochranná známka důvěryhodnost nezajistí
V mnoha případech je možné uskutečnit platbu přímo na stránkách e-shopu - tedy bez přesměrování na platební portál třetí strany. Toto opatření ovšem přispívá zabezpečení jen podle 12 % respondentů. Logo renomované společnosti umístěné na stránce je pak zárukou bezpečnosti jen pro 11,2 % dotazovaných. Až 19,4 % z nich ale zároveň přiznává, že záruku spolehlivosti pro ně nepředstavuje žádná z nabízených možností. "Loga a ochranné známky se mezi dotazovanými neprokázaly jako uznávaná záruka bezpečnosti. Podobně zákazníci příliš nepřihlížejí ani k tomu, zda je e-shop přesměrovává na cizí platební bránu. Další alternativu k nabízeným možnostem ochrany uvedlo jen 1,3 % z dotazovaných," dodává Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

Mladí lidé a Praha důvěřují nejvíce
Důvěra v ověřovací metody klesá u respondentů úměrně s věkem. Zatímco dvoufázovému ověření důvěřuje 74 % respondentů ve věku 18-26 let, v kategorii 54-65 let jde jen o 46 %. Podobná situace nastává i v případě potvrzení e-mailem a dokonce předchozí zkušenosti. Naopak až 32 % zákazníků v nejstarší kategorii si myslí, že bezpečnost platební brány nezajišťuje žádná z možností - v rámci věkové skupiny do 35 let v tom s nimi přitom souhlasí jen 10 % dotazovaných. Větší důvěra v metody zabezpečení je znát v Praze, a to až o 10 procentních bodů.



Autor: Ondřej Hubatka

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »