InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Až 86 % Čechů si ověřuje obchodníka při prvním nákupu, třetina spoléhá na předchozí zkušenost

25.05.2020
Průzkum Ipsos pro Exactly prozradil, že až 86 % zákazníků si před prvním nákupem v novém e-shopu ověří jeho spolehlivost. Bezpečnost internetového obchodu nebo platební brány pak podle 61 % respondentů nejlépe zajišťuje dvoufázové ověření platby. Zhruba třetina zákazníků se spoléhá na předchozí zkušenost. Důvěřivější jsou zákazníci žijící v Praze a nejmladší věkové skupiny.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Dotazníkové šetření agentury Ipsos zhotovené pro platební platformu Exactly.cz poukazuje na nízkou důvěru českých zákazníků ve vztahu k poskytovatelům online platebních bran a e-shopů. Při prvním nákupu si nového internetového obchodníka automaticky ověřuje až 86 % zákazníků. Za největší záruku spolehlivosti online transakcí považují dvoufázové ověření přes telefon nebo jiná chytrá zařízení. Třetina dotazovaných (33,5 %) se spolehne na předchozí zkušenosti s internetovými nákupy. Třetím nejpopulárnějším způsobem ověření je potvrzení zaslané na e-mail (27,4 % odpovědí).

Ochranná známka důvěryhodnost nezajistí
V mnoha případech je možné uskutečnit platbu přímo na stránkách e-shopu - tedy bez přesměrování na platební portál třetí strany. Toto opatření ovšem přispívá zabezpečení jen podle 12 % respondentů. Logo renomované společnosti umístěné na stránce je pak zárukou bezpečnosti jen pro 11,2 % dotazovaných. Až 19,4 % z nich ale zároveň přiznává, že záruku spolehlivosti pro ně nepředstavuje žádná z nabízených možností. "Loga a ochranné známky se mezi dotazovanými neprokázaly jako uznávaná záruka bezpečnosti. Podobně zákazníci příliš nepřihlížejí ani k tomu, zda je e-shop přesměrovává na cizí platební bránu. Další alternativu k nabízeným možnostem ochrany uvedlo jen 1,3 % z dotazovaných," dodává Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

Mladí lidé a Praha důvěřují nejvíce
Důvěra v ověřovací metody klesá u respondentů úměrně s věkem. Zatímco dvoufázovému ověření důvěřuje 74 % respondentů ve věku 18-26 let, v kategorii 54-65 let jde jen o 46 %. Podobná situace nastává i v případě potvrzení e-mailem a dokonce předchozí zkušenosti. Naopak až 32 % zákazníků v nejstarší kategorii si myslí, že bezpečnost platební brány nezajišťuje žádná z možností - v rámci věkové skupiny do 35 let v tom s nimi přitom souhlasí jen 10 % dotazovaných. Větší důvěra v metody zabezpečení je znát v Praze, a to až o 10 procentních bodů.



Autor: Ondřej Hubatka

Další články z rubriky Byznys

5 tipů pro nákup dluhopisů

Zvažujete investici do dluhopisů? V poslední době do nich investuje hodně lidí, protože u dluhopisů jsou fixní úroky a jsou svojí výší velice zajímavé.Oproti trhu s akciemi jsou proto dluhopisy vítanou změnou. V tomto článku vám řekneme několik ...

Sedm tipů pro bezpečné obchodní jednání

S uvolňováním koronavirových opatření pokračuje návrat pracovního života do normálu. Častější jsou tak v posledních dnech osobní schůzky a obchodní je ...

Kvalitní vozový park má půjčovna dodávek Praha

Nejen k převozu materiálu, zboží a cestování jsou potřeba vozy. Automobilová doprava v posledních letech zaznamenává velký růst a patří mezi přední čá ...

Drahé kovy jsou jistotou v období neklidu

V dnešní době se ukazuje, jak je důležité v momentě, kdy se vám daří, šetřit peníze na horší časy a investovat. Právě investice jsou důležitým nástroj ...

Principal engineering podporuje elektromobilitu

V Principal engineering se dlouhodobě snažíme jít cestou ekologické zodpovědnosti. Mimo základních předpokladů jako je třídění odpadu, omezení tiskový ...

Doporučujeme



Středa 8.7.2020
Počasí v ČR
Počasí v regionech »