InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

Výrobci mění způsob distribuce zboží, na přímý prodej v e-shopech přecházejí i lihovary nebo nábytkáři

25.05.2020
Výrobci z různých odvětví začali v posledních měsících výrazněji nahrazovat klasický model distribuce zboží prostřednictvím velkoobchodů a maloobchodních poboček online prodejem v e-shopech. Nový internetový obchod si podle poskytovatele e-shopových řešení Shoptet jen v dubnu zprovoznilo 210 takových podniků. Patří mezi ně například výrobci lihovin, hraček nebo nábytku. Hlavním důvodem je vytvoření jednoduchého prodejního kanálu, který může fungovat za jakékoliv situace.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Největší česká platforma pro e-shopová řešení Shoptet zaznamenala během dubna výrazný nárůst internetových obchodů mezi výrobci, kteří ještě donedávna využívali klasický model distribuce. Tedy takový, kdy zboží putuje do velkoobchodů a poté do maloobchodních prodejen. "Důvod vzniku těchto e-shopů vidíme částečně v reakci na aktuální situaci, kdy online prodeje výrazně rostou. Již před pandemií se u nás ale registrovaly různé výrobní firmy, které chtěly začít využívat výhodu jednoduchosti online prodeje. Jednalo se však o nižší desítky takových měsíčně, nyní je to několikanásobně více," uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Lihovary, nábytkáři i řezníci
Mezi firmy, které se za minulý měsíc pustily do tvorby vlastního e-shopu, patří například výrobci alkoholu, hraček, designového nábytku, ale také třeba řeznictví. Online prodej se tedy začíná stále více týkat i produktů, jejichž koupě byla donedávna bez nutnosti vidět je na vlastní oči přinejmenším neobvyklá. "Pro výrobce je online prodej přes e-shop výhodný z finančního i časového hlediska. Představuje levný distribuční kanál s nízkými náklady na provoz. V případě uzavření kamenných poboček, jako tomu bylo během karantény, e-shop umožňuje i nadále pokračovat v podnikání. Zákazníkům navíc přináší pohodlnější způsob nakupování, zájem o nákupy přes internet je nezpochybnitelný," vysvětluje Miroslav Uďan.

Rostoucí online prodej potravin
Právě potraviny patří v letošním roce mezi segmenty, které zaznamenají největší meziroční nárůst objemu online prodejů. Podle dat portálu Česká e-commerce aktuálně tvoří sedm procent z veškerého sortimentu, který se prodává v českých e-shopech. "Růst online prodeje potravin je sice dlouhodobý trend, současná situace jej ale významně urychlí. Velká část spotřebitelů, kteří začali kupovat potraviny přes internet až během karantény, si na tento způsob zvykla a již u něj zůstane," dodává Miroslav Uďan.
Autor: Roman Macháček

Další články z rubriky Ekonomika

Konference Hospodářské komory a České asociace umělé inteligence ukáže firmám, jak používat AI

Praktické ukázky využití v podnicích, konzultační zónu a workshopy, na kterých si zástupci firem vyzkouší AI nástroje, chystají Hospodářská komora a Česká asociace umělé inteligence. Na konferenci AI inspiration v pražském Cubexu na konci května ...

První investiční VC fond z Národního plánu obnovy ČR bude spravovat Tensor Ventures

Investiční společnost Tensor Ventures byla vybrána jako správce prvního fondu rizikového kapitálu (VC), který bude financován z Národního plánu obnovy ...

ČSOB Index očekávání firem: Optimismus podnikatelů a firem roste, chuť investovat je nejvyšší od roku 2019

Nálada malých a středních firem a podnikatelů se mění k lepšímu. Největší posun od podzimu nastal v investiční aktivitě, která je na nejvyšší úrovni z ...

Výzva všem samosprávám: Vypravte se na URBIS pro know-how, dobrou praxi i kontakty

Brno - Už 4. června 2024 otevře své brány brněnský URBIS. Letošní ročník nabídne v Česku doposud nevídaný třídenní program s účastí ministrů, předních ...

AMSP: Vyzkoušejte si Akademii podnikání České spořitelny

Máte hlavu plnou nápadů a snů a nechybí vám ambice je realizovat? Svého podnikavého ducha můžete ze řetězu pustit třeba právě teď! V Akademii podnikán ...

Doporučujeme



Neděle 26.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »