InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » LifeStyle

Podle průzkumu Češi grilují jednou za 14 dní a nejčastěji si připraví vepřové a kuřecí maso z hypermarketu

13.05.2020
Grilování jednou za 14 dní s rodinou a doma na zahradě. Nejčastěji se připravuje vepřové a kuřecí maso spolu se zeleninou, sýry a přílohou je pečivo. Suroviny pro grilování se kupují nejčastěji v hypermarketu. Přesně takhle vypadá příprava a samotné grilování u většiny Čechů, vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti Tesco.
Foto: pixabay.com
Ledoví muži nám sice tento týden grilování na chvíli pozastaví, ale o víkendu se již budeme moci opět oddávat této činnosti. Pravidelně přitom griluje 81 % Čechů. Nejčastěji rozpálí gril jednou za 14 dní (30 %) či jednou do měsíce (27 %). Několikrát týdně pak griluje 5 % Čechů. V souvislosti s pandemií omezovala lidi především skutečnost, že neměli s kým grilovat (45 %). Problém s tím, že neměli kde grilovat uvedlo 12 % a strach pak zamezil grilování 11 % Čechů. Samotná frekvence grilování zůstane i po odeznění pandemie beze změny, uvedlo 69 % respondentů, naopak častěji se ke grilu postaví 29 %.

Z průzkumu zároveň vyplynulo, že grilování je rodinnou záležitostí (82 %), s přáteli pak griluje 16 % dotázaných. Nejčastějším místem pro grilování je zahrada (78 %) a prostory u přátel (13 %). Jen 2 % pak využívají veřejně přístupná místa.

Pomalu přestává platit tvrzení, že grilování je čistě mužskou záležitostí, s tímto názorem souhlasí 55 %. Pokud jde o to na čem grilovat, tak jednoznačnou preferencí je klasický gril a dřevěné uhlí (51 %), běžné dřevo pak využívá 19 %, elektrický gril 14 %, plynový 10 % a lávové kameny 5 %. V tom, co na gril umístit, vládne vepřové (39 %) a kuřecí maso (37 %), zbytek masného sortimentu už pak výrazně zaostává - klobásy (9 %), vuřty (6 %), hovězí a hamburgery pak shodně po 3 %. Maso na grilování si pak 85 % respondentů raději připraví samo, zbytek preferuje již namarinované.

Mezi další produkty, které vedle masa míří na gril, patří zelenina (70 %) a sýry (66 %). Pouze maso pak griluje 9 % Čechů. Jako přílohu nejčastěji volí pečivo (87 %), zeleninu (75 %) a saláty (41 %). V tom, kde věci na grilování pořídit mají Češi jasno, 71 % ho nakupuje v hypermarketech, 24 % u svého řezníka a jen 2 % online. Na trend nakupovat věci pro grilování ve větších obchodech reagovala i společnost Tesco. " Naše nová řada produktů Grill Master nabízí nejoblíbenějších výrobky včetně širokého výběru mas, sýrů, zeleniny nebo omáček. Více než 70 produktů tak určitě uspokojí všechny milovníky grilování, a to i ty, kteří třeba masu zrovna neholdují. V nabídce nechybí ani produkty od českých výrobců," doplňuje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro ČR.
Autor: Václav Koukolíček

Další články z rubriky LifeStyle

Tyto boty nikdy nevyjdou z módy - prohlédněte si nadčasové modely dostupné v Sizeer!

Módní trendy, včetně těch v městském vydání, se neustále vyvíjejí. Nelze však popřít, že existují evergreeny, které úspěšně odolávají měnícím se trendům. Jejich předností je jak dokonalá jakost, tak i nadčasový design, který vždy přitahuje pozornost ...

Pánská elegance - obuv Medicine na čelním místě módní špičky

Pánská elegance je něco víc než jen výběr správného obleku nebo košile. Je to komplexní koncepce, která zahrnuje také obuv. Nakonec to jsou boty, kter ...

Jak stylově nosit pánská trička?

Každý správný muž potřebuje kvalitní nůž - to je známé rčení, které oceňuje praktičnost a zručnost. Ale co kdybychom toto rčení převedli do módního ja ...

Horoskop na únor: Lvi budou plní sebevědomí, Raci budou potřebovat trochu péče a něhy

Únor je měsíc lásky, ale také změn a překvapení. Podívejme se, jak to ovlivní každé znamení. Co vás čeká v lásce, práci, zdraví a financích? Přečtěte ...

Pánská zimní bunda parka vás nenechá prochladnout. Zjistěte, jak ji zakomponovat do trendy outfitu

Jestliže chcete v letošní sezóně vyniknou, zařaďte do svých šatníků alespoň jednu módní pánskou parku. Jedná se o prodlouženou bundu s kapucí, která m ...

Doporučujeme



Sobota 20.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »