InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Data společnosti Mastercard pomůžou nastartovat turistický ruch v České republice

07.05.2020
Agentura CzechTourism získá zdarma roční přístup do platformy Mastercard Tourism Insights, která poskytuje komplexní pohled na cestování, od plánování cesty až po sdílení zážitků na sociálních sítích. Data, která jí na základě digitálního partnerství s vládou České republiky poskytne společnost Mastercard, pomůžou nastartovat turismus v Česku.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Agregovaná a vyčištěná data z vyhledávačů, rezervačních a cestovních aplikací a sociálních sítí v kombinaci s transakčními daty umožní agentuře analyzovat dopady COVID-19 na sektor cestovního ruchu v Česku a připravit efektivní marketingový plán na jeho oživení.

"Současná situace ukazuje, jak moc důležitá jsou v cestovním ruchu přesná data, a jak potřebná je digitalizace turismu v Česku," uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a doplňuje: "S daty od Mastercard dokážeme tvořit krátkodobé plány v reakci na aktuální situaci i střednědobé predikce šité na míru jednotlivým trhům a cílovým skupinám. Umožní nám například rozlišovat skupiny turistů podle jejich útrat, předvídat jejich preference a potřeby, a díky tomu lépe cílit marketingové nástroje."

V Česku je v důsledku přijatých omezení souvisejících s nákazou COVID-19 v cestovním ruchu ohroženo 80-180 tisíc pracovních míst a ve srovnání s rokem 2019 se v sektoru očekává 50-80 % pokles spotřeby.

"Cestování i chování turistů se mění pod vlivem digitálních technologií. Anonymizovaná data shromážděná v platformě Mastercard Tourism Insights poskytnou agentuře CzechTourism komplexní pohled na chování turistů v České republice. Pomohou ji ku příkladu identifikovat skupiny, které na cestách nejvíce utrácejí, i jejich preference. Věřím, že tyto poznatky pomohou znovu nastartovat cestovní ruch v České republice," říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Analýzám a výzkumu se v agentuře CzechTourism věnuje Institut turismu, který pravidelně zpracovává data z platební bilance České národní banky, Satelitního účtu cestovního ruchu ČSÚ a GSM data. Veškeré tyto podklady následně využívá k tvorbě obsahu Marketingového informačního systému (tourdata.cz), který slouží jako uceleny informační zdroj o vývoji cestovního ruchu na území ČR.
Zdroj: CzechTourism

Další články z rubriky Domácí

Bývalý člen SPD byl zvolen do kolegia NKÚ přes odpor Pirátů. Nemá zkušenosti a jde o politickou nominaci, říká poslanec Černohorský

Piráti se ve středu postavili proti nominaci Michala Šmucra do kolegia Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Poukázali u něj na nedostatek relevantních zkušeností a jeho úzké vazby na stranu Svoboda a přímá demokracie. Šmucr byl i přes jejich odpor ...

Poslanci zvolili členem NKÚ Michala Šmucra

Poslanci dnes 3.6. v tajné volbě zvolili novým členem Kolegia NKÚ Ing. Michala Šmucra. Pro jeho zvolení se vyslovilo 105 poslanců ze 182 přítomných. Š ...

Jan Skopeček: Z rozpočtu se stal utržený vagón, Schillerová by s ním měla konečně začít pracovat

Místopředseda poslaneckého klubu ODS Jan Skopeček v souvislosti s avizovaným pětisetmiliardovým schodkem státního rozpočtu kritizuje vládu za to, že n ...

Česko patří k evropské špičce v digitalizaci stavebnictví. Podílí se na vzniku mezinárodního klasifikačního systému

Sdílení dat ke stavbám v digitální podobě bude brzy jednodušší. Nejen u nás ale i ve velké části Evropy. Česko se stalo iniciátorem vzniku nového klas ...

Podle nového průzkumu chtějí Češi zákaz klecových chovů slepic, poslanci rozhodnou už brzy

Už více než tři čtvrtiny Čechů podporují zákaz klecového chovu slepic. Naprostá většina by přitom upřednostnila česká vejce z alternativních chovů pře ...

Doporučujeme



Čtvrtek 4.6.2020
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2020 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.