InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » TechMag

České dráhy objednaly lokomotivu Siemens Vectron pro zkušební okruh ve Velimi na Kolínsku

04.05.2020
Na konci dubna podepsaly České dráhy se společností Siemens Mobility Česká republika smlouvu na nákup testovací lokomotivy Siemens Vectron, která je již z výroby vybavena palubní částí ETCS dle nejnovější specifikace Baseline 3.
Foto: siemens.com
Lokomotiva bude využívána pro testování různých typů kolejových vozidel na zkušebním okruhu VUZ ve středočeské Velimi. Díky vysokému výkonu 6,4 MW, kterým lokomotivy Vectron disponují, je možné je používat ke zkouškám v tažném i brzdném módu, kdy slouží jako zátěž pro jiná kolejová vozidla. V obdobích, kdy nebude lokomotiva na okruhu plně vytížena, bude zařazována do běžného provozu v osobní dopravě Českých drah.

"Jedná se o první lokomotivu Vectron, která je již z výroby vybavena palubní částí ETCS dle nejnovější specifikace," říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility v České republice, a dodává: "Digitalizace je v dnešní době pro železniční infrastrukturu a s ní spojená kolejová vozidla klíčová. Jsem rád, že se nám podařilo implementovat inovovanou verzi evropského vlakového zabezpečovače na naše vozidla takto rychle."

Lokomotiva Vectron úspěšně absolvovala testy kompatibility na obou národních tranzitních železničních koridorech vybavených traťovou částí ETCS.

"Využili jsme jedinečnou příležitost pořídit lokomotivu Vectron od společnosti Siemens Mobility, která posílí náš park moderních interoperabilních strojů na 33 kusů. Pro testovací jízdy ji budeme pronajímat naší dceřiné společnosti VUZ. Půjde přibližně o 20 % kapacity. Zbývajících 80 % ale připadne na výkony realizované v čele našich vlaků po celé republice i v zahraničí, kde v současnosti jezdí pronajaté Vectrony nebo lokomotivy řad 380 a 1216," vysvětluje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz.

"Tato lokomotiva se ideálně hodí pro zkušební činnost na okruhu ve Velimi. Je čtyřsystémová, takže ji můžeme využívat i při testování vozidel na napájení 1 500 V používaný v Nizozemí nebo ve Francii. Jde nejspíš o jedinou lokomotivu, která je schopná jezdit na 4 hlavní napájecí systémy používané v Evropě. Pro rychlé testy na okruhu ve Velimi má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h a je vybavena nejvyšší úrovní zabezpečovače ETCS dle specifikace Baseline 3, což vyhovuje při testování systému ERTMS/ETCS," doplnil informace o využití nové lokomotivy Martin Bělčík, generální ředitel VUZ.

Lokomotiva pro České dráhy byla vyrobena v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu a společnost ji doposud využívala při testování. Českým drahám bude lokomotiva předána do konce letošního roku. Kromě jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS bude vybavena GSM-R a dálkovou diagnostikou. Lokomotiva disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Vzhledem ke své modulární koncepci bude Českým drahám předána s vybavením pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku a může být dovybavena pakety pro provoz i v dalších zemích.

Společnost Siemens Mobility prodala již přes 1000 lokomotiv Vectron, které ujely více než 300 millionů kilometrů a jsou v současné chvíli schváleny pro provoz v Rakousku, Bulharsku, Chorvatsku, České republice, Finsku, Německu, Maďarsku, Itálii, Nizozemí, Norsku, Polsku, Rumunsku, Srbsku, Slovensku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku a nově i v Belgii.
Autor: Daniela Černá

Další články z rubriky TechMag

České družice VZLUSAT-1 tři roky od startu stále dodává data

Česká družice VZLUSAT-1 je již tři roky úspěšně v provozu na oběžné dráze Země, kde ověřuje schopnosti použitých technologií v kosmickém prostředí. Trojnásobně tak překonala průměrnou životnost družic typu CubeSat, mezi něž se VZLUSAT-1 také řadí. ...

V Ústavu makromolekulární chemie vyvinuli nový typ přístroje na podporu dýchání

PRAHA - Vědci z Ústavu makromolekulární chemie AV ČR vyvinuli ve spolupráci s firmou MemBrain nový typ oxygenerátoru. Od komerčně nabízených typů se l ...

Patentované řešení českých vědců prodlouží životnost palivových článků v jaderných reaktorech pomocí polykrystalické diamantové vrstvy

Patentované řešení vědců z ČVUT a AV ČR prodlouží životnost palivových článků v jaderných reaktorech za havarijních i standardních podmínek, a to pokr ...

Vědci z Prahy a Olomouce přispěli k vývoji nové třídy vodivých polymerů na bázi uhlíku

Praha - Mezinárodní tým vědců za účasti výzkumníků z Regionálního centra pokročilých technologií a materiálů (RCPTM) Přírodovědecké fakulty Univerzity ...

Držáky na mobil do auta: fungují? Vyzkoušeli jsme za vás

Pohodit mobil v autě na sedačku spolujezdce není nejlepší varianta. Buď vám ho někdo zasedne, nebo se při první zatáčce vmezeří do sedačky a lovit ho ...

Doporučujeme



Sobota 11.7.2020
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2020 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.