InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Letohrad bude kvůli pokračující přestavbě dva měsíce bez vlaků

26.02.2020
Zejména kvůli výměně trolejového vedení v celé stanici a opravě kolejiště na obou jejích koncích bude od 29. února do 21. dubna přerušen veškerý provoz v železniční stanici Letohrad v Pardubickém kraji, vlaky nahradí autobusy. Správa železnic modernizuje tuto stanici od loňského března, stavební práce míří pomalu do finále. Hotovo bude ve druhé polovině letošního července.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Místo nízkých nástupišť tři zcela nová, moderní, bezbariérově přístupná, s normovou výškou 550 mm nad kolejemi, část kolejiště už vyměněná, částečně zpřístupněný podchod spojující výpravní budovu s ostrovním nástupištěm, nové výtahy. Tak vypadá stanice Letohrad dnes. Poslední únorový den začne 52denní výluka, během které proběhne rozhodující část zbývajících stavebních prací. Půjde zejména o úpravy kolejových rozvětvení na obou koncích stanice, dále dokončení podchodu a kompletní výměnu trolejového vedení.

Během této výluky bude přerušený provoz na všech třech tratích vedoucích z Letohradu. Následovat bude další dvouměsíční období, kdy se vymění koleje za ostrovním nástupištěm, určené pro nákladní dopravu a odstavování souprav. "Během těchto prací ale bude nádraží v hlavních kolejích zcela průjezdné, krátkodobé výluky budou nutné v podstatě jen při zapojování opravených kolejí do výhybek," informuje ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák. V této fázi se také dokončí výstavba podchodu pod celým kolejištěm a u jeho ústí na opačné straně, než je výpravní budova, vzniknou nová parkovací místa pro cestující.

S modernizací stanice Letohrad souvisí jedna zásadní změna, která se dotkne řízení provozu. Ještě během letošního roku se celá trať z Ústí nad Orlicí přes Letohrad do Lichkova napojí do Centrálního dispečerského pracoviště Praha a bude se řídit dálkově.

Celkové investiční náklady akce s názvem Rekonstrukce žst. Letohrad činí 1 005 708 244 Kč bez DPH. Projekt byl schválen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020. Maximální příspěvek EU může dosáhnout výše až 755 439 395 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je Společnost Rekonstrukce žst. Letohrad, jejími společníky jsou firmy Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

ÚOHS: ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní ...

Nemocnice TGM Hodonín slavnostně otevřela nový moderní pavilon zobrazovacích metod

Pouhých 13 měsíců od položení základního kamene otevřela hodonínská nemocnice ve svém areálu nový pavilon, navazující na stávající budovu zařízení. ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Doporučujeme



Čtvrtek 25.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »