InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Švýcarské společnosti vymáhají po spotřebitelích peníze za zboží, který nepřišlo

19.02.2020
Řada spotřebitelů našla v posledních dnech ve schránce výzvu k zaplacení částky 208 korun. Na počátku byl telefonický rozhovor se švýcarskými společnostmi Westerfield International AG, Mylando AG nebo Mylano AG z konce loňského roku. Spotřebitelé se v něm zavázali k odběru holítek pouze za cenu poštovného. Místo dárku ale opožděný Ježíšek rozdává upomínky.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Společnost Westerfield International AG využívá pro prodej holicích strojků a dodávání břitů společnosti Mylando AG nebo Mylano AG. Spotřebitelé si stěžují, že jim holítka Good Shave Man nebo Good Shave Woman od těchto společností vůbec nedorazila. I přesto po nich nyní prodejce vymáhá nejen zaplacení ceny zboží a poštovného ve výši 149 korun, ale také upomínky za 59 korun. "Pokud společnost po spotřebiteli požaduje zaplacení údajně doručeného zboží, má povinnost v případě sporu prokázat, že k doručení opravdu došlo," uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Spotřebitel má právo objednávku zrušit ještě před obdržením zásilky. Stačí zaslat společnosti odstoupení od smlouvy, a to ideálně v písemně formě, doporučeně a s dodejkou na českou poštovní adresu výše uvedených společností, která je pro všechny stejná - P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Není tedy nutné psát na zahraniční adresy těchto společností. S odstoupením od smlouvy je vhodné spojit odmítnutí úhrady upomínky z důvodu nedoručení zboží a žádat odstranění osobních údajů z databází těchto společností.

"Spotřebitel může ve všech případech kontaktovat pražský P.O. BOX uvedený na vystaveném dokladu. Vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy je požadavek na zaslání dopisu do ciziny nepřiměřený," přibližuje Hekšová a doplňuje: "Není-li zákazník s takovými podmínkami seznámen už během hovoru, nezavazují jej."

Pokud spotřebitel zboží obdržel, může do 14 dnů zaslat odstoupení od smlouvy a rovnou k němu připojit i zboží, přestože na jeho vrácení má dalších 14 dnů. V případě, kdy prodávající neinformuje spotřebitele o jeho právu na odstoupení, prodlužuje zákon čtrnáctidenní lhůtu o celý jeden rok. "Rozhodne-li se spotřebitel zboží si ponechat, musí počítat s tím, že se nejspíše zavázal k odběru dalších balíčků, za které bude muset společnosti platit," upozorňuje Hekšová.

Obtěžují-li vás telefonické nabídky zboží či služeb, naučte se říkat ne. Jde o jediný způsob, jak donutit společnosti, aby přestaly využívat aktivní telemarketing. Místo svolení k zaslání dárku se ptejte, kde společnost přišla k vašim osobním údajům, a požadujte jejich odstranění z databáze.
Zdroj: dTest

Další články z rubriky Domácí

MŽP: Od 18. dubna 2024 žijeme na ekologický dluh

Počínaje včerejškem žijí obyvatelé České republiky na ekologický dluh. Takzvaný Světový den překročení vypočítává mezinárodní organizace Global Footprint Network již od roku 2006. Pro tuzemsko připadá na 18. dubna, což je o 6 dní pozdější termín než ...

Přístupnost veřejných institucí stále pokulhává, ukázaly výzkumy

Dva výzkumy veřejného ochránce práv ověřovaly přístupnost veřejných budov z pohledu stavebního práva i přímo v praxi za pomoci lidí s různým postižení ...

ČIŽP uložila první pokutu za nelegální přimíchávání látek do propan-butanu pro spotřebitelské použití

Česká inspekce životního prostředí v roce 2023 prováděla kontroly společností, které obchodují se zkapalněným ropným plynem - propan-butanem nebo LPG. ...

Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě. Největší tuzemský golfový resort má Severní Morava

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům příjmů v rámci cestovního ruchu. Golf získává na ...

Armáda České republiky má 24 nových důstojníků Generálního štábu

"Dneškem se pro vás otevírá možnost spolurozhodovat a ovlivňovat zabezpečení naší země," řekl první zástupce náčelníka Generálního štábu generálporučí ...

Doporučujeme



Pátek 19.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »